Gå til innhold

Minnepenn med litt fart og kapasitet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig mening, men jeg hadde aldri kjøpt noe slikt som klarer slike hastigheter uten bedre kjøling. Jeg har selv en eldre Lexar P10 (~250 MBps) som blir GLOVARM under lenger tids bruk.

Så min løsning ble et eksternt NVMe kabinett + Corsair MP600. Dyrere enn en minnepenn, men jeg finner den generelt mer fleksibel og mye mer pålitelig ved større overføringer.
https://www.proshop.no/Harddisk-Tilbehoer/RaidSonic-ICY-BOX-IB-1817M-C31/2793354

Så kan du sette inn den disken du selv vil ha (kabinettet over støtter opptil 2 TB disker). F.eks. WD SN850 eller SN770.
Og den kan brukes med USB-A eller USB-.C, avhengig av hva som er tilgjengelig på maskinen du skal koble den til.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

Personlig mening, men jeg hadde aldri kjøpt noe slikt som klarer slike hastigheter uten bedre kjøling. Jeg har selv en eldre Lexar P10 (~250 MBps) som blir GLOVARM under lenger tids bruk.

Så min løsning ble et eksternt NVMe kabinett + Corsair MP600. Dyrere enn en minnepenn, men jeg finner den generelt mer fleksibel og mye mer pålitelig ved større overføringer.
https://www.proshop.no/Harddisk-Tilbehoer/RaidSonic-ICY-BOX-IB-1817M-C31/2793354

Så kan du sette inn den disken du selv vil ha (kabinettet over støtter opptil 2 TB disker). F.eks. WD SN850 eller SN770.
Og den kan brukes med USB-A eller USB-.C, avhengig av hva som er tilgjengelig på maskinen du skal koble den til.

Var inne på tanken, men slo det litt fra meg. Hadde dog ikke tenkt på det med temperatur, du har nok et godt poeng der. 

Har allerede et 2,5"-kabinett med en SSD, så tanken var å få skvist størrelsen litt. Men en M.2 er jo ikke så fryktelig stor, så er nok et godt alternativ! Mange takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...