Gå til innhold

NVIDIA black screen (feil med ny driver)

ABNOR

Anbefalte innlegg

Avvent å installer seneste driver fra NVIDIA. Driveren er tilpasset nye 50xx-serien, men nå kommer det mange rapporter om svarte skjermer.

Jeg har et 4080-skjermkort og installerte den nye driveren. Alt gikk fint mens maskinen var på og Cities II så bedre ut. MEN da jeg skulle skru på maskinen i dag så gikk oppstarten forbi windows-boot med ladesirkelen før det bare var svart. Det skjedde ingenting på to monitorer. Trodde først det kunne være en windows-update som jobbet i bakgrunn, men etter flere restart tilbake til svart skjerm. Jeg forsøkte da å starte i safe-mode hvor jeg så kom inn i Windows, og det var åpenbart en driver-issue.

Løsningen jeg ente med var å tilbakestille PC i windows-boot til en tidligere tidspunkt. Heldgivis var det automatisk lagd en restorepoint dagen før. Det skaper selvfølgelig litt krøll her og der, men jeg kom inn i windows igjen med skjermbilde.

https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/nvidia-confirms-it-is-investigating-rtx-50-series-bsod-and-black-screen-troubles-no-timeline-for-a-fix

NVIDIA undersøker situasjonen, så inntil videre ikke installer ny driver!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...