Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykose i familien og håndtering

Gjest 78af3...5fc

Anbefalte innlegg

Gjest 78af3...5fc skrev (2 timer siden):

Ting har absolutt roet seg litt. Min bror er flyttet (skjedde på veldig kort varsel) til der han skal motta behandling. Jeg selv var på jobb i går, og følte først på at skuldrene ble senket når jeg fikk beskjeden, litt at nå er den verste "logistikken" over. Samtidig rett i etterkant kom en enorm tristhet/sorg. Det er så mye som gjenspiller seg i hodet. Stemmen hans i telefonen, bilder av forløpet, hvordan det har utartet seg. Det er så enormt at jeg går med en enorm klump i magen hele tiden. Jeg er veldig klar over at dette rett og slett er noe en må igjennom, men jeg tror ærlig talt aldri jeg har følt meg så sliten i hele mitt liv (og det inkluderer dødsfall i nær familie osv). 

Det er helt naturlige følelser å gå gjennom slik du føler det nå. På mange måter så kan det være like ille (eller verre ) enn et dødsfall. Du føler kanskje på mange måter som at du har mistet personen, (altså det bildet du hadde av personen før hendelsen(e)), men samtidig så er han fremdeles her i livet. Det kommer til å tid. Men kanskje du kan se håp om en lysere fremtid for din bror et stykke lenger fremme når han har fått riktig behandling til å komme seg videre i livet. 

Det var godt at du kom deg på jobb TS ❤️ Du må ikke glemme deg selv og de du bor sammen med oppi det hele. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 78af3...5fc
On 3/1/2025 at 2:43 PM, leticia said:

Det er helt naturlige følelser å gå gjennom slik du føler det nå. På mange måter så kan det være like ille (eller verre ) enn et dødsfall. Du føler kanskje på mange måter som at du har mistet personen, (altså det bildet du hadde av personen før hendelsen(e)), men samtidig så er han fremdeles her i livet. Det kommer til å tid. Men kanskje du kan se håp om en lysere fremtid for din bror et stykke lenger fremme når han har fått riktig behandling til å komme seg videre i livet. 

Det var godt at du kom deg på jobb TS ❤️ Du må ikke glemme deg selv og de du bor sammen med oppi det hele. 

Det har vært noen gode samtaler de siste dagene, og alt i alt har jeg senket skuldrene litt, men det er noen ting som gir meg dårlig magefølelse som jeg ikke blir kvitt (personer som muligens har hevet bensin på bålet i oppløpet til hendelsen som jeg er redd skal få kontakt med vedkommende). Jeg har dessverre en vane av å overanalysere og ikke klare å gå slipp på ting, så sånne ting som ogaå kan være misforståelser spiser meg dessverre litt opp og tar voldsomme mengder energi.

På en positiv note skal jeg besøke ham om en uke eller to, og jeg kjenner jeg gleder meg veldig!

Foreldre som har vært igjennom det røffeste begynner også å vurdere litt kontakt forsiktig med tiden, så ting går små steg fremover :)

Anonymous poster hash: 78af3...5fc

Lenke til kommentar
Gjest 78af3...5fc skrev (15 minutter siden):

Det har vært noen gode samtaler de siste dagene, og alt i alt har jeg senket skuldrene litt, men det er noen ting som gir meg dårlig magefølelse som jeg ikke blir kvitt (personer som muligens har hevet bensin på bålet i oppløpet til hendelsen som jeg er redd skal få kontakt med vedkommende). Jeg har dessverre en vane av å overanalysere og ikke klare å gå slipp på ting, så sånne ting som ogaå kan være misforståelser spiser meg dessverre litt opp og tar voldsomme mengder energi.

På en positiv note skal jeg besøke ham om en uke eller to, og jeg kjenner jeg gleder meg veldig!

Foreldre som har vært igjennom det røffeste begynner også å vurdere litt kontakt forsiktig med tiden, så ting går små steg fremover :)

De beste ønsker fremover for deg og familien 🩷

Lenke til kommentar
Gjest 78af3...5fc
1 minute ago, leticia said:

De beste ønsker fremover for deg og familien 🩷

Takk for det :) ❤️ 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...