THREE plus TWO Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Hei, Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe ny laptop ennå, men med den pågående tollkrigen er jeg bekymret for at det kan komme en dramatisk prisøkning snart. Tar jeg feil, eller er det faktisk sannsynlig at prisene vil øke? Uansett vurderer jeg nå en ny maskin til videoredigering (4K, color grading, warp stabilizer, subtitles) og musikkproduksjon (VST-bibliotek på ca. 500GB, sample-baserte instrumenter, softsynths, effekter). Jeg har jobbet mest i Windows-miljø, men vurderer også Mac. Budsjettet mitt er maks 40 000 kr, men jeg er åpen for rimeligere alternativer om det finnes gode valg. Jeg spiller ikke, så gaming-ytelse er ikke relevant. Aktuelle modeller jeg vurderer: 1️⃣ ASUS ProArt P16 OLED AMD Ryzen AI 9 HX 370 64GB RAM 2TB SSD RTX 4070 Windows 11 Pro 2️⃣ MacBook Pro 14" Apple M4 Pro 24GB RAM 1TB SSD 14-kjerners CPU / 20-kjerners GPU macOS Spørsmål: Hvilken av disse vil gi best ytelse for mine behov? Er det stor forskjell på RTX 4070 vs. M4 Pro for videoarbeid i DaVinci Resolve/Premiere Pro? Noen bedre alternativer i samme prisklasse? Bør jeg slå til nå, eller vente og se an prisutviklingen? Takk for alle innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå