Gjest d94fc...68d Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Jeg har det siste året strevet med "anfall" hvor hjertet mitt løper løpsk og hopper over slag. Dette er spesielt plagsomt på kveldene når jeg skal sove, det hender det tar evigheter før jeg får sove fordi hjertet har det så travelt. Nå vet jeg ikke om det er ekstraslag eller at hjertet faktisk hopper over, men det er en tydelig pause mellom slagene som jeg også kjenner som sug i brystet. Helt ærlig er jeg ikke bekymret for at hjertet skal stoppe. Jeg sliter med depresjon. Dette er noe jeg også er redd for at skal bli et tema, at legen skylder på det og avskriver meg. Men dette er jo noe jeg ønsker å fikse slik at jeg slipper å oppleve det. Har tenkt i flere måneder at det er poengløst å dra til legen da jeg ikke har hjertesykdom i familien heller. For å si det slik så er jeg mer redd for å ikke få sove når jeg må, enn at hjertet skal takke for seg.... De siste gangene disse anfallene har kommet har jeg også opplevd svimmelhet, men ikke så ille at jeg må legge meg ned. Men jeg kjenner at det "knitrer" i hodet og at jeg føler meg litt rar. Men igjen, ikke alvorlig nok til at jeg har tenkt at jeg må ringe legevakten eller noe i den dur. Anfallene kan vare i alt ifra 1 time til flere timer. I går varte det i over 4 timer.... Ser ingen sammenheng med livsstil, men det kommer faktisk oftest når jeg slapper av. Jeg sitter bare her foran pc-en og plutselig så klikker det for hjertet. Når jeg stresser på jobb og har det travelt så merker jeg ikke noe, med unntak av et par ganger. Noen som vet hva leger gjør i dette tilfelle? Er det noe jeg bør forberede? Jeg har prøvd å skrive ned anfallene, hvor ofte de varer og lignende, men jeg glemmer det ofte. Har målt blodtrykk noen ganger bare for å se, og jeg har alltid ligget litt lavt, men ikke alvorlig lavt. Har ikke pulsklokke men tatt pulsen noen ganger og den er som oftest på 90 eller noe når dette står på, med andre ord ikke alvorlig høyt heller. Slagene er kjempe kraftige og det dunker i brystet og kjennes i hele brystkassen og halsen når det står på, som om hjertet sliter med å pumpe. Som sagt har jeg bestilt legetime og jeg vet at jeg skal ringe 113 eller legevakt om jeg besvimer, blir kvalm, opplever smerter og alt dette. Jeg lurer bare på hva andres erfaring med dette er og om noen har lignende plager! Anonymous poster hash: d94fc...68d Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Jeg har ekstraslag og det kan kjennes litt sånn ut. Jeg ble sendt på EKG etter lengre tid med høy puls (pga overtrening) og fikk da beskjed om at jeg hadde noen ekstraslag. Stress kan gjøre det ekstra ille hos meg iallfall og jeg også kjenner det best om jeg er helt i ro. Ofte når jeg skal sove. Får et helvettes til rykk i kroppen som gjør at jeg noen ganger får muskelstrekk eller kramper. Spør om å bli henvist til EKG gjerne 24t som jeg ble men legen kan vell også ta en hurtig en der og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå