Gå til innhold

Jehovas vitner og deres "dør" preken

Anbefalte innlegg

Har lurt på dette lenge, kanskje noen her i dette samfunnet og vet mer.

Men er det virkelig noen som lar seg overbevise av disse menneskene som går rundt dør på dør som jehovas vitne og skal lese bibelvers og what not for folk ?

Det er en genuin nysgjerrighet jeg har.

Jeg kan ikke se for meg annet enn at man må bli født inn i det, eller evt leve et såpass turbulent liv at du søker etter "tegn" på å gjøre en endring og at disse folka som da ringer på vil være et tegn.

men andre enn det? Er det virkelig noe å hente liksom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handler mer om at det å gå fra dør til dør er en ting de blir tvunget til.

Har sett intervjuer av mennesker som har klart å komme seg ut av sekten, flere forteller at det å gå disse "besøksrundene" var det de gruet seg mest til.

disclaimer: jeg vet at jeg har sett dette på youtube, men selve intervjuscenene er ofte innbakt i en mye lengre videosnutt - så jeg kommer ikke til å bruke tid på å finne tilbake for å oppgi kilde.

Lenke til kommentar

har vokst opp i en 50/50 familie med JW, og så vidt jeg har fått meg er det ytters få de klarer å rekrutere inn i religionen.
eneste suksessfulle rekrutten jeg personlig har hørt om er min morfar som ble medlem for over 60 år siden.

de få de ender opp med å få snakket med er enten de som er troende men ikke har en fast "kirke" eller de som rett og slett bare er nyskjerrig etter mange tidligere besøk fra dem.

det er ingen som tvinger de til å gå på besøk til folk, det er 100% frivillig...
mye av det som folk hører om JW kommer fra USA og er noe vridd, de er MYE strengere i usa enn de er her i norge.

kan si at de møtene som man går til som JW er noe av det mest kjedelige man kan gjøre, og det samme går for de som går på slike møter... såpass kjedelig at man heller vil vaske dass enn å sitte å høre på det gnålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...