leticia Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar PÃ¥inter skrev (På 28.2.2025 den 18.48): 18 års aldersgrense på våpen hindrer ikke 14-15 å drepe andre med disse våpnene. Straff foreldrene. Ekspander Nå er det ikke noen aldersgrense i det hele tatt på kniver, som faktisk er "våpenet" som ofte blir brukt. Men ja, en aldersgrense stopper ikke alle folk. Men det kan redusere problemet. Ja, enig i at det er foreldrene som er problemet. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar trn100 skrev (På 28.2.2025 den 18.48): ja, jeg er i mot Ekspander Det er en real sak det. trn100 skrev (På 28.2.2025 den 18.48): Det er et litt vanskelig tema også Ekspander Det er det, saken hadde helt sikkert forholdt seg annerledes hvis det var nær familie det gjaldt. 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar leticia skrev (På 28.2.2025 den 19.00): en aldersgrense stopper ikke alle folk. Men det kan redusere problemet. Ekspander Sant, hvis man virkelig ønsker å ta livet av noen så kan man sikkert gjøre det med hva som helst. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar (endret) PÃ¥inter skrev (På 28.2.2025 den 19.02): Det er en real sak det. Det er det, saken hadde helt sikkert forholdt seg annerledes hvis det var nær familie det gjaldt. Ekspander Selvsagt! Man er seg selv nærmest... Endret 28. februar av trn100 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Erlend0_o skrev (På 28.2.2025 den 18.00): Tror du tenker på mormonere. JW kan drikke alkohol. Har selv hatt fuktige kvelder med flere jw. Er ikke medlem selv Ekspander Disse damene her avskyr alkohol tenk på all moroa de går glipp av ? 😀 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar trn100 skrev (På 28.2.2025 den 19.04): Selvsagt! Man er seg selv nærmest... Ekspander Å da er sikkert hevnfølelsen størst også? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar PÃ¥inter skrev (På 28.2.2025 den 19.20): Å da er sikkert hevnfølelsen størst også? Ekspander For å være helt ærlig så er det nok sånn ja. Men da snakker vi altså om kriminalitet og kriminelle, og ikke om religion, som er noe helt annet og langt utenfor trådens utgangspunkt... Det er ikke kriminelt å tro på en annen gud, det er bare like dumt 😉 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar trn100 skrev (På 28.2.2025 den 19.26): Men da snakker vi altså om kriminalitet og kriminelle, og ikke om religion, Ekspander Kommer nok helt an på hvem som definerer kriminalitet, og hva kriminalitet er. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar PÃ¥inter skrev (På 28.2.2025 den 19.29): Kommer nok helt an på hvem som definerer kriminalitet, og hva kriminalitet er. Ekspander Jeg kan bare gjenta, i forhold til overskriften, det er finnes ikke noe kriminelt ved å hverken tro på andre guder eller ikke å tro på noen, så kan vi ta det andre i annen tråd? 😉 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar trn100 skrev (På 28.2.2025 den 19.31): kan vi ta det andre i annen tråd? 😉 Ekspander 😉 1 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar PÃ¥inter skrev (På 28.2.2025 den 18.48): Straff foreldrene. Ekspander I følge Luk.12.49-53 så skjer det vel, men noe uvisst hvem dette kommer til å gå ut over..... høres ikke helt bra ut spør du meg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. mars Del Skrevet 17. mars trn100 skrev (På 28.2.2025 den 19.31): Jeg kan bare gjenta, i forhold til overskriften, det er finnes ikke noe kriminelt ved å hverken tro på andre guder eller ikke å tro på noen, så kan vi ta det andre i annen tråd? 😉 Ekspander Når man går fra trossamfunn til sekt så blir det noe annet. En sekt er destruktiv, manipulativ og kontrollerende, også i Norge. Denne videoen tar for seg Scientologikirken og Jehovas Vitner fordi dem har likhetstrekk. Det er ikke sånn at dette ikke gjelder Jehovas Vitner. 1 Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet torsdag kl 21:29 Del Skrevet torsdag kl 21:29 trn100 skrev (På 24.2.2025 den 20.39): Hadde en klassekamerat som var JV på ungdomskolen og han kunne ikke dusje sammen med andre etter gymtimen. For å si det enkelt, han stinket! 😉 Ekspander Det er ingen regler i JV om at man ikke kan dusje med de andre klassekameratene på skolen etter en gymtime Lenke til kommentar
trn100 Skrevet torsdag kl 21:37 Del Skrevet torsdag kl 21:37 slagelsedt skrev (På 27.3.2025 den 21.29): Det er ingen regler i JV om at man ikke kan dusje med de andre klassekameratene på skolen etter en gymtime Ekspander Det kan godt hende, og jeg har ikke tenkt å sette meg veldig godt inn i det nå, men det var i alle fall argumentet den gangen! 🙂 Men det er ikke overraskende at sånt skjer! Det finnes så vidt jeg har forstått en regel om at man ikke skal slå i hjel og at man skal elske sin neste, men de fleste kristne blåser jo i de også 😉 2 Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet torsdag kl 22:12 Del Skrevet torsdag kl 22:12 trn100 skrev (På 27.3.2025 den 21.37): Det kan godt hende, og jeg har ikke tenkt å sette meg veldig godt inn i det nå, men det var i alle fall argumentet den gangen! 🙂 Men det er ikke overraskende at sånt skjer! Det finnes så vidt jeg har forstått en regel om at man ikke skal slå i hjel og at man skal elske sin neste, men de fleste kristne blåser jo i de også 😉 Ekspander Ja det har florert mange oppdiktede rykter om hva JV får lov til og ikke får lov til. Det har aldri vært en regel om det i JV om dusjing med klassekamerater. Enig det med å ikke slå i hjel sin neste. Det er spesielt at katolikker da deltar i krig og dreper sine egne trosfeller fra forskjellige land. Og der står prestene og velsinger og ber til Gud om seier. Det er mye dobbeltmoral innad i religioner. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet torsdag kl 22:17 Del Skrevet torsdag kl 22:17 slagelsedt skrev (På 27.3.2025 den 22.12): Ja det har florert mange oppdiktede rykter om hva JV får lov til og ikke får lov til. Det har aldri vært en regel om det i JV om dusjing med klassekamerater. Enig det med å ikke slå i hjel sin neste. Det er spesielt at katolikker da deltar i krig og dreper sine egne trosfeller fra forskjellige land. Og der står prestene og velsinger og ber til Gud om seier. Det er mye dobbeltmoral innad i religioner. Ekspander Trodde det var Moses som hentet disse grunnleggende lovene fra fjellet? Var han katolikk, eller ble han kanskje det etter hvert? Ellers er jo ikke bare ryktene om JV som oppdiktet, men ryktene om all religion, hvis du spør meg altså! 😉 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå