Heljar75 Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Mamma har en iPhone 11. Foreldrene mine har Mazda. De har satt opp systemet i Mazda'n til å koble seg opp mot telefonene deres automatisk. Når den kobler seg opp til mamma sin telefon begynner den å spille av masse ukjent musikk. Det er musikk hun aldri har spilt av tidligere eller lastet ned. Hvor kan denne musikken komme fra? Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Spotify kontoen er mest sannsynlig hacket. Har skjedd med meg også. Er bare å bytte passord og trykke for å logge av på alle enheter (med mindre dette skjer automatisk). Endret 9 timer siden av Emsal presisering Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Emsal skrev (13 minutter siden): Spotify kontoen er mest sannsynlig hacket. Har skjedd med meg også. Er bare å bytte passord og trykke for å logge av på alle enheter (med mindre dette skjer automatisk). Det var da litt av en konklusjon. Du vet ikke en gang om trådstarter har spotify. Heljar75 skrev (39 minutter siden): Mamma har en iPhone 11. Foreldrene mine har Mazda. De har satt opp systemet i Mazda'n til å koble seg opp mot telefonene deres automatisk. Når den kobler seg opp til mamma sin telefon begynner den å spille av masse ukjent musikk. Det er musikk hun aldri har spilt av tidligere eller lastet ned. Hvor kan denne musikken komme fra? Hvilken app er det som automatisk starter å spille? Hva står på mobilen når du går inn på i appen og ser hva den spiller? Jeg bruker Apple Music og den har en del spillelister som liksom er anbefalinger basert på hva jeg lytter til. Som oftest er standard "nylig lagt til"-spillelisten, men har opplevd den starter på "Get up! Mix"-spilleliste f.eks. Lenke til kommentar
Heljar75 Skrevet 9 timer siden Forfatter Del Skrevet 9 timer siden Det kan virke som det er Apple Music eller lignende som starter. Ser ikke ut som det er Spotify. Mora mi er over 70 og plutselig begynner den å spille av Bloodhound Gang. Det er garantert ikke musikk hun har lastet ned selv. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Heljar75 skrev (2 minutter siden): Det kan virke som det er Apple Music eller lignende som starter. Ser ikke ut som det er Spotify. Mora mi er over 70 og plutselig begynner den å spille av Bloodhound Gang. Det er garantert ikke musikk hun har lastet ned selv. Det er umulig å svare på uten at du går inn på mobilen og titter på hva som skjer når denne musikken kommer på. Er dette CarPlay eller ordinær bluetooth? Det som ofte skjer hvis mobil er koblet over bluetooth er at bilen trigger "play" på mobilen. Normalt vil den velge forrige lyd-applikasjon du har spilt fra, men muligens hører kanskje ikke mora di så mye på musikk via mobilen? Eller bruker hun Apple Music til vanlig? Det er jo ikke gratis. Du må nesten bare være der og sjekke hva den spiller av for noe når de setter seg i bilen. Alt annet blir ren gjetting. For alt vi vet kan hun jo bruke NRK Radio-appen og at den da bare slår på radiokanalen øverst i alfabetet f.eks. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 21 minutes ago, Nimrad said: Det var da litt av en konklusjon. Du vet ikke en gang om trådstarter har spotify. Det gikk litt fort i svingene her ser jeg nå xD Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden I android auto kan du bestemme om den skal automatisk spille av musikk fra mobilen, den velger da siste jeg hørte på. Kanskje det er en slik funksjon på iPhone også, under carplay instillingene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå