John-Abruzzi Skrevet 23. februar Del Skrevet 23. februar (endret) Skal bygge nytt hønsehus. Siden jeg har hane i boligfelt, så er det forrige huset isolert med isopor. Men når jeg undersøker nå, så virker det som at isopor kan ha motsatt virkning? Kort sagt, siden jeg ønsker å holde kostnader nede, og isoleringen kun er mtp lyd, så lurer jeg på om jeg bare skal ha kledning, eller ha isopor bak kledningen. Glava og rockwool blir nok for dyrt, og ønsker ikke å isolere så tykt mtp småkryp osv.. Endret 23. februar av John-Abruzzi Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Gips vil dempe lyd noe, men da helst to lag. En utfordring med gips er evt fuktighet som gipsen vil trekke til seg og svelle/miste styrke. Glava/rookwool vil nok dempe mer hvis det skal gjøres skikkelig: https://blog.burtonacoustix.com/soundproof/soundproof-chicken-coop Går jo også an å spørre på Maxbo om de har noe avkapp eller lign som du kan få billig. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar (endret) Det finnes noen ganger brukt glava/rockwool på finn.no. Endret 27. februar av trikola Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Lydisolasjon er eigentleg enkelt. Det handler om å bruke materialer som absorberer og sprer lydbølgene, og det handler om å bruke tjukke nok lag til at effekten blir best mogleg. Eg forstår at du skal prøve å gjere det billig, neste spørsmål er då om du kan tillate deg å bygge tjukke veggar. Alt du isloerer med vil hjelpe på, ting som til dømes tørt høy er forholdsvis effektiv isolasjon og er for dei fleste i praksis gratis. Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Et tips fra andre med høns er at hanen galer når det lysner, så gardiner eller annen tildekking av vinduer som først åpnes når folk står opp fungerer også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå