Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fakturert 3000kr for naboklage

hamburger83

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, The Avatar said:

For ikkje å snakke om alle dei som har små barn som har leggetid leeenge før kl 23.

Barn hører ikke hjemme i blokk - da er det på tide å minimum oppgradere til rekkehus godt utenfor storbyene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, ps5 said:

Barn hører ikke hjemme i blokk - da er det på tide å minimum oppgradere til rekkehus godt utenfor storbyene. 

Så skal mor og far pendle inn til byen?  Forslaget ditt er bra om alle kan ta hjemmekontor. I praksis funker det nok dårlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest reale her er vel, om det ikke er en fast ukentlig happening, å ta dette med den som hadde festen dagen etterpå. Da er vel ingen fulle lenger og så kan man legge frem sine synspunkter. I de fleste blokker pleier man på forhånd å ta kontakt med naboene før sånne ting, personlig og ved å henge opp ett nabovarsel i oppgangen. Og heller be om at de ringer på/sender sms eller ringer om man glemmer seg og holder på for lenge. Har bodd 35år i blokk og har aldri opplevd festing som ett problem, men så sover vi godt alle sammen.

Lenke til kommentar
hamburger83 skrev (17 timer siden):

Jeg har vært i kontakt med Securitas, og de har bekreftet at de har fakturert utleier med samme beløp. Jeg vurderer å kontakte naboene for å beklage og forsikre dem om at jeg vil gjøre alt jeg kan for å unngå at noe lignende skjer igjen. I tillegg vil jeg gi dem kontaktinformasjonen min, slik at de kan ta direkte kontakt med meg dersom de skulle oppleve støy i fremtiden. Jeg har også sendt inn sak til Leieboerforeningen for å få en juridisk vurdering av kravet og venter på svar fra dem.

Jeg tok kontakt med en nabo over meg i Trondheim som småbarnsfar når de ikke greide å dempe seg for nte gang, klokka 04:00 og ble møtt av en rusa og truende kavaler av dama som bodde over. Ringte politiet x3 tilfeller hvor de møtte opp kun en av gangene. Sendte formell klage til borettslaget.

Jeg er ikke fremmed for en fest og er tolerant nok til at en gang i blant kan man ta hensyn begge veier. Men bråkete nachspiel klokka 04:00 vil jeg aldri ha forståelse for fordi det i seg selv er bevis på at du ikke tar hensyn til de.

Jeg syns vekter er fin løsning på dette og skulle ønske vi kunne gjøre det slik når jeg bodde slik, istedenfor å føle på utryggheten og raseriet jeg måtte konfrontere i overnevnte situasjon.

• Liker 4
Lenke til kommentar
ps5 skrev (49 minutter siden):

Her harn funnet løsningen på alt! Er jo bare å skaffe seg rekkehus og saken er biff folkens.

Årets nobel har funnet en vinner

• Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, BakaBerg said:

Her harn funnet løsningen på alt! Er jo bare å skaffe seg rekkehus og saken er biff folkens.

Årets nobel har funnet en vinner

Personlig anbefaler jeg enebolig, men man må jo starte et sted. Merk at enebolig 10-12 min togtur utenfor oslo s koster det samme som en toroms 20 minutters tbane tur fra samme stasjon. 

Og når Obama får en fredspris før første dag på jobb, tar jeg gjerne en jeg også. 

Endret av ps5
Lenke til kommentar
ps5 skrev (1 minutt siden):

Personlig anbefaler jeg enebolig, men man må jo starte et sted. Merk at enebolig 10-12 min togtur utenfor oslo s koster det samme som en toroms 20 minutters tbane tur fra samme stasjon. 

Det beste er jo bare å bli rik da. Kan man kjøpe det man vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke uenig i at det er kjipt med nachspiel i overetasjen når du skal sove. 

Men her er det vel strengt talt vedtektene som bestemmer hva som er mulig. 

Har borettslaget/sameiet avtale med Securitas, og det er informert om at dette er et velterseøskap som brukes til slike ting, så er det kjipern for burgermannen vår. 

Dersom ingenting slik er nevnt er det kjipern for personen som har bestilt dette, og jeg hadde (med loven på min side) nektet å betale. 

Man kan ikke som privatperson bestille tjenester og på den måten sette noen andre i gjeld bare fordi man ikke får sove.

Lenke til kommentar
Cyrio skrev (28 minutter siden):

Er jo ikke uenig i at det er kjipt med nachspiel i overetasjen når du skal sove. 

Men her er det vel strengt talt vedtektene som bestemmer hva som er mulig. 

Har borettslaget/sameiet avtale med Securitas, og det er informert om at dette er et velterseøskap som brukes til slike ting, så er det kjipern for burgermannen vår. 

