remf1970 Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Hei jeg lurer på om æ skal kjøpe med en BMW X1 xDrive18d 2010 mod, 178000 km. den er trimmet til 175 hk, er det bra eller dårlig? Men litt usikker på hva jeg skal så på,og hva som er kjent problem med denne bilen. Er det noen som kan hjelpe meg? Er det et lurt kjøp? Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Her må du komme med flere detaljer. Det høres ikke ut som du kan så mye om bil. Du sier ingenting om prisen. Lenke til kommentar
remf1970 Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden Pris på denne 80000, og den har det meste utstyr Lenke til kommentar
remf1970 Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden Så det jeg lurer på om det er et bra kjøp. Og ikke minst om det er mye problemer med BMW? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Det kommer an på hvordan den er kjørt og vedlikeholdt gjennom sin livstid. Man må regne med vedlikehold og påkostninger for å holde ting i orden. Når det gjelder motor har denne den berømte N47 dieselmotoren som er kjent for å ha svake kjeder. Etterhvert blir det ulyd og kan strekke seg eller ryke. Hvis du fikser før det går galt kan du slippe unna med 20-30 tusen. Beste er trolig å kjøpe en der det er fikset. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden BMW er dyrt. Med 178 000 km kan enten mye deler være byttet, eller må bli byttet rundt nå. I tillegg til kjente feil med motoren har du mye deler til hjuloppheng, sensorer og andre slitedeler som kanskje må byttes rundt nå. Eksempelvis hadde jeg heller valgt en som er kjørt 240 000 med jevne oljeskift og mesteparten av deler byttet, enn en som er kjørt 160 000 og kanskje ikke like mye byttet. Med en 15 år gammel bil så begynner også risikoen for vakuumlekasjer osv å komme. Ikke noe å være redd for, men man må da bytte ut en del deler med gummi og pakninger. Også rust da, sjekk det nøye. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden remf1970 skrev (12 timer siden): den er trimmet til 175 hk, er det bra eller dårlig? Det kan variere, er trimming godkjent og ført inn i vognkort? Om det ikke er godkjent av Statens vegvesen, og står oppført i vognkort kan risikerer at kjøretøyet blir avskiltet i en kontroll. Hva koster det å forsikre bilen? Høyere effekt kan føre til høyere forsikring. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5 minutter siden Del Skrevet 5 minutter siden Det er eit risikoprosjekt som potensielt kan bli ganske dyrt. Har du planar om å skru på den sjølv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå