Gå til innhold

Desert Combat triks

Anbefalte innlegg

jeg ble nettop fortalt at vist du skal lande helikopter på desert combat er det lurest å lande med bakdelen først.. ikke rett ned.

dette var en liten revolusjon for min helikopterkariere..

så jeg lurer på, er det noen andre triks som kan hjelpe en

førstegangs spiller av DC ?

har på følelsen det er mye jeg ikke vet om enda..

skriv dem her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MRLS funker fint til å skyte ned helikoptere - med litt øving selvsagt.

Hvis helikoptere flyr forbi deg skal du sikte på ett sted på himmelen langt unna helikopteret men dit helikopteret er på vei til å fly. Så fyrer du av alle rakettene dine og justerer høyde med øyemål når du ser hvor rakettene lander. Med litt øvelse og timing vil helikopteret fly rett gjennom en rekke raketter og sannsynligvis bli truffet. Det hjelper å sende annenhver rakett i litt forskjellig høyde slik at alle rakettene flyr i litt forskjellig høyyde.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

MRLS er fornoe ?

og en annen ting.. er Stinger rakettene varmesøkende eller noe ?

jeg traff jo alt av fly og helikopter, uten at jeg selv hadde noe håp om å treffe.. :dontgetit:

det er jo vel så bra det, men er det noe spesielt med den raketten ? eller gullet jeg? :)

Lenke til kommentar
MRLS er fornoe ?

jeg traff jo alt av fly og helikopter, uten at jeg selv hadde noe håp om å treffe.. :dontgetit:

det er jo vel så bra det, men er det noe spesielt med den raketten ? eller gullet jeg? :)

Hvis man tenker på hvordan de ordentlige Apache 64/Longbow Helikopterene virket, sa kan man "Pakke" på 16 Hellfire missiler. Det betyr at du egentlig at du har like my slagkraft som 16 tankser på engang (Dette er fakta, det beste anti-tank sytemet er apche helikopterene.), men seff, er det ingen som tenker på det nå tildags.. hehe...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
MRLS er fornoe ?

MLRS er bilen med rakettbatteri, paa Opposition har du 40 raketter, paa Coalition 12 (før reload).

Stinger er ikke varmesøkende, så du må skyte foran helikopteret/flyet, i den retningen det kjører. Du gullet nok litt ja ;)

Jeg har skrevet en Artilleri-guide, som forklarer alt om artilleri-funksjonen og hvordan du skal skyte ned fiender på den andre siden av kartet. Den er på engelsk og kan leses her.

Forøvrig er DCFaq en veldig nyttig side for alt som har med DC å gjøre, enten du har installasjonproblemer eller bare trenger noen tips :)

http://www.planetbattlefield.com/dcfaq

Lenke til kommentar

Ok, noen flere tips:

- I DC0.6 kan du lande helikoptre som du lander et fly, så lenge du lander rett! Helikoptrene (unntatt AH-6) har nå hjul, så det gjør ingenting om du kommer i full fart. Hvis det er en bygning foran deg, så hopp ut straks du lander, så stopper helikopteret fort - og du kan gå inn igjen.

- Prøv alltid å skyte tankser bakfra, eller fra siden. Bakfra gjør du mest skade, fra siden gjør du litt skade, og foran gjør du veldig veldig lite, for her er panseret tykkest.

- Hvis du stupbomber med A10/SU-25 (bombeflyene), kan du få alle bombene dine til å lande i samme område. Krever litt øvelse, men straks du får det til er du kongen med bomberne :D

- Når du sniper, ikke ligg på toppen av et fjell. Det er veldig lett å se konturene dine mot himmelen. Prøv heller å gjemme deg i busker/kratt, ved trerøtter etc.

- Sett mortaren i nedoverbakke, på denne måten kan du skyte ned targets mye nærmere enn vanlig.

- Ser du en stillestående tanks eller fiendebase, ta frem kikkerten (dersom du er riktig klasse), zoom inn på target, og klikk museknappen. Dersom noen sitter i et artilleri, kommer det snart død regnende fra himmelen ;)

- ALDRI angrip en PKM/M249 bruker forfra. Flank han istedenfor, eller bruk granater/granatlauncher.

- Kommuniser ofte, når du ser en fiende/fly/helikopter/båt/tanks, si ifra! På denne måten får du ofte backup!