Dersom ingenting slik er nevnt er det kjipern for personen som har bestilt dette, og jeg hadde (med loven på min side) nektet å betale. 

Man kan ikke som privatperson bestille tjenester og på den måten sette noen andre i gjeld bare fordi man ikke får sove.

Men securitas eller annet vaktselskap hadde ikke kommet om det ikke var en avtale i borettslaget. Så her har dem jo tydeligvis en avtale på at securitas kan brukes på sånne ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (2 timer siden):

Det mest reale her er vel, om det ikke er en fast ukentlig happening, å ta dette med den som hadde festen dagen etterpå. Da er vel ingen fulle lenger og så kan man legge frem sine synspunkter. I de fleste blokker pleier man på forhånd å ta kontakt med naboene før sånne ting, personlig og ved å henge opp ett nabovarsel i oppgangen. Og heller be om at de ringer på/sender sms eller ringer om man glemmer seg og holder på for lenge. Har bodd 35år i blokk og har aldri opplevd festing som ett problem, men så sover vi godt alle sammen.

Har til gode å se et nabovarsel for planlagt nach kl 4 på natten 

• Liker 3
Lenke til kommentar
ps5 skrev (2 timer siden):

Snakk om å leve i sin egen verden. Hvem hører egentlig hjemme i blokk? Kun 20-åringer som fortsatt har nach? Kan være greit å huske at det er hovedsaklig er "voksne" som har råd til å kjøpe disse leilighetene og de fleste som bor der har kommet i en alder hvor man sover kl 4, om man har små barn eller ei. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
engavif skrev (1 time siden):

Men securitas eller annet vaktselskap hadde ikke kommet om det ikke var en avtale i borettslaget. Så her har dem jo tydeligvis en avtale på at securitas kan brukes på sånne ting. 

Det er nærliggende å tro. 

Men jeg blir ikke sjokkert om det kommer frem at det er en privatperson med privatavtale gjennom Securitas grunnet alarm i egen leilighet som har ringt inn dette og videreformidlet fakturaen. 🙂

Merkeligere ting har skjedd. 

Men du har helt rett.  Er det sameiet/borettslaget som står for avtalen og det faktisk er nedfelt i vedtekter. Ja da blir det mye nudelmiddager på ts fremover. 🙂

Endret av Cyrio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, frohmage said:

Jeg ser ofte folk hevder noe tilsvarende, men har du noen konkrete eksempler her?

Beklager til trådstarter at dette gikk way off topic. Men det er ikke verre enn å ta et søk på finn etter enebolig / rekkehus i akershus og sammenligne med leilighet i eks nydalen området. Trodde katastrofeprisene i Oslo var velkjent etter alle oppslag de siste 10 (?) årene.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, knipsolini said:

Har til gode å se et nabovarsel for planlagt nach kl 4 på natten 

Nei, du sier noe. Som regel har det vært for vors eller fest med avslutning kl 24. Men midnatt på en lørdag synes nå jeg er greit. Det spørs vel på hva slags andre folk som bor der. En kompis bor i en liten blokk med 7 naboer hvorav snittalder er 78. Da sier det seg jo selv at flatfyll, hyl og skrik og deathmetal på full spiker vil ta seg dårlig ut selv før kl 19. 

Lenke til kommentar

Så hvis naboen over sin unge begynner å hyle 23.01, og forsetter å hyle i en time - kan man ringe en vekter for å få de til å holde kjeft? Så sende faktura etterpå?

Eller det er litt lytt og jeg hører de snakke igjennom veggene?

Bråk er bråk, og det er brudd på ro og orden.

Jeg forstår selvsagt forskjellen, men det er noen prinsipelle problemer med at hvem som helst bare kan ringe og påføre en annen beboer faktura for bråk.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (8 minutter siden):

Beklager til trådstarter at dette gikk way off topic. Men det er ikke verre enn å ta et søk på finn etter enebolig / rekkehus i akershus og sammenligne med leilighet i eks nydalen området.

Akkurat. Om du tror det er 10-12 minutters reisevei fra Oslo S til alle eneboliger i Akershus, så tror jeg du må sjekke på nytt.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, frohmage said:

Akkurat. Om du tror det er 10-12 minutters reisevei fra Oslo S til alle eneboliger i Akershus, så tror jeg du må sjekke på nytt.

At du ikke forstår forskjellen på "noen" og "alle" sier vel det meste. Videre er det slik at ikke alle bor i stasjonsbygningen eller på tbanestasjonen - noe ekstra reisetid må selvsagt påregnes.

Avslutter herved denne sidetråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...