Gå til innhold

Athlon64 og Ram


SilverCRX

Anbefalte innlegg

Ser at mange som har skaffet seg Athlon64 nå sliter litt med at ram'en som settes i maskinen ofte lager krøll. Tenkte derfor at det kunne være greit med en tråd der man kan samle alle erfaringer. Tror det er mange som er litt tvilende til å skaffe seg et Athlon64-system nettopp fordi det er endel problemer med ram (inkludert meg selv).

 

Så: hvis noen har noe som helst å skrive i denne tråden, fyr løs. Det ihvertfall jeg mener kan være aktuelt er følgende:

 

-Hvilket hovedkort/chipset du bruker

-hvilken ram du bruker

-hvilken CPU du bruker

-hvilke problemer plages du med

-hjelper evt. Bios-oppdatering?

-evt. hvordan løste du problemene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus K8V (gud å gud)

2 x 256 TwinMos funker fint

2 x 512 TwinMos maskinen blir ustabil restarter.

2 x 256 OCZ Gold maskinen starer overhode ikke.

A 64 3000

ble bedre etter oppdatering av siste bios og drivere.

Aktiverte sata og la inn satadriver , maskinen ble rape gal kom med meldinger om overvolt mens det i bios ble vist null på alt som hadde med volt og rpm å gjøre 2 stk 180 gb disker for rett vest og 2 stk grafikkort det ene et 9800 xt det andre et geforce 4.

LØSNING: Sender kortet i retur.

 

 

PS: til orientering så betyr " Gud å gud" at da plages man så bortinatta at man ikke finner ord :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Joda alt det med minnet og stablitet er helt ok på dette kortet , men overklokkingsegenskapene er like dårlig her som på via kortet.

Begynner å tro at den biten er det prosessorn sin feil, det ser ut som om disse sliter med samme problemet som XP nemmelig at det er store variasjoner i klokkeegenskapene og at du må vere heldig for å finne en som klokker bra.

Denne går til 215 fsb på begge kortene , nei ser at Pentiumen blinker i det fjerne så det blir vel tilbake dit, da har jeg iallefall noe som funker sikkelig også på klokking.

Lenke til kommentar

Asus K8V DLX

2x256 Geil Platinum 3200: Maskinen restarter/fryser i spill

Brikkene er testet i pentiumen er i orden

2x256 Noname 2100 :blush: :Funker fint.

Tillegg: 2x512 TwinMos Twister 3200: System failed due to CPU overclocking!! :scared: ??

A64 3000

Bios er oppdatert.

 

Edit: La inn CPU info.

 

Edit2: La til et sett minnebrikker.

Endret av gafflek
Lenke til kommentar
Asus K8V  (gud å gud)

2 x 256 TwinMos  funker fint

2 x 512 TwinMos  maskinen blir ustabil restarter.

2 x 256 OCZ Gold  maskinen starer overhode ikke.

A 64  3000

ble bedre etter oppdatering av siste bios og drivere.

Aktiverte sata og la inn satadriver , maskinen ble rape gal kom med meldinger om overvolt mens det i bios ble vist null på alt som hadde med volt og rpm å gjøre 2 stk 180 gb disker for rett vest og 2 stk grafikkort det ene et 9800 xt det andre et geforce 4.

LØSNING: Sender kortet i retur.

 

 

PS: til orientering så betyr " Gud å gud" at da plages man så bortinatta at man ikke finner ord :cool:

Fikk ca samme problem med mitt k8v, men ingen hardware gikk tapt.

Var snar og plukke ut 9800xt kortet og satt i et gammelt pci kort da det begynte og klikke, det fungerte helt fint i en dag så klikka det, Jeg sendte kortet i retur i går og skal få et abit :love: KV8-MAX3

Endret av sub1343
Lenke til kommentar

Athlon64 xp3000

Epox 8hda:

 

2x512 Corsair XMS pc3200 ECC/RE - inget skjermbilde

 

1x512 samme brikke - inget skjermbilde

 

2x512 Corsair XMS pc3200 NON-ECC - kommer snart, går forhåpentligvis bra, den står jo under anbefalinger til hovedkortet..

 

edit : 1x256 pc2100 noname eldgammel ram - går helt fint

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Asus K8V  (gud å gud)

PS: til orientering så betyr " Gud å gud" at da plages man så bortinatta at man ikke finner ord :cool:

Dårlige Asus kort for S754

Asus admits it has manufactured a batch of VIA K8T800 based K8V Deluxe mainboards for Socket 754 AMD Athlon 64 processors, that have at least nine defective electrolytic capacitors. These electrolytic capacitors are part of the power stabilisation circuitry, and Asus say that they might expand and fracture.

Quality control slipping at Asustek?

http://www.theinquirer.net/?article=13674

 

Twinmos Twister er vel kjent å ha problemer på A64 plattformer? men om dette er HK/Bios eller annet som har skylden for vet jeg ikke.

 

Ellers har det vært mye testing på kun K8T800 og nF3 150 baserte kort. Finnes gode chipsett som SIS 755 og ALi M1687 og 89 som kommer bedre ut. Tror ikke man skal avfeie A64 pga. av dårlige hovedkort og gamle 1. gen chipsett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Joda alt det med minnet og stablitet er helt ok på dette kortet , men overklokkingsegenskapene er like dårlig her som på via kortet.

Begynner å tro at den biten er det prosessorn sin feil, det ser ut som om disse sliter med samme problemet som XP nemmelig at det er store variasjoner i klokkeegenskapene og at du må vere heldig for å finne en som klokker bra.

Denne går til 215 fsb på begge kortene , nei ser at Pentiumen blinker i det fjerne så det blir vel tilbake dit, da har jeg iallefall noe som funker sikkelig også på klokking.

Jeg leste et sted at agp/pci lock ikke fungerer som det skal på nforce 150 kortene.

Jeg tror jeg nevnte det i en annen post, men er ikke istand til og finne igjen den testen på agp/pci locken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...