Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Beskjed om å rive ned garasjevegg (stor en som deles med flere) fra styret - har jeg noen rettigheter?

Boing_80

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet ikke helt jussen i denne problemstillingen og håper at noen kan svare meg.

For litt siden kjøpte jeg en andelsleilighet. Var på visning og eiendomsmegleren hadde en omvisning. Jeg leste grundig gjennom salgsoppgaven og der stod det ingenting om riving av garasjevegg av gips som skapte fuktproblemer. Greia er eieren før den jeg kjøpte leiligheten av var styreleder og hadde kjørt sitt eget løp. Han hadde rammet inn sin del av garasjen med gipsplater og oppbevart  ved der. Da vedkommende solgte boligen fikk ny eier beskjed om å rive ned gipsveggen, men det skjedde ikke. Verken mekleren eller eieren nevnte noe om det til meg. Så etter par måneder fikk jeg beskjed fra styret om at den veggen måtte rives. Jeg gjorde det jeg fikk beskjed med antakelse om at jeg som ny eier hadde ansvaret, og ønsker selvsagt ikke at gipsveggen skaper vedlikeholdsproblemer for de andre som parkerer i garasjen. Ønsker heller ikke konflikt med styret som i all hovedsak består av hyggelige folk.

Men kunne styret kreve at jeg skulle rive ned veggen og hvis ja, skal alle kostnadene stå på meg? Det tok meg ca. 2,5 time og jeg trengte ingen andre verktøy enn kniv, hammer og søppelsekker (måtte kjøpe) til oppbevaring av rotet. Nåværende styreleder vet at salgsoppgaven ikke opplyste om veggen som måtte rives.

Endret av Boing_80
Lenke til kommentar
  • Boing_80 endret tittelen til Beskjed om å rive ned garasjevegg (stor en som deles med flere) fra styret - har jeg noen rettigheter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...