Gå til innhold

Oppfant "nytt" elektroprodukt

Anbefalte innlegg

Hei! Går nåværende vg3 automasjon og lærer mye med diverse med problemløsninger ved hjelp av 3D printere. Har "oppfunnet" en ny måte å montere komponenter på kabelstige i forhold til disse monteringsplatene som finnes fra før. Dette gjør det mye mer lettvint med f.eks stikkontakter og mye mindre slitasje enn det konvensjonelle. Tør ikke å røpe for mye siden det kan kopieres ved noen par timer med 3D designing, og at jeg har jobbet med det en del. Lærerne syns det er flott og har masseprodusert dem, og brukt i andre klasserom, vg1 & vg2 trinn. Siden jeg er veldig opptatt av business, ha ha, ønsker jeg å få det til et virkelig produkt og hjelpe andre å gjøre livet mer lettvindt. Lærerne oppfordrer meg å gjøre dette og, så lurer på om det går å ta patent av denne "oppfinnelsen"? Problemet er at det ikke er orginalt, siden monteringsplate for kabelstige allerede finnes. Dette er en slags videreutvikling som er "bedre" i mitt syn. Vurderte også å sende inn i ideen til de som holder på med det, som wibe, eller elko, men bekymrer meg at dem stjeler ideen, og jeg får kanskje en hundrelapp eller noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...