Gå til innhold

Anmeldelse: Monster Hunter Wilds


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Walkyrje skrev:

Ettersom jeg aldri har spilt noe særlig på disse mhw spilla. Kan man spille dette solo også ?

Har ingen venner og er ikke noe glad i online spilling :p

Jeg er samme som deg, har ikke mye venner og liker ikke online. Pga hørselshemmede. Men i MHW (Har spille mye MH:World) behøver du ikke fokusere på lagsamarbeid. De vil vanlig fokusere kun på monster. Føler meg som Helldivers 2, blir med for kun mission uten si ord. Ja, du kan solo. Det vil bli utfordring når du kommer deg langt, men ikke umulighet. Litt lett å ha team med andre spillere. Det er ikke skam å prøve online på MHW. 🙂
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev:

Ettersom jeg aldri har spilt noe særlig på disse mhw spilla. Kan man spille dette solo også ?

Har ingen venner og er ikke noe glad i online spilling :p

Har over 200timer på MH world og aldri spilt noe annet enn solo. Sikkert veldig gøy det, men har ingen venner som spiller annet enn fps spill. Droppet MH Rise, men dette gledes det stort til! Jeg er absolutt med å prøve ut multiplayer om det er noen voksne folk som ikke stresser seg ihjel for å fullføre alt raskest mulig:)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første var Tri hos meg og digga det. Veldig artig med "rags to riches" stilen. VAr i underbukser og hadde en lommkniv i starten og hadde, mange timer senere, veldig bad-ass utstyr. Fikk litt for mye i starten av Rise, men faen som settingen og monstrene var så herlige.

HAr en anelse jeg burde skaffe meg dette xD

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke liker med MH-konseptet er at det tar så lang tid å drepe et monster. Det er jo ikke vanskelig i det hele tatt, men det er tidkrevende. Jeg kan denge løs på et monster i 10-12-15 minutter uten å ta noe særlig skade selv, men monsteret er bare en damage-sponge. Og med flere spillere på lag, får monsteret bare mer helse. Hvordan er dette i Wilds? Samme, eller?

Lenke til kommentar
Walkyrje skrev:

Ettersom jeg aldri har spilt noe særlig på disse mhw spilla. Kan man spille dette solo også ?

Har ingen venner og er ikke noe glad i online spilling :p

Hvorfor ikke lese anmeldelsen du kommenterer på? Spørsmålet blir ganske nøyaktig svart der.
Lenke til kommentar

Egentlig ganske skremmende at dere i stor grad ignorerer hvor elendig optimalisert dette spillet er. Dårlig optimalisering og generell slepphendt tilnærming til spillutvikling er et økende problem og at dette ikke spiller inn i vurderingen når det ser ut som det gjør er skuffende.

Lenke til kommentar
hydrosaus skrev (8 timer siden):

Egentlig ganske skremmende at dere i stor grad ignorerer hvor elendig optimalisert dette spillet er. Dårlig optimalisering og generell slepphendt tilnærming til spillutvikling er et økende problem og at dette ikke spiller inn i vurderingen når det ser ut som det gjør er skuffende.

Hei

Jeg har et helt avsnitt om akkurat dette. Og der beskriver jeg hvordan jeg, på min maskinvare, opplevde akkurat dette. Hvordan det er på konsoller eller andre maskiner kan jeg si fint lite om.

Men det ser ut som om det kan være litt ruskete optimalisering her ja, men med litt mekking på PC så funket det fint hos meg (og jeg mekker stort sett på alle spill jeg spiller på PC, ikke noe unikt for MHW)

Lenke til kommentar
Crazning skrev (8 timer siden):

Spilte betaen litt på PC, men den focus moden gav veldig avsmak. Hvorfor må jeg presse en ekstra knapp for å sikte der jeg allerede har musen?

Er det alternativer til dette eller kan man skru det av?

Det finnes ulike valg her, med focus-mode er en ganske sentral mekanikk i spillet. Du kan velge å ha en toggle for å få den av og på, jeg gjør det når jeg spiller med melee-våpen i hvert fall. Synes det fungerer veldig fint

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (20 timer siden):

Det eneste jeg ikke liker med MH-konseptet er at det tar så lang tid å drepe et monster. Det er jo ikke vanskelig i det hele tatt, men det er tidkrevende. Jeg kan denge løs på et monster i 10-12-15 minutter uten å ta noe særlig skade selv, men monsteret er bare en damage-sponge. Og med flere spillere på lag, får monsteret bare mer helse. Hvordan er dette i Wilds? Samme, eller?

Ja det vil jeg vel si. Monstrene tåler greit med juling, men det er jo samtidig litt av greia da.

En god gruppe med spillere kan være fryktelig effektivt, men jeg har også hatt meget raske hunts med gode våpen tilpasset monsteret jeg jakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
gorsol skrev (2 timer siden):

Hei

Jeg har et helt avsnitt om akkurat dette. Og der beskriver jeg hvordan jeg, på min maskinvare, opplevde akkurat dette. Hvordan det er på konsoller eller andre maskiner kan jeg si fint lite om.

