mfb Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Jeg har byttet bilbatteri på bilen til moren min, tastet inn regnr og kjøpte nytt kompatibelt batteri. Derimot passer ikke lufteslangen til det nye batteriete, da det er litt for stort. Er dette noe som MÅ kobles til? Isåfall hvordan? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Den bør kobles til. Spesielt hvis batteriet ikke står veldig åpent. Er vanligvis bare å finne noe som passer. Annen slange utenpå/inni den gamle. Trenger ikke være noe fancy. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Slik jeg har forstått det: Funksjonen til luftslangen er å ventilere ut gass som kan oppstå når batteriet lades. Gassen er eksplosiv hydrogen og oksygen. Spesielt dersom batteriet står i en tett kasse bør ventilasjon kobles til. Batteri som står fritt er neppe like kritisk for. Tette batterier som ikke har annet enn ventiler for potensielt overtrykk blir mulig mer vanlig, da kreves ikke noe normal ventilasjon? Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Høres ut som Volvo jeg koblet ikke til noen Luftslange når jeg skiftet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå