Gå til innhold

Jehovas vitner og deres "dør" preken

Anbefalte innlegg

leticia skrev (19 minutter siden):

Jeg har vært hyggelig mot dem jeg. Men det var en eller annen rar menighet som fikk døra smelt igjen en gang. De begynte å snakke om at de ville jeg skulle få oppleve noe kjekt sammen med de. (Hørtes interessant ut, kanskje en ny fritidsaktivitet som hadde startet opp). Men neida, det fantastiske jeg skulle få oppleve var Jesus 😂😂😂

Yeah, right 🤢🤮

😂😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (38 minutter siden):

Lurer på hvem det var.. uansett jeg forstår at folk som er uinteressert reagerer.

Er endel som blir invitert til Alpha kurs, det er noe alle kristne menigheter og kirker har.

Sikkert bare noen som var ivrige etter å få flere på kurs.

Ikke like ivrig som jeg var for å bli kvitt dem. 🤣

Endret av leticia
Lenke til kommentar
vidor skrev (6 timer siden):

Vil bare at folk skal få med seg realiteten av hva dette er og hva det gjør med folk.

Mange sitter nok inne med inntrykk av at dette mye mildere enn det er i realiteten, men det er en sekt man bør passe seg for uansett hva de forsøker å overbevise deg om. Toppen av dette systemet består av maktkåte folk som ikke har noe problem med å kontrollere folk gjennom å ødelegge familiære relasjoner for å nå de forkvaklede målene sine.

Heldigvis er slike "trossamfunn" på sterk tilbakegang da flere og flere får med seg hva som egentlig skjer i dem og hvor skadelige dem egentlig er.

Det er også fint at det bygger seg opp god hjelp for folk til å komme seg ut av disse sektene og få støtte som slike sekter forsøker å kontrollere folk med å ta fra dem via isolasjon fra viktig kontaktnett.

Er litt i tvil om dette, men håper fremdeles! Donald Trump har mange religiøse velgere og selv Vebjørn Selbekk har gått ut med en advarsel til sine egne.

Religion uansett er en fare for hele verden, uavhengig av hvilken "GUD" man måtte forholde seg til. Religion er årsaken til de aller største konfliktene vi har og har hatt gjennom tidene, og maktmennesker bruker religion enten de tror på det selv eller ikke. Donald Trump har ikke et snev av religion i seg men mange av de som har stemt på han er allikevel religiøse. Vi vet at mange religiøse ledere er det bare for sin egen inntekts skyld, jfr. en viss mann i drammensområdet.

Mange religiøse er fullstendig motstandere av vitenskapelige fakta og fler og fler, spesielt i USA, står på at jorden er flat og at universet er ca. 6000 år gammelt...

Jeg kan ikke med beste vilje begripe at det finnes mennesker som er så uintelligente, og nevner i forbifarten selv jødenes manglende evne til å lese/forstå de budene deres egen forfader Moses etter sigende skal ha hentet fra et fjell i midtøsten? "Du skal ikke slå i hjel!", "Du skal elske din neste som deg selv!", "Du skal ikke begjære din nestes eiendom!" osv.

Religion har alltid vært og er fremdeles menneskehetens svøpe, og man kan bare håpe at disse menneskene etterhvert tar til fornuft!

Jeg har sagt det før og sier det igjen, religion er og blir en mangelsykdom som maktmennesker enkelt kan bruke til for egen, stort sett, økonomiske vinning.

Kristen-Noreg splitta over Trump si «revitalisering» av trua – NRK Vestland

Endret av trn100
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg er vokst opp med en far som alltid ønsket folk velkommen da de ringte på døra vår. Han tok seg alltid god tid til å snakke med hvem det enn måtte være, også jehovas Vitner. En muslim som vennlig diskuterer religion med andre religiøse. Lenge trodde jeg at dette var en egenskap jeg også måtte ha og hadde den en stund også. Inntil jeg våknet opp og skjønte at jeg trenger ikke noe av det der. Jeg oppsøker troen, troen oppsøker ikke meg. MIsjonering slik som  Jehovas Vitner driver på med er ikke noe jeg lenger er tilhenger av. Det kan også være muslimske misjonærer selv om islam ikke er en misjonerende religion. Det er passe  arrogant å tro at det er mennesker som bare venter på at misjonærene skal komme og preke tro. Jeg respekterer imidlertid disse menneskene for deres tro, men det er ikke noe for meg.

Så ja, når Jehovas Vitner kommer på døra mi så er svaret mitt vennlig, men bestemt nei takk.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (10 minutter siden):

Er litt i tvil om dette, men håper fremdeles! Donald Trump har mange religiøse velgere og selv Vebjørn Selbekk har gått ut med en advarsel til sine egne.

Religion uansett er en fare for hele verden, uavhengig av hvilken "GUD" man måtte forholde seg til. Religion er årsaken til de aller største konfliktene vi har og har hatt gjennom tidene, og maktmennesker bruker religion enten de tror på det selv eller ikke. Donald Trump har ikke et snev av religion i seg men mange av de som har stemt på han er allikevel religiøse. Vi vet at mange religiøse ledere er det bare for sin egen inntekts skyld, jfr. en viss mann i drammensområdet.

Mange religiøse er fullstendig motstandere av vitenskapelige fakta og fler og fler, spesielt i USA, står på at jorden er flat og at universet er ca. 6000 år gammelt...

Jeg kan ikke med beste vilje begripe at det finnes mennesker som er så uintelligente, og nevner i forbifarten selv jødenes manglende evne til å lese/forstå de budene deres egen forfader Moses etter sigende skal ha hentet fra et fjell i midtøsten? "Du skal ikke slå i hjel!", "Du skal elske din neste som deg selv!", "Du skal ikke begjære din nestes eiendom!" osv.

Religion har alltid vært og er fremdeles menneskehetens svøpe, og man kan bare håpe at disse menneskene etterhvert tar til fornuft!

Jeg har sagt det før og sier det igjen, religion er og blir en mangelsykdom som maktmennesker enkelt kan bruke til for egen, stort sett, økonomiske vinning.

Kristen-Noreg splitta over Trump si «revitalisering» av trua – NRK Vestland

Steven Hawkins var enig med deg, men vi som tror, har håpet om at mennesket skal overleve.

Til din informasjon så mente Hawkins at mennesker snart ville dø ut, og det gikk drastisk opp i nær framtid når Trump vant første periode mens Hawkins fortsatt levde.

Hawkins var brilliant og flink til å regne og kalkulere, da uten Gud i motsetning til Einstein som var enda mer brilliant jøde men som kalkulerte med en Gud bak universets regler...

Lenke til kommentar

Og bare så det er sagt, man trenger ikke å være religiøs for å ha empati og omsorg for andre. Det har de aller fleste normale mennesker uansett, uten å bli truet med evig fortapelse og et etterliv et visst varmt sted med en viss mann som vel den allmektige også har skapt? 😉

Og i tilfelle noen lurer på hva de driver med både oppe og der nede har denne karen en etter min mening en fornuftig kommentar enn de fleste andre! 😉

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Steven Hawkins var enig med deg, men vi som tror, har håpet om at mennesket skal overleve.

Til din informasjon så mente Hawkins at mennesker snart ville dø ut, og det gikk drastisk opp i nær framtid når Trump vant første periode mens Hawkins fortsatt levde.

Hawkins var brilliant og flink til å regne og kalkulere, da uten Gud i motsetning til Einstein som var enda mer brilliant jøde men som kalkulerte med en Gud bak universets regler...

Og du tror løsningen på en overlevelse er å utrydde alle som tror noe annet?

Lenke til kommentar
trn100 skrev (6 minutter siden):

Og bare så det er sagt, man trenger ikke å være religiøs for å ha empati og omsorg for andre. Det har de aller fleste normale mennesker uansett, uten å bli truet med evig fortapelse og et etterliv et visst varmt sted med en viss mann som vel den allmektige også har skapt? 😉

Og i tilfelle noen lurer på hva de driver med både oppe og der nede har denne karen en etter min mening en fornuftig kommentar enn de fleste andre! 😉

Ingen ikke engang bibelen sier dette. Bibelen nevner de rettferdige som ikke tror men har sin egen lov dvs en god samvittighet..

Det er fullt mulig å leve et liv uten Gud, men tro meg.... det er mye vanskeligere når du møter motgang.

Lenke til kommentar
trn100 skrev (8 minutter siden):

Og du tror løsningen på en overlevelse er å utrydde alle som tror noe annet?

? Hvordan tok du den feilslutning???

Om det ikke finnes en Gud som redder oss, noe Hawkins som Ateist trodde... Merk verdens beste menneskelige tenker og kalkulator.

Så trodde han bestemt at Mennesker ville dø ut i nær fremtid, spesielt pga Trump.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Ingen ikke engang bibelen sier dette. Bibelen nevner de rettferdige som ikke tror men har sin egen lov dvs en god samvittighet..

Det er fullt mulig å leve et liv uten Gud, men tro meg.... det er mye vanskeligere når du møter motgang.

Det er nettopp det som er litt av poenget mitt! Vi søker gjerne det overnaturlige når vi trenger hjelp og har problemer og har et lønnlig håp om at noen kan hjelpe, men faktum er at det finnes ingen av disse som stiller opp når ting blir vanskelige.

