Diskusjon.no Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Neste iOS-oppdatering kan bli klein om du låner bort telefonen.Les hele artikkelen på Tek.no her 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Dette har vi hatt i Android og Windows i evigheter, så det er ikke noe å skryte av. Lenke til kommentar
Radon Ready Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars (endret) On 2/28/2025 at 2:52 PM, sedsberg said: Dette har vi hatt i Android og Windows i evigheter, så det er ikke noe å skryte av. Det at Android har lekket personlig informasjon i evigheter trenger du ikke bruke så mye energi på å prøve å overbevise meg om. Det var jo f.eks av nettopp slike sikkerhetsmessige hensyn at Android i sin tid ble valgt vekk av Norges viktigste institusjon. Forresten, apropos lekkasje av personlig info: vet du noe mer om hvordan det gikk med den dærre siste store sikkerhetsglippen vi hørte om i Android som Google fikk 4.2 milliarder kroner i bot for, dvs den der "glippen" som egentlig ikke var en glipp, men en sikkerhetsvakhet som Google hadde lagt inn i Android med viten og vilje, i den hensikt å kunne fortsette å rævkjøre de naive Android-brukerne sine? Mer spesifikt snakker jeg altså her om den der glippen som dreide seg om at når brukeren hadde deaktivert GPS-posisjonering i innstillingene i Android, så ble den egentlig ikke deaktivert, men fortsatte likevel å rapportere GPS-posisjonen til Google? Er "glippen" fikset nå, eller har Google bare atter en gang funnet nye omveier slik at selskapet fortsatt kan tjene en formue på å selge personlige data og le hele veien til banken? Og du har helt rett, denne Android-"finessen" er ikke noe å skryte av. Den er vel mer noe å gråte av. Men hvorfor dro du inn Windows her? Jeg trodde Tek-artikkelen handlet om OS til mobil? Eller mente du at Windows har samme type sikkerhetsproblem? Fortell i så fall mer. Endret 10. mars av Radon Ready Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå