Gå til innhold

Facebook og høyrevridde innlegg

Anbefalte innlegg

Sharpings skrev (4 timer siden):

Har flere enn meg lagt merke til at Facebook gir deg mer og mer typisk høyreorientert innhold?

Jeg er ikke amerikansk, og ikke spesielt høyreorientert heller, men opplever at veldig mye innlegg på min feed er veldig amerikansk nasjonalistisk hyperpatriotisme som stort sett handler om at USA er bedre enn alle andre og at andre nasjoner må bare bøye seg for overmakten(USA).

Kan ikke huske at det var så mye av dette før. 

Dette kommer nok av to ting, personer du kjenner eller leser innlegg av leser eller kommenterer disse innleggene og dermed tenkes det at du også liker rller hater dette. De fleste sosiale media premierer omstridte innlegg som folk kommenterer og deler, bode de som er enige og de som er uenige.

I tillegg har facebook drevet utstrakt meningsensur, innlegg og personer som biden-regjeringen ikke likte ble sensurert eller dysset ned, både på direkte oppdrag og ved at mange faktasjekkere var langt ute på venstresiden. Dette fjernes nå og facebook går over til community notes. Noen vil nå se et større bilde av verden, og ikke bare de de er enige med.

Zuck forklarer litt selv her. Fant det ikke nå i farta, men det ligger også ute et intervju et sted hvor han forklarer hvilket press faktasjekkerne ble utsatt for for å fjerne motstridende meninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (4 minutter siden):

Jeg synes faktisk zuckerbergs snu er verre enn Musk, musk er åpenbart overbevist om det han mener, mens zuckerberg snur vinden etter kappa for å tjene penger

JJMusk tok opp kampen selv og nektet å sensurere meninger, bare lovbrudd, og fikk enormt mye hat gor dette fra ytre venstre, Zuckerberg dikter bare etter nå som Biden regjeringen er borte.

Jeg tror mange på venstresiden skal være glad for at facebook nå vil stå opp for ytringsfriheten, og ikke bare følger neste president og sensurerer alt Trump ikke liker...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...