Gå til innhold

Skal vi forby stealthing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– Om kvinnen fjerner kondomet til mannen uten hans viten, er det like alvorlig som at han gjør det. Dette er ikke en kjønnsdelt greie der kun menn gjør dette mot kvinner, sier Haldorsen.

Det er atskillig mer alvorlig dersom kvinnen fjerner eller sprekker kondomet. Det er kun menn som kan bli tvunget til å betale for et farskap de ikke ønsker. Kvinnen er i maktposisjon. 

Dette er en typisk artikkel hvor kvinnen gjøres til offeret og mannen nevnes i ei bisetning.

• Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, BadCat said:

Det er atskillig mer alvorlig dersom kvinnen fjerner eller sprekker kondomet. Det er kun menn som kan bli tvunget til å betale for et farskap de ikke ønsker. Kvinnen er i maktposisjon. 

Dette er en typisk artikkel hvor kvinnen gjøres til offeret og mannen nevnes i ei bisetning.

Det er jo litt artig at du totalt ignorerer uønska graviditet som belastning. Det vil i mange tilfeller kunne vere større belastning enn ei betaling...

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Inntil mannen blir fratatt det økonomiske ansvaret dersom kvinnen fører frem barnet uten hans samtykke, har ikke kvinner noe skulle ha sagt. Først da er man likestilt.

Avstå fra seksuell omgang hvis det ikke passer, enkelt og greit.

Jeg har vært samboer med ei kvinne hvis abort var utenkelig og som slurvet med prevensjonen uten å forelle noe om det. Kanskje det burde være fengselsstraff for å unngå å fortelle at man ikke har tatt pillen, eller er ikke det så farlig? Jeg har aldri vært så redd noen gang og jeg er vanligvis ikke redd for noe som helst.

Alle kjønnssykdommer kan behandles i dag. Selv HIV er ikke en dødsdom lenger i vår del av verden. Det finnes ingen remedier som kan lindre å betale i 20 år for noe man kke ønsker. Det er å ødelegger et liv. Den mannens liv har mistet all mening. Ingen grunn til å stå opp om morgenen eller noe som helst. Game Over

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
25 minutes ago, BadCat said:

Menn som fjerner kondomen er nok tapere som har ingen evne til å betale for farskap. Helt enig med Danmark, send dem til fengsel.

Kvinner velger nok heller å lyve om de er på p-piller. Det burde også være straffbart.

• Liker 4
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

Inntil mannen blir fratatt det økonomiske ansvaret dersom kvinnen fører frem barnet uten hans samtykke, har ikke kvinner noe skulle ha sagt. Først da er man likestilt.

Man er ikke likestilt før menn går gravide i 9 måneder med alle de plager og den livsfare kvinner i dag utsetter seg for ved å være gravid. Dette er faktisk et område man ikke vil bli likestilt på.

BadCat skrev (5 minutter siden):

Kanskje det burde være fengselsstraff for å unngå å fortelle at man ikke har tatt pillen, eller er ikke det så farlig?

Som du kan se av mitt opprinnelige innlegg så likestiller jeg stealthing og det å lyve om p - pille bruk.

BadCat skrev (7 minutter siden):

Alle kjønnssykdommer kan behandles i dag. Selv HIV er ikke en dødsdom lenger i vår del av verden. Det finnes ingen remedier som kan lindre å betale i 20 år for bor han ikke ønsker. Det er å ødelegger et liv. Den mannens liv har mistet all mening. Ingen grunn til å stå opp om morgenen eller noe som helst. Game Over

Å sidestille (nei faktisk å påstå det er verre) at man blir nødt til å ta ansvar for sine egne barn enn at man påfører noen hiv, er vanvittig drøyt...

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg så i bilder at livet mitt falt i grus mens jeg kjørte til apoteket etter en graviditetstest. Damen bak disken så rart på meg og sa, "Graviditetstest og kondomer, pussig kombinasjon."

Fra den dagen har jeg vært påpasselig med å bruke kondom i forhold og seksuelt avhold utenfor forhold. Når man ikke kan stole på sin kjære, hvem kan man egentlig stole på?

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/vil-ha-forbud-mot-farlig-sex-trend-et-overgrep/17468506/

Ja hva tenker dere? Bør det å fjerne kondomet under samleie regnes som et overgrep?

Etter mitt syn  bør det være straffbart,.da.det endrer situasjonen som var samtykket til. I tillegg risikerer man, i større grad enn med kondom, kjønnssykdommer, hiv og uplanlagt graviditet

Heh? Har mannfolk tid til det da? Dessuten kan gummien sprekke under hardkjør. Been there, seen that..

Lenke til kommentar
7 minutes ago, barfoo said:

Dette er hands down det mest umodne og ureflekterte eg har lest på lenge.

Bare... Wow.

Hvorfor det? Ufrivillig farskap er heller ikke noe å ta lett på.

Jeg hadde også sliti dersom jeg hadde blitt jugd til av en partner om ho brukte prevensjon eller ikke og det nå plutselig var en sjans for at ho var gravid. Barn har jeg aldri ønska.

Er forøvrig enig i at er man så livredd for å smelle noen på tjukka så bør man også kanskje tre på seg en gummihatt, la vær å ha sex i det hele tatt eller kanskje tilogmed sterilisere seg helt.

Endret av Wheeljack
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (1 minutt siden):

Heh? Har mannfolk tid til det da? Dessuten kan gummien sprekke under hardkjør. Been there, seen that..

Det var derfor jeg sa at risikoen er større ved stealthing, den er nemlig ikke null ved kondombruk.

Det er uansett alltid en forskjell på et uhell og en forsettlig handling 

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Wheeljack said:

Hvorfor det? Ufrivillig farskap er heller ikke noe å ta lett på.

Nei, men å tenke at livet er over er egoisme på et ganske spesielt nivå. Som mann må du jo i verste fall hoste opp penger om du ikkje vil ha meir med ungen å gjere stortsett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, barfoo said:

Dette er hands down det mest umodne og ureflekterte eg har lest på lenge.

Bare... Wow.

Du er en tosk som uttaler deg om noe du ikke vet omstendighetene rundt. 

Jeg drev flere selskaper på den tida og verken tid til eller ønske om å bli far.

Jeg vokste opp med foreldre som ikke var til stede. Jeg hadde ingen ønsker om å utsette egne barn for noe slikt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, barfoo said:

Nei, men å tenke at livet er over er egoisme på et ganske spesielt nivå. Som mann må du jo i verste fall hoste opp penger om du ikkje vil ha meir med ungen å gjere stortsett.

Å bli økonomisk ansvarlig for noe du ikke ville ha i nesten 20 år framover er ikke en drømmesituasjon for noen. Kan godt forstå at noen vil slite veldig med å plutselig få det ansvaret - spesielt når man ikke vil ha barn.

Endret av Wheeljack
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Uhell kan bli til påstått villet handling. Det er en fadese å innføre regler for noe som vanskelig kan bevises utenom å ha seg i midten av et flerkameraoppsett. Selv da kan det påstås at det ble jukket for dypt og for hardt med hensikt.

Samkvem er av privat karakter og basert på tillit. Lover og regler verken kan eller bør kompensere for opphør av tillit.

Sex og intimitet er allerede innviklet. Her virker det som at målet er å gjøre det så komplisert at det beste er å avstå fra den slags aktivitet.

Man vil alltid ha noe å tape på å gjøre seg sårbar. Gjør det ikke for hvem som helst.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
BadCat skrev (28 minutter siden):

Jeg så i bilder at livet mitt falt i grus mens jeg kjørte til apoteket etter en graviditetstest. Damen bak disken så rart på meg og sa, "Graviditetstest og kondomer, pussig kombinasjon."

Fra den dagen har jeg vært påpasselig med å bruke kondom i forhold og seksuelt avhold utenfor forhold. Når man ikke kan stole på sin kjære, hvem kan man egentlig stole på?

Jeg skjønner den opplevelsen der. En opplevelse du deler med veldig mange kvinner og menn som har vært i tilsvarende situasjon. Men jeg mener fremdeles at det er verre å være den som blir sittende med graviditeten og hovedansvaret for barnet. Far kan betale seg bort fra ansvaret. Men ja, kanskje hvis man ikke ønsker barnet at man kunne si fra seg foreldreansvar og betalingsplikt. Men dette kan bli problematisk også, hvis man har sagt ja i utgangspunktet men så bestemmer man seg i 8 - 9 måned at nei, dette gidder man ikke likevel. Hvor lenge skal det være mulig å ombestemme seg? Hvis man ser dette fra barnets synspunkt?  

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...