Gjest 8376f...ffa Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Har brukt slike billige briller i årevis. 1.5 og 2.0 styrke. Til å lese, og se på skjermer (internett på data og TV skjerm). Men noen sier jeg bør går til optiker å få briller. Er slike billige briller skadelige å bruke? Hvis jeg skal til optiker, står det mellom Interoptik og Ifocus. Noen meninger om hvilke av dem som er best? Anonymous poster hash: 8376f...ffa Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) Gjest 8376f...ffa skrev (4 minutter siden): Har brukt slike billige briller i årevis. 1.5 og 2.0 styrke. Til å lese, og se på skjermer (internett på data og TV skjerm). Men noen sier jeg bør går til optiker å få briller. Er slike billige briller skadelige å bruke? Hvis jeg skal til optiker, står det mellom Interoptik og Ifocus. Noen meninger om hvilke av dem som er best? Anonymous poster hash: 8376f...ffa Hvis du har beine hornhinner, kan du gaa paa Europris. Har du skeive hornhinner, maa du gaa til optiker. Endret 11 timer siden av Karltorbj 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Gjest 8376f...ffa skrev (14 minutter siden): Har brukt slike billige briller i årevis. 1.5 og 2.0 styrke. Til å lese, og se på skjermer (internett på data og TV skjerm). Men noen sier jeg bør går til optiker å få briller. Er slike billige briller skadelige å bruke? Anonymous poster hash: 8376f...ffa Nei det er ikke skadelig. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Har ett par fra optiker som jeg bruker av og til hvis jeg må lese mye. For andre ting har jeg flere billige sett fra 1.0 til 3.0 avhengig av hva jeg skal bruke de til. Siden de ikke koster noe i forhold kan jeg legge de fra meg der jeg bruker de uten å være redd for å miste de eller ødelegge de. Men du bør uansett gå til optiker. Spesielt hvis du har passert ca. 40. De sjekker mer enn bare hva slags briller du bør ha. 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Hvis man såg bra innan man begynte se dåligt på grund av aldern ser jag ingen poäng med att gå till optikern hvis det fungerar bra med billiga briller. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Synet er ganske komplekst, og standardbriller er ikke tilpasset akkurat ditt syn. Styrken som trengs for å optimalt korrigere hvert øye er ikke lik, så der vil du oppleve at et øye fungerer bedre. En annen ting er at selve styrker du har valg neppe er perfekt til det mest optimale øyet heller (det som får den beste korreksjonen som gir best syn). Slike briller vil heller ikke ta hensyn til skjev hornhinne eller andre problemer som rettes av optiker. Bruker du andre briller fra optiker og bytter mellom disse og lesebriller "stresser" du nok synet da det prøver å tilpasse seg to ulike korrigeringer som ikke samstemmer. Personlig så kombinerer jeg tidvis de vanlig brillene (som kan er terminalbriller) med et par -1,25 briller for å se TV mer klart. Bare ren sløvskap som har gjort dette, men teknisk sett fungerer det (brille)fint fordi en kombinerer tilpasningene på den ene brillen med standardjusteringene på den andre for et samlet optimalisert resultat. Ikke alle vet hvordan ting kan bli med optimalt syn, så om du ikke har fått teste det kan det være verdt å teste (optikermålt vs standardbrille) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå