Gå til innhold

Anmeldelse: Monster Hunter Wilds

Anbefalte innlegg

Kombucha skrev (20 timer siden):
phraze skrev (På 26.2.2025 den 10.25):

Testet betaen og ble ikke blåst av banen. Skal også sies at spillet ser grusomt ut på PS5 Pro, noe Digital Foundry har bekreftet med sin video også. Helt utrolig at Capcom ikke klarer å få dette til å kjøre stabilt eller se pent ut map den fantastiske jobben de har gjort med RE4. Tror RE Engine ikke egner seg til openworld-spill..
Holder meg til KCD2 og Avowed denne mnd jeg. Også kommet Atomfall samt SpiltSecond neste mnd så blir nok av spill.

Er ikke det slik at det stadig er flere anmeldere og fagfolk som skriver og forespeiler at Oppskalering og DLSS gir klare beveggrunn til å være slepphendt med optimalisering: lag et elendig optimalisert spill og så oppskalerer det fra 640 til 4K. Voila! Ren magi! Blir god ytelse uansett, bare se vekk fra flimring og artefakter :D Jedi Survivor fikk vel mye kritikk tydeligvis nettopp pga. dette. Men: KCD2 bør nesten få støpt en statue i en eller annen Hall of fame, fikk jeg hørt, grunnet fremragende innsats innenfor programmering og optimalisering.

Det er lite tvil om at det romer en form for "latskap" inne hos utviklere i dag synes jeg. Det Warhorse har fått til med KCD2 er helt spinnvilt - forskjellen på PS5 utgaven og PS5 Pro er "nesten" som å sammenligne konsoll mot PC. De har gjort en drit god jobb, og de er et bittelite team!
Samme skal faktisk sies om Stellar Blade og FF7 Rebirth - FF7 spesielt ser jo ut som et annet spill når man løper rundt i openworld-delene av spillet. 

Skal også gi Obsidian er liten blomst også, for Avowed på Series X i balanced-modus er veldig pent og føles bra og kontrollere. Det er da 40fps med VRR. Så det handler egentlig bare om at utviklere tar seg god tid og ikke rusher.. dessverre er det vel andre som skal blidgjøres lenge før konsumere for de fleste utviklere tenker jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, phraze said:

Det er lite tvil om at det romer en form for "latskap" inne hos utviklere i dag synes jeg. Det Warhorse har fått til med KCD2 er helt spinnvilt - forskjellen på PS5 utgaven og PS5 Pro er "nesten" som å sammenligne konsoll mot PC. De har gjort en drit god jobb, og de er et bittelite team!

Warhorse har 250 ansatte. De var ganske små, men er nå ganske store. Å kalle de et 'bittelite team' er jo bare feil. 

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (3 minutter siden):

Warhorse har 250 ansatte. De var ganske små, men er nå ganske store. Å kalle de et 'bittelite team' er jo bare feil. 

De er jo bittesmå i forhold til Ubisoft, Activision, Blizzard, EA osv. Og jeg tror neppe de har 200 utviklere som aktivt jobber med utviklingen av spillet i seg selv.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Fuglsetrampen said:

Er jo den nye normalen det, å hate på ting bare fordi en eller annen bjellesau sier noe suger 🤷‍♂️

Nja. Den nye normalen er vel at AAA-studioer gir ut spill før de er optimalisert ordentlig. Vedder på at om en måned eller to er spillet klart til bruk.

Lenke til kommentar
Hvorfor så nesegrus beundring a wilds? For meg ser dette grått, trist og mørkt ut. Jeg har flere tusen timer mh fordelt fra tri og oppover. Jeg klarer ikke gjenkjenne monster som en gypceros før den bruker hornet sitt med flash. Grafikken hiver karakterene inn i en uncanny valley som virkelig ikke ser bra ut. Ræva optimalisering, gråpalett som selv får en skog til å se bland og kjedelig ut, og er G-rank på plass? Eller må vi vente 1 år før spillet virkelig begynner?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...