Gå til innhold

skal idrettsstjerner piskes frem til de ligger i graven?

Mr.M

Anbefalte innlegg

6onu1xP.png

Burde skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold få slippe mer nå? Det er tydelig synes jeg, at hun ikke er som før, etter at hun gjennomgikk hjerteoperasjon i desember i fjor.

Vet ikke om det er hun sjøl, eller om det er trener-apparatet rundt henne som fortsatt vil pese det videre, men er det medisinsk trygt?

Legene opererte vekk noe i hjertet som varsler kroppen om at noe er feil, så hun er tilsynelatende blitt kvitt hjerteflimmer. Men, den mekanismen er jo der i utgangspunktet for en grunn, (det har vi sett ved to tilfeller, når hun har måttet stoppe helt opp i skiløypa for å hente seg inn (det var altså føre operasjonen)

"legene er eksperter og de vet hva de gjør"

mulig jeg bekymrer meg ubegrunnet, men det hele fremstår litt uetisk. Hvorfor ikke bare være glad for bragdene og medaljene som er blitt oppnådd, i stedet for å utfordre skjebnen videre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (26 minutter siden):

Det spørs litt om det er hun som krever å få gå eller om det er apparatet rundt som pusher på.

er kanskje en kombinasjon av det. Hun sjøl må selvsagt bestemme og har siste ordet, og er nok ikke lett å bare slutte når det har vært livet ditt 24/7 siden du var tenåring, det er forstålig. Kanskje derfor burde apparatet rundt legge mer inn på å påvirke henne den veien.

leste akkurat en artikkel på NRK hvor hun er veldig optimistisk så hun gjør det vel i god tro da

https://media.skiskyting.no/pressreleases/vellykket-hjerteinngrep-for-ingrid-landmark-tandrevold-3361951

får legge til at jeg aldri helt har skjønt mennesker som utfordrer skjebnen på nytt etter å ha overlevd forskjellige tingen. eks.  "døde nesten av fallskjermhopp, mistet nesten livet i fjellklatring" osv. Og første de gjør etter å ha kommet ut fra sykehus, er å klatre og hoppe på nytt. :roll:

jeg heller liksom imot at enkelte tingen kan være "et varsel" (som hjerteproblemet til Ingrid) og da bør man være forsiktig. Da bør man tenke "det har gått bra hittil, men nå gir jeg meg."

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...