Det "GUD" via bibelens forfattere sier er jo det samme: "Gud hjelper den som hjelper seg selv".

Hvis det ikke er en selvmotsigelse vet ikke jeg? 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 minutter siden):

Igjen, det er jo akkurat det jeg sier også, men GUD er ikke løsningen på motgang! Religion er snarere en unnskyldning for ting man ikke evner å ordne opp i selv, en mangelsykdom...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og bevisene ligger jo i dokumentert historie: Heksebrenning, barnevoldtekter (som fremdeles forgår i disse miljøene!), terrorangrep og drap på uskyldige mennesker av såkalte "religiøse".

Det er fullstendig galskap det som har skjedd og skjer i religionens navn, og man skal være rimelig motstandyktig mot både sunn fornuft og generell intelligens om man går videre i det sporet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (22 minutter siden):

Og bevisene ligger jo i dokumentert historie: Heksebrenning, barnevoldtekter (som fremdeles forgår i disse miljøene!), terrorangrep og drap på uskyldige mennesker av såkalte "religiøse".

Det er fullstendig galskap det som har skjedd og skjer i religionens navn, og man skal være rimelig motstandyktig mot både sunn fornuft og generell intelligens om man går videre i det sporet...

Check det finnes onde folk overalt, også blant folk som hevder de er kristne.

Feks Knutby, katolske prester som ofte er hemmelig undertrykt homofile pga sølibat kravet og går blant alter gutter.

Verden har ondskap, og det finnes og har vært mennesker og Konger som misbruker troen.

Det betyr ikke at kristendommen er ond.

Knutby er for maaange år siden, men fortsatt prater folk om dette på familiemiddag..

Glemt er all hjelp Kristne gir til Narkomane, alkoholikere, eller til Ukraina som kirken min har gitt store beløp til nå...

Det de husker er slitsomme Jehova på døra og Knutby pastoren...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen av de på besøk siden jeg fikk egen bolig, men om de skulle komme vil de få samme beskjed som dørselgere: les skiltet og kom dere bort fra eiendommen min for nå skal jeg tilfeldigvis høytrykksspyle her.

De skal få tro på han fantasifiguren sin uten at jeg skal blande meg men respekt går faktisk begge veier og jeg har på ingen måte invitert de eller bedt om å bli oppsøkt av de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Check det finnes onde folk overalt, også blant folk som hevder de er kristne.

Feks Knutby, katolske prester som ofte er hemmelig undertrykt homofile pga sølibat kravet og går blant alter gutter.

Verden har ondskap, og det finnes og har vært mennesker og Konger som misbruker troen.

Det betyr ikke at kristendommen er ond.

Nei, men hvis man ser på all ondskapen, ikke bare kristendom, men all religion har tilført, er det ikke heller ikke veldig vanskelig å se at verden hadde vært et bedre sted foruten, eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (3 minutter siden):

Har ikke hatt noen av de på besøk siden jeg fikk egen bolig, men om de skulle komme vil de få samme beskjed som dørselgere: les skiltet og kom dere bort fra eiendommen min for nå skal jeg tilfeldigvis høytrykksspyle her.

De skal få tro på han fantasifiguren sin uten at jeg skal blande meg men respekt går faktisk begge veier og jeg har på ingen måte invitert de eller bedt om å bli oppsøkt av de.

For deg en fantasifigur, og for Hawkins som tror vi snart dør ut.

Greit å ha håpet..

Lenke til kommentar
trn100 skrev (2 minutter siden):

Nei, men hvis man ser på all ondskapen, ikke bare kristendom, men all religion har tilført, er det ikke heller ikke veldig vanskelig å se at verden hadde vært et bedre sted foruten, eller?

Det er vanskelig å se hvordan verden hadde vært uten kristendom.

Hadde folk fortsatt ofret barna sine på bålet? Slik vikingene og Baal dyrkerne gjorde?

Blot?

Kristendommen avsluttet menneskeofring, og likestilte kjønn med ekteskap.

Det ble også in "å hjelpe fattige".

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å se hvordan verden hadde vært uten kristendom.

Hadde folk fortsatt ofret barna sine på bålet? Slik vikingene og Baal dyrkerne gjorde?

Blot?

Og det sluttet når kristendommen ble innført?

Det jeg svarte på var om religion har gjort verden til et bedre sted, og det har aldri skjedd, noen steder. Hvorfor du bare snakker om Kristendom forstår jeg heller ikke? Mener du at kristendom er en bedre religion enn alle andres?

Fordi det står i bibelen antagelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...