Gå til innhold

Athlon64 og Ram


SilverCRX

Anbefalte innlegg

Joda alt det med minnet og stablitet er helt ok på dette kortet , men overklokkingsegenskapene er like dårlig her som på via kortet.

Begynner å tro at den biten er det prosessorn sin feil, det ser ut som  om disse sliter med samme problemet som XP nemmelig at det er store variasjoner i klokkeegenskapene og at du må vere heldig for å finne en som klokker bra.

Denne går til 215 fsb på begge kortene , nei ser at Pentiumen blinker i det fjerne så det blir vel tilbake dit, da har jeg iallefall noe som funker sikkelig også på klokking.

hva med å heller se på det som en utfordring? :yes:

 

dessuten er jo det kjentsak at a64 er blodfersk og klokkeegenskapene er dårlige. tilbake til pentium ja? husker du wilamette?

 

dessuten gir vel a64 systemet bedre ytelse totalt selv om det ikke klokker prosentvis like mye?

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cpuèn yter selvsagt bra det er det ikke tvil om, men hovedkortene er uferdige og det er kun enkelte rambrikker som passer, dette begrenser mulighetene en god del. I tillegg ser det ut som A64 "sliter" med samme problemet som XP at du må ha flaks for å få et brukbart eks til klokking.

Ikke helt enig i det du sier. Det er mer riktig å si at a64 har problmer med enkelte brikker, ikke omvendt.

 

Men snekkern, har du prøvd å lekt deg litt med vcore før du kom til din klokke konklusjon?

 

HVis du ikke kommer lenger ved å øke vcore så er det ikke cpu som stopper deg.

 

 

let litt rundt her, så finner du kanskje noen tips:

 

http://www.xtremesystems.org/forums/

Lenke til kommentar

Formålet med tråden er ikke å diskutere sånne ting, hold dere til det tråden er beregnet for så det blir oversiktelig please.

 

 

Så: hvis noen har noe som helst å skrive i denne tråden, fyr løs. Det ihvertfall jeg mener kan være aktuelt er følgende:

 

-Hvilket hovedkort/chipset du bruker

-hvilken ram du bruker

-hvilken CPU du bruker

-hvilke problemer plages du med

-hjelper evt. Bios-oppdatering?

-evt. hvordan løste du problemene

 

Så hvis dere har testet flere RAM brikker vær så god, men ikke mer chit chat!

Lenke til kommentar

Vel den siden du linker til har jeg lest litt på tidligere og der tar de jo opp en alvorlig " svakhet" med A64 nemmelig at den er veldig følsom for volt. Det er jo eksemplarer som har tatt kveld bare fordi de ikke tåler variasjonene som er i st,forsyningen eller at volten er satt opp på rambrikkene. Synest ikke dette høres serlig betryggende ut.

Lenke til kommentar
Vel den siden du linker til har jeg lest litt på tidligere og der tar de jo opp en alvorlig " svakhet" med A64 nemmelig at den er veldig følsom for volt. Det er jo eksemplarer som har tatt kveld bare fordi de ikke tåler variasjonene som er i st,forsyningen eller at volten er satt opp på rambrikkene. Synest ikke dette høres serlig betryggende ut.

Litt følsom kan den nok være, men folk presser den på rundt 2 med samme kjøling som deg. Dessuten så har du kjøpt den for å klokke den, så ikke sett grenser for deg selv.

 

Men et lite tips: Prøv å sett ned multiplieren til 9x og klokk etter det. Hvis HT bussen stopper på samme sted (215) kan du slå fast at det ikke er cpuen. Hvis du kan få den mye høyere skal jeg ta av meg hatten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...