Gå til innhold

Norske ISP-er som tilbyr API for oppdatering av DNS records?

Anbefalte innlegg

Hvilke norske ISP-er tilbyr API for oppdatering av DNS records i .no-domener man eier?

Ser at Domeneshop skal ha men hvilke andre? Listen med de som har er antageligvis kortere enn de som ikke har men vet at eks. ProISP ikke tilbyr den tjenesten.

Endret av NoBo
Spesifiserte at det gjelder .no-domener
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp .no fra hvilken som helst registrar (eller bruk det du sikkert allerede har), pek det til CloudFlare sine NS og gjør hva enn du vil med det domenet hos CloudFlare selv om det ikke også er registrert via CloudFlare?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Haha, litt treg i dag. I see where you’re going with this 👍 

Jec hadde hengt meg opp i at jeg ville ha alt på ett sted men det er selvfølgelig ikke et must. Ser at Cloudflare tilbyr bruk av sitt DNS API også for gratis-planen så kan jeg teste ut det. Tenker jeg lager meg en DNS Delegation av et subdomene først og tester det ut☝️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
nVIDIAsucks skrev (7 timer siden):

Betyr det at dette ikke stemmer lenger?

Siden du linker til er egentlig https://www.syse.no/api/dns, tipper det er rester fra Syse så ikke aktuell for dagens ProISP-miljø. Har også fått bekreftet direkte fra ProISP at de ikke har en løsning for oppdatering av DNS records via ASP 🙃

Sitat

PRO ISP er en del av one.com gruppen sammen med Fastname, Uniweb og SYSE.

Det er for meg uansett et rødt flagg at Syse-løsningen var basert på bruk av Basic Auth så selv om løsningen hadde vært tilgjengelig ville jeg ikke ha brukt den;

Sitat

Authentication

Basic auth credentials must be supplied with every request to this API

- Basic Auth er en gammel teknologi som kan være akseptabel hvis den brukes over HTTPS + med sterke passord men den bør unngås.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ali q skrev (På 26.2.2025 den 16.00):

Må det være norske ISPer? GoDaddy, CloudFlare etc uaktuelt?

Godaddy har for øvrig begrenset tilgangen til API for å oppdatere DNS-records. Var gratis før, også for småkunder, nå er det en premiumtjeneste. :(

Så jeg flyttet domenet mitt fra godaddy til cloudflare..

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (3 timer siden):

Godaddy har for øvrig begrenset tilgangen til API for å oppdatere DNS-records. Var gratis før, også for småkunder, nå er det en premiumtjeneste. :(

Så jeg flyttet domenet mitt fra godaddy til cloudflare..

Good to know, har ikke brukt GoDaddy api'et på årevis siden CloudFlare bare har funket strålende og løst problemer jeg ikke en gang innsgå at jeg hadde (ønske om å løse).. Når det er sagt så er jeg ikke glad for at det begynner å bli mindre og mindre konkurranse, om CloudFlare blir kjøpt opp og skifter helt (som VMware, CentOS etc) i fremtiden så er jeg ganske fucked

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...