Tussi Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) Eller leger som ikke svarer... hva gjør man som helsepersonell da? Hvis man sender melding har legen 5 virkedager på å svare. Men hvis legen er syk, eller har sluttet, og pasienten har store helsebehov er det jo veldig vanskelig. Er det ingen "fallskjerm-system " for disse utenom legevakt? Tenker da på kroniske sykdommer, resepter og dosering av faste medisiner? Ingen som har backup? Endret 23 timer siden av Tussi Skrivefeil 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Aner ikke hos min fastlege er det umulig og få time 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Har ikke hatt fastlege på flere år Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Opplevde at man enten har valget mellom turnus/vikar, eller begynne å ringe inn for å bruke opp fastlegens første time den dagen, eller vente 5-7 uker. Men her er nok tilgangen bedre fra brukersiden. Fra helsetjenesten vil det nok gi mer mening å si at fastlege == legekontor, men å ta det som rutine er noe helt annet. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden del_diablo skrev (1 minutt siden): Opplevde at man enten har valget mellom turnus/vikar, eller begynne å ringe inn for å bruke opp fastlegens første time den dagen, eller vente 5-7 uker. Men her er nok tilgangen bedre fra brukersiden. Fra helsetjenesten vil det nok gi mer mening å si at fastlege == legekontor, men å ta det som rutine er noe helt annet. Ja. Vi må nesten ringe legekontoret for å få svar, men har vært borti at et helt legekontor har kollapset og vi har ikke hatt noen å forholde oss til... Lenke til kommentar
minim Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Jeg bruker bare legevakten. Gadd ikke bruke energi på en fastlege som ikke var mulig å få tak i så i det siste venter jeg til etter arbeidstid og ringer inn. Fikk beskjed om å gjøre dette en gang jeg ringte legekontoret 5min etter åpningstid fordi alle akutt timene var booka den dagen og man fikk ikke booke påfølgende dag. Neste ledige var da 1mnd+ frem og da hadde jeg nok enten vært innlagt eller frisk ^^ Forstår ikke helt greia med fastlege når hver lege har 1500+ pasienter siden man uansett ikke får et forhold til legen man besøker en gang hvert 5år. De som føler et behov kunne heller hatt det så kunne vi andre som trenger å få skrevet ut en resept en gang hvert skuddår hatt fritt valg til første ledige. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå