Gå til innhold

Jehovas vitner og deres "dør" preken

Anbefalte innlegg

Branden skrev (26 minutter siden):

Alle bør tåle å høre et guds ord. Valgfritt hvilken gud de vil høre på da. Min erfaring er at JW er hyggelige velmenende folk som bare vil vårt beste om det de tror på. 

Er jo ikke helt valgfritt om de kommer og banker seg inn? Kan de ikke la oss andre være i fred?
Men snille og omtenksomme er jeg sikker på at de er, så det er bare å åpne armene for denne godheten! 😉

Fakta om utstøtelse hos Jehovas vitner

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trn100 skrev (8 minutter siden):

Er jo ikke helt valgfritt om de kommer og banker seg inn? Kan de ikke la oss andre være i fred?
Men snille og omtenksomme er jeg sikker på at de er, så det er bare å åpne armene for denne godheten! 😉

Fakta om utstøtelse hos Jehovas vitner

Liknende regler i andre sekter også. Har et familiemedlem som forelsket seg i en som var innen en annen sekt / menighet. Hun nektet å gå inn, så da valgte han å gå ut. Såvidt jeg vet var det ikke mye kontakt mellom hans foreldre og barnebarna... "Gud" er viktigere enn familien. Det er så kvalmt. 

Familien min har også en forhistorie i en av sektene. Heldigvis var det noen fornuftige et stykke bak i sekten (tippoldeforeldre eller tipptippoldeforeldre tror jeg det var) som valgte å gå ut... 

• Liker 2
Lenke til kommentar

For en del år siden hadde jeg en venn som forelsket seg i ei jente fra et slikt miljø. Han ringte meg en kveld og fortalte at de hadde hentet henne hjemme hos han fordi hun hadde brutt omtrent alle regler de hadde bare ved å være glad i noen som ikke var "godkjent". Hun hadde ringt og var helt desperat og ville ut.

Jeg reiste ned på natten og ringte politiet for sikkerhets skyld, og etter flere timer på stedet innså disse fantastiske fanatikere at de ikke kunne holde på henne. Hun ble selvsagt utstøtt og familien har aldri tatt kontakt med henne siden, og hun har det bedre enn noen sinne.

Religion handler ikke om noen "GUD" men om de nedrigste maktsøkende mennesker som behøver en unnskyldning for å kontrollere andre.

Religion er en sykdom!

Endret av trn100
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, trn100 said:

Religion handler ikke om noen "GUD" men om de nedrigste maktsøkende mennesker som behøver en unnskyldning for å kontrolleree andre.

Spot on, dette gjelder for alle sekter. Religioner er bare noe sekter blir kalt når de blir store og/eller mektige nok. Jeg hører gjerne på dem om de kommer på døra men da må de til gjengjeld bli med på besøk til en gammel kollega av meg som er åsatruer og seidmann, den diskusjonen vil jeg ikke gå glipp av for alt i verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...