Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Surkle Lyder ved utpust

Gjest 64236...627

Anbefalte innlegg

Gjest 64236...627

Den siste uka har jeg hatt surklelyder når jeg puster. Når en googler dette ser det jo ut som en ligger for døden. For meg er det bare ubehagelig og spesielt om folk er i nærheten om de hører det.

er spesielt ved utpust og værst når jeg ligger. Våkner opp som ett orkester.

ellers er formen grei, noe dårlig matlyst og en del tørr hoste. Har også vært noe oppkast ift hosten.

så, bør jeg komme meg til legen eller er det bare å holde ut? Føler det blir bedre til tider men så starter det igjen.

Anonymous poster hash: 64236...627

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ligger ikke for døden, men det er best å høre det fra en lege og ikke randoms på et forum.

Har du mulighet til e-melding til fastlegen? Da kan du jo skrive det samme til legen, og så kan den bestemme hvorvidt du trenger en legetime eller ikke - og hvor raskt du trenger den. :) 

Lenke til kommentar
Gjest 64236...627
rozon skrev (4 minutter siden):

Du ligger ikke for døden, men det er best å høre det fra en lege og ikke randoms på et forum.

Har du mulighet til e-melding til fastlegen? Da kan du jo skrive det samme til legen, og så kan den bestemme hvorvidt du trenger en legetime eller ikke - og hvor raskt du trenger den. :) 

Har ikke lege dessverre, så det er sannsynligvis legevakten som er alternativet. Og det virker litt heftig når jeg ellers er i ok form foruten noe hoste. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Guest 64236...627 said:

Har ikke lege dessverre, så det er sannsynligvis legevakten som er alternativet. Og det virker litt heftig når jeg ellers er i ok form foruten noe hoste. 

Når du logger på helsenorge så har du ingen fastlege? 😮 

Surkling fra lungene kan værte ufarlig, men dersom det er eksempelvis lungeødem eller hjertesvikt så er rimelig farlig.

Du kan ringe Legevakten og høre hva de tenker. De kan også stille deg spørsmål som vil avklare om det er alvorlig nok til et besøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...