Gå til innhold

Trenger hjelp til å få gitt bort rotter

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg må dessverre gi bort / selge rottene mine da jeg tydeligvis er allergisk og ikke kan ha de andre steder enn rommet mitt. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal få gitt de bort, da mitt eneste ønske er at de skal få det bra. Jeg ønsker ikke å gi de bort til noen med lite kunnskap, lite bur og alt de gjør er å gi dem mat/vann, ikke tar dem ut av buret osv. er det noen som vet noe om hvordan man kan få gjort dette? Er to søte jenter, kun 3-4 måneder gamle☺️

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abigor skrev (1 time siden):

Hvorfor skaffer folk med allergi dyr?!?

Aldri reagert på dyr før. Hunder, katter, gnagere. Hatt marsvin tidligere og en i familien med rotter som jeg aldri reagerte på. Kanskje annerledes når jeg har de på rommet, rett ved senga, men jeg kan ikke ha de noe annet sted i huset da jeg ikke bor alene. Trosser fortsatt allergien og de får være masse ute av buret, rengjør selvsagt osv. men det skal jo ikke være sånn, og når jeg i tillegg har lest at det kan bli verre så er det lurest for min egen del å gi de bort. Og det viktigste for meg er at de har det bra et annet sted. Allergi kan komme helt plutselig. F.eks pollen var jeg mer allergisk mot før enn nå☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Håper ikke du gir dem til noen som mater slangen sin med dem. Har hørt det kan skje.

Noe av det jeg er mest redd for og vil forhindre🥺 derfor jeg lurte på om det finnes mer sikre sider for salg av rotter hvor eierne er seriøse.

Lenke til kommentar

Du må passe på at de ikke mater slangene sine med dem hadde 6 katteunger jeg skulle gi bort og satte inn annonse i avisa tok ikke lang tid før det ringte en kar og ville ha alle sammen om de hadde åpnet øyene sine eller ikke spilte ingen rolle jeg tenkte mitt ga bort de 2 tammeste til Dyrebeskyttelsen til adopsjon de 4 andre beholdt jeg selv sammen med moren 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
rotteelsker1234 skrev (28 minutter siden):

Noe av det jeg er mest redd for og vil forhindre🥺 derfor jeg lurte på om det finnes mer sikre sider for salg av rotter hvor eierne er seriøse.

Kan du gi dem bort / selge dem til en dyrebutikk? 

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (2 timer siden):

Er ikke det det første man bør finne ut av før man skaffer seg dyr?

Det er ikke en vanlig problemstilling. Og vanlige allergitester er ingen garanti, da man like gjerne kan reagere på et individ enn art. Mengden allergener kan variere mellom individer, så man kan reagere mindre på noen enn andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...