Gå til innhold

Hvor mye må politikere tåle av trakassering ?

Anbefalte innlegg

Spennende rettsak i emning:

https://www.vg.no/nyheter/i/rP4jql/palestina-aktivisten-carina-42-maa-moete-i-retten-tiltalt-etter-aa-ha-fulgt-etter-sylvi-listhaug

Er det ok at demonstranter trakasserer offentlige personer når det er tydelig at de ikke ønsker en konfrontasjon der og da ?
Eller er dette innenfor ytringsfrihetens grenser ?

Jeg mener at offentlige og tillitsvalgte personer må kunne ha et privatliv og kunne velge når man er tilgjengelig eller ikke.
Hvis politikeren hadde gått med livvakt, hadde nok denne grepet inn.
Hva mener du ?

Dette blir spennende….

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at dette er innenfor ytringsfriheten,  og at saken er sterkt overdrevet.

Men, dette er det retten som vil avgjøre,  vi får vente og se.

EDIT: ser de fulgte etter henne i 10 minutter, det var litt i overkant, og kan tippe saken mot en fellende dom...

Endret av leticia
edit
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (4 timer siden):

Spennende rettsak i emning:

https://www.vg.no/nyheter/i/rP4jql/palestina-aktivisten-carina-42-maa-moete-i-retten-tiltalt-etter-aa-ha-fulgt-etter-sylvi-listhaug

Er det ok at demonstranter trakasserer offentlige personer når det er tydelig at de ikke ønsker en konfrontasjon der og da ?
Eller er dette innenfor ytringsfrihetens grenser ?

Jeg mener at offentlige og tillitsvalgte personer må kunne ha et privatliv og kunne velge når man er tilgjengelig eller ikke.
Hvis politikeren hadde gått med livvakt, hadde nok denne grepet inn.
Hva mener du ?

Dette blir spennende….

Men de samme politikerne kan si hva de vil og reise til Sverige og Middelhavet for å statuere poeng? Mest av alt bruker hun denne så politisk som det er mulig. En dreven politiker vet når det er rett å handle for å nå sine mål. Og First House står klare til å veilede...

For hva tenker vi om dette?

henrett Støre…finnes itj en annen utvei..
"Det er en del sosialister som fortjener dødsstraff, selv om vi dessverre ikke har det i Norge. Når sosialistene sier at de vil ta inn såkalte båtflyktninger, som jeg vet er terrorister, så dreper de landet vårt. Jeg er sikker på at det ikke er flyktninger som kommer. Islam har jo den samme agendaen som Hitler, de vil overta verden. Hvis vi tar inn så mange terrorister, ender det med borgerkrig her i Norge. Det vet jeg. Det er ikke så lett å beherske seg i kommentarfeltet når flere politikere rett og slett provoserer til jævelskap og ikke bryr om oss nordmenn, de eldre eller veier som må repareres."

Møt 15 norske nettkrigere – i deres egen hule.

Merk deg at jeg ikke antyder at Listhaug ble riktig behandlet av demonstrantene og hun fortjener rettferdighet som alle andre. Men dette er typisk poltikerne fra Frp som går i offerrollen så fort de blir vist speilet.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det handler ikke om å si hva de vil, det handler om å fotfølge noen gatelangs, og da er jo politikere og andre offentlige personer spesielt utsatte i form av at de kan jo ikke låse seg inne. De har en jobb å gjøre i det offentlige, dermed trenger de også noe mer beskyttelse enn en "vanlig borger".

Jeg er forøvrig enig i at ytringsfriheten burde være lik for alle.

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (11 minutter siden):

Men de samme politikerne kan si hva de vil og reise til Sverige og Middelhavet for å statuere poeng? Mest av alt bruker hun denne så politisk som det er mulig. En dreven politiker vet når det er rett å handle for å nå sine mål. Og First House står klare til å veilede...

For hva tenker vi om dette?

henrett Støre…finnes itj en annen utvei..
"Det er en del sosialister som fortjener dødsstraff, selv om vi dessverre ikke har det i Norge. Når sosialistene sier at de vil ta inn såkalte båtflyktninger, som jeg vet er terrorister, så dreper de landet vårt. Jeg er sikker på at det ikke er flyktninger som kommer. Islam har jo den samme agendaen som Hitler, de vil overta verden. Hvis vi tar inn så mange terrorister, ender det med borgerkrig her i Norge. Det vet jeg. Det er ikke så lett å beherske seg i kommentarfeltet når flere politikere rett og slett provoserer til jævelskap og ikke bryr om oss nordmenn, de eldre eller veier som må repareres."

Møt 15 norske nettkrigere – i deres egen hule.

Merk deg at jeg ikke antyder at Listhaug ble riktig behandlet av demonstrantene. Men dette er typisk poltikerne fra Frp som går i offerrollen så fort de blir vist speilet.

Vel,  en slik uttalelse som det der bør jo også være srraffbar... og jeg er ingen fan av støre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Vel,  en slik uttalelse som det der bør jo også være srraffbar... og jeg er ingen fan av støre

Damen som skrev kommentaren er selv innvandrer. Hårreisende!

Om man er innom Nyhetsspeilet så er det folk der som snakker om at Stoltenberg og Støre bør likvideres. Skremmende!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (18 minutter siden):

Men de samme politikerne kan si hva de vil og reise til Sverige og Middelhavet for å statuere poeng? Mest av alt bruker hun denne så politisk som det er mulig. En dreven politiker vet når det er rett å handle for å nå sine mål. 

Det er PST som på selvstendig grunnlag har anmeldt saken. Listhaug er ikke fornærmet, men kun et vitne.

Da kan man ikke hevde at hun bruker saken politisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Alt som brukes til politikk er politikk.

Så du mener at hun skulle latt seg trakassere uten å løfte en finger i redsel for å skape politikk ?

Hvis jeg hadde blitt mobbet på tilsvarende måte, hadde det om nødvendig blitt blodig.
Politikk handler om sak og ikke person, noe denne jentegjengen tydeligvis ikke har lært seg enda.

Lenke til kommentar
Vokteren skrev (2 minutter siden):

Så du mener at hun skulle latt seg trakassere uten å løfte en finger i redsel for å skape politikk ?

Hvis jeg hadde blitt mobbet på tilsvarende måte, hadde det om nødvendig blitt blodig.
Politikk handler om sak og ikke person, noe denne jentegjengen tydeligvis ikke har lært seg enda.

Hvor står det i kommentaren min?

Jeg sier bare at pollitikk er når du vet det er best å spille ut kortene. 

Lenke til kommentar

Jeg synes det er underlig at det er denne saken de har valgt å kjøre? Med tanke på den konstante hetsen enkelte andre politikere har blitt gjenstand for i årevis er dette ikke noe jeg gidder å heve et øyebryn for en gang.

Endret av rabler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er underlig at det er denne saken de har valgt å kjøre? Med tanke på den konstante hetsen enkelte andre politikere har blitt gjenstand for i årevis er dette ikke noe jeg gidder å heve et øyebryn for en gang.

En ting er anonyme krasse, men saklige kommentarer på sosiale medier.
Noe helt annet er ansikt til ansikt på en truende måte.
Statsråder og andre har livvakt for å hindre at tilsvarende truende situasjoner oppstår.

Helt greit at PST prøver denne saken for retten for å trekke opp noen grenser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...