Lenke til kommentar

Les guiden

http://www.planetbattlefield.com/dcfaq/arty.html

Veldig kjekt, men det er ofte lite taktikk og samarbeid på public servere, så det er ikke så mye brukt. I større klankamper er det et must..

Ellers er det et godt tips å dra frem granatkasteren som infanterist med en gang. Spesielt på små brett som feks Lost Village. Skyt fra hofta i retning av en motspiller, og instant kill. Men skyt litt vekk fra deg selv, ellers ryker du med i dragsuget..

Denne synes jeg personlig ødelegger litt av moroa. Den er altfor effektiv. (Har ikke spilt på en stund, så det kan tenkes at det er kommet en patch som begrenser skadevirkningene..)

Et tips er å øve seg på å fly alene først. Husker første gang jeg skulle fly et helikopter på Lost Village. 6 mann rett i bakken. Sånt gir ikke kred akkurat..

Lenke til kommentar
Denne synes jeg personlig ødelegger litt av moroa. Den er altfor effektiv. (Har ikke spilt på en stund, så det kan tenkes at det er kommet en patch som begrenser skadevirkningene..)

Nei den er ikke så kraftig som den var i 0.4!

Den er faktisk mye mye dårligere nå, du må treffe direkte på motstanderen for å drepe han!

Lenke til kommentar
det er jo egentli ganske urealistisk.. det har jeg ofte irritert meg over..

når man sender en rakkett i ræven på en motstander så skal han dø.. ikke noe men!

Granatkaster er redusert (husk at dette er en slags hångranat "bare", de har ikke så veldig lang blast radius", ikke rakett. Treffer du noen med en rakett eller like i nærheten dør de. Klager du over blast-radiusen på rakett også, må du huske at dette er en anti-tank rakett som "borer"; Ikke "sprenger".

Lenke til kommentar

For å utdype litt i tilfelle du mener Stinger burde drepe noen også..

For det første, når Stinger'n ble introdusert i DC, var det som en sniper. 100% nøyaktig, du kunne drepe en fyr med en rakett hvis du bare kunne sikte. Siden raketten går 100% rett var dette altfor enkelt.

For det andre, i virkeligheten, er det klin umulig å fyre av en Stinger uten først å ha låst den på en varmekilde. Menneskets varme er ikke nok, den må låses mot en varm motor (som f.ex. en jetmotor).

Da dette er umulig å få til i DC (på grunn av BF-motorens begrensninger), var den eneste løsningen å gjøre det slik at Stingern (nesten) ikke gjør noe skade mot mennesker/jeeper/tankser etc.

Lenke til kommentar
For å utdype litt i tilfelle du mener Stinger burde drepe noen også..

For det første, når Stinger'n ble introdusert i DC, var det som en sniper. 100% nøyaktig, du kunne drepe en fyr med en rakett hvis du bare kunne sikte. Siden raketten går 100% rett var dette altfor enkelt.

For det andre, i virkeligheten, er det klin umulig å fyre av en Stinger uten først å ha låst den på en varmekilde. Menneskets varme er ikke nok, den må låses mot en varm motor (som f.ex. en jetmotor).

Da dette er umulig å få til i DC (på grunn av BF-motorens begrensninger), var den eneste løsningen å gjøre det slik at Stingern (nesten) ikke gjør noe skade mot mennesker/jeeper/tankser etc.

Bare for å pirke litte grann, så gjør ikke Stinger noen som helst skade på mennesker, tansker og biler. Bare fly.

Lenke til kommentar
Bare for å pirke litte grann, så gjør ikke Stinger noen som helst skade på mennesker, tansker og biler. Bare fly.

Jo, den gjør det, men det er svært lite!

Alle våpen er testet for skaden dem gjør, og en utfyllende rapport ble postet i DC-forumet for noen uker siden. Hvis jeg ikke husker feil tar det nesten 20 Stinger-raketter for å knerte en fyr (direkte treff)!

Det sykeste er den nye Nimitz Carrier'n, det tar 400 SCUD-skudd å senke den :laugh:

Lenke til kommentar

er der noen spesielle triks for artileri ?

jeg treffer jo ikke en dritt.. og dere får det til å hørest så enkelt ut.

"det er bare å spotte å skyte"

er der en form for måte å sikte på som jeg ikke vet om ? :dontgetit:

noen som orker å skrive steg for steg hvordan dere bruker artileri som Scud ved spotting ?

har lest den engelske guiden.. men er ikke så flink med engelske DC utrykk .. ;)

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...