Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maks vifte i Fortnite

Anbefalte innlegg

Heisann,

Nå kommer jeg nettopp fra naboen som tilkalte litt hjelp med podens maskin. Han opplever viftestøy og nå og da en svart skjerm når han spiller Fortnite.

Jeg var over for å kikke, fikk ikke reprodusert den svarte skjermen men det var ikke noe problem å oppleve viftestøyen. Korte det gjelder er et RTX 3070. Vi spilte et par runder Fortnite og hadde stabile 120 FPS, men med MSI Afterburner oppe på skjerm nr 2 så en at temperaturen lå å vaka mellom 78-85 grader i spillet. Ble den for lenge på den høyere enden av skalaen var det full jet motor. 

Fortnite stod på High på DirectX12. Jeg prøvde å sette det ned til DX11. Det reduserte "jet motoren", men introduserte mere smålaggs når man spilte. Når man hoppa fra bussen var ille. Snur ser kjapt eller hugger ved.

Jeg oppdaterte driverne til siste versjon.

Ikke sammenlignbart, men vi kjørte også andre spill som FC25 og Sea of Thieves som er en helt annen, normal, opplevelse med tanke på viftestøy. Veldig klar over at de ikke lar seg sammenligne men forskjellen var veldig merkbar. Sea of Thieves stod til og med på DX12 og det var mer normale 60-65 grader på GPUen.

Hva kan dette være for noe? Hadde det vært for høyere innstillinger hadde man sett en dårligere FPS. Ut over at jeg installerte Afterburner bare for å kikke på temp og slikt er det ikke blitt gjort noen modifikasjon eller justering av viftekurve eller annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...