Men det ser ut som om det kan være litt ruskete optimalisering her ja, men med litt mekking på PC så funket det fint hos meg (og jeg mekker stort sett på alle spill jeg spiller på PC, ikke noe unikt for MHW)

Takk for svar

Så du nevnte det, men virket for meg som du avskrev det fordi man kan trikse litt i innstillingene. Det er jo det som er flott på pc, nemlig at man kan tweake mye for å gjøre det spillbart. Men, når det omfatter heftig upscaling og et spill som ser uklart og utdatert ut så syntes jeg det er skuffende at det ikke blir vektlagt mer. 

Men, det er min mening ihvertfall.

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, gorsol said:

Ja det vil jeg vel si. Monstrene tåler greit med juling, men det er jo samtidig litt av greia da.

En god gruppe med spillere kan være fryktelig effektivt, men jeg har også hatt meget raske hunts med gode våpen tilpasset monsteret jeg jakter.

Takk for svar. En annen ting jeg misliker med MH, er oppgraderingstrærne for våpen. De er så uoversiktlige og krøkkete laget. Jeg skjønner ikke helt hva jeg trenger for å oppgradere, og hvorfor så mange våpen er låste. Snakker om Rise og World nå. Jeg tipper mekanismene har utviklet seg til å bli en esoterisk vitenskap for blod-fansen. Jeg får prøve meg på Wilds og se om det er litt mer tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (10 timer siden):

Takk for svar. En annen ting jeg misliker med MH, er oppgraderingstrærne for våpen. De er så uoversiktlige og krøkkete laget. Jeg skjønner ikke helt hva jeg trenger for å oppgradere, og hvorfor så mange våpen er låste. Snakker om Rise og World nå. Jeg tipper mekanismene har utviklet seg til å bli en esoterisk vitenskap for blod-fansen. Jeg får prøve meg på Wilds og se om det er litt mer tilgjengelig.

Det er ganske likt vil jeg si. Den enkleste forklaringer er at det er som et tre, og du trenger våpenet før på "greinen" før du kan oppgradere. Og visse våpen er låst hvis du ikke har fått alle gjenstandene du trenger, hvis det gir mening.

Enkleste måten å holde litt oversikt på er å bruke Wishlist, der får du ganske god oversikt over alt du vil lage deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hydrosaus skrev (11 timer siden):

Takk for svar

Så du nevnte det, men virket for meg som du avskrev det fordi man kan trikse litt i innstillingene. Det er jo det som er flott på pc, nemlig at man kan tweake mye for å gjøre det spillbart. Men, når det omfatter heftig upscaling og et spill som ser uklart og utdatert ut så syntes jeg det er skuffende at det ikke blir vektlagt mer. 

Men, det er min mening ihvertfall.

 

For min del så er det ikke plagsomt, men jeg har kanskje litt høyere toleranse enn andre. Men jeg ser jo at mange sliter med denne delen av spillet, så det er åpenbart et aktuelt tema. Men jeg kan ikke si eller uttale meg noe om dette, annet enn hva mitt inntrykk er av den "builden" jeg har hatt tilgang til.

Lenke til kommentar

Testet betaen og ble ikke blåst av banen. Skal også sies at spillet ser grusomt ut på PS5 Pro, noe Digital Foundry har bekreftet med sin video også. Helt utrolig at Capcom ikke klarer å få dette til å kjøre stabilt eller se pent ut map den fantastiske jobben de har gjort med RE4. Tror RE Engine ikke egner seg til openworld-spill..
Holder meg til KCD2 og Avowed denne mnd jeg. Også kommet Atomfall samt SpiltSecond neste mnd så blir nok av spill.

Lenke til kommentar
phraze skrev:

Testet betaen og ble ikke blåst av banen. Skal også sies at spillet ser grusomt ut på PS5 Pro, noe Digital Foundry har bekreftet med sin video også. Helt utrolig at Capcom ikke klarer å få dette til å kjøre stabilt eller se pent ut map den fantastiske jobben de har gjort med RE4. Tror RE Engine ikke egner seg til openworld-spill..
Holder meg til KCD2 og Avowed denne mnd jeg. Også kommet Atomfall samt SpiltSecond neste mnd så blir nok av spill.

Er ikke det slik at det stadig er flere anmeldere og fagfolk som skriver og forespeiler at Oppskalering og DLSS gir klare beveggrunn til å være slepphendt med optimalisering: lag et elendig optimalisert spill og så oppskalerer det fra 640 til 4K. Voila! Ren magi! Blir god ytelse uansett, bare se vekk fra flimring og artefakter :D Jedi Survivor fikk vel mye kritikk tydeligvis nettopp pga. dette. Men: KCD2 bør nesten få støpt en statue i en eller annen Hall of fame, fikk jeg hørt, grunnet fremragende innsats innenfor programmering og optimalisering.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...