Gjest a02eb...0ac Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Hei Dame på 45 .:-) For et par år siden var jeg på Tinder. Hadde der litt kontakt med en fyr, vi snakket en god del, og hadde 2 dater (platoniske). Jeg datet flere (det var tidlig i prosessen, så jeg var åpen om dette) Etter hvert ble det sånn at jeg avsluttet med han her, og satset på en annen. Som jeg ble sammen med og hadde et forhold til. Et halvt år inn i dette forholdet ble jeg kontaktet av denne første tinderdaten og han lurte på hvordan det gikk, og om jeg evt var sammen med noen nå, og det svarte jeg jo ærlig på at det var jeg. Nå er imidlertid dette forholdet slutt. Har tenkt litt på denne første tinderdaten en stund, men nå er det jo egentlig bortimot et år siden vi var i kontakt sist gang. Er det "rart" å ta kontakt igjen og høre om han ville prøvd ut en gang til? (hvis han er singel da, det vet jeg jo ikke) Blir det litt sånn "nå ble det slutt med den forrige, så nå er DU god nok igjen"? Eller er det innafor? Hva tenker dere menn om dette, ville dere synes det var hyggelig å få en sånn forespørsel? Eller blir det bare rart? Angrer egentlig på at jeg ikke heller satset på ham i utgangspunktet. Anonymous poster hash: a02eb...0ac Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Er ikke verre enn å sende en melding og spørre hvordan det går, og ikke overtenke. Det verste du får er et nei, så kommer det en ny dag imorgen:) 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Gjest a02eb...0ac skrev (22 minutter siden): Er det "rart" å ta kontakt igjen og høre om han ville prøvd ut en gang til? Hvis du har lyst synes jeg du skal gjøre det. Det er en åpenbar grunn til at dere har hatt kontakt etter dere traff hverandre. Plukk opp tråden og gå litt mer inn for det. I verste fall renner det ut i ingenting, men da har dere iallefall prøvd og det er ikke mer å lure på. Lenke til kommentar
Gjest ea04c...ff5 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Jeg er ikke mann, men har opplevd sånt sjøl av menn som jeg valgte å avslutte pratingen med. Jeg syns rett og slett det bare er creepy oppførsel... Anonymous poster hash: ea04c...ff5 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Livet er til å gå fremover, altså videre. Livet er for kort til å dvele vet det som ikke har blitt. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Gjest ea04c...ff5 skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke mann, men har opplevd sånt sjøl av menn som jeg valgte å avslutte pratingen med. Jeg syns rett og slett det bare er creepy oppførsel... Anonymous poster hash: ea04c...ff5 Ikke lett å ikke være creep i dag... 2 Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Om jeg var han og fortsatt singel ville jeg blitt glad om du tok kontakt 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Gjest ea04c...ff5 skrev (11 minutter siden): Jeg er ikke mann, men har opplevd sånt sjøl av menn som jeg valgte å avslutte pratingen med. Jeg syns rett og slett det bare er creepy oppførsel... Anonymous poster hash: ea04c...ff5 Det er forskjell på om den som avsluttet sist nå er interessert igjen som i dette tilfelle. Det er forskjellig fra hvis den som ble avvist prøver igjen. Lenke til kommentar
Gjest ea04c...ff5 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Salvesen. skrev (11 minutter siden): Ikke lett å ikke være creep i dag... Det er snakk om 2 år etterpå her. Det er litt drøyt. Men han jeg snakker om har ved flere anledninger tatt kontakt når det er tydelig at jeg ikke er interessert.Så ja, det er faktisk creepy. (Og jeg ble nødt til å blokkere han på alle sosiale medier). Angående TS, et enkelt spørsmål skader ikke, så lenge hun godtar et nei. Det gjorde ikke han jeg hadde kontakt med. Anonymous poster hash: ea04c...ff5 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Det ble passe kleint da eksen ringte flere år senere, tre uker før hun skulle gifte seg og så ble hun skilt og gift igjen. Har man valgt å gå en annen vei, får man stå ved det. Jeg er i alle fall ikke slik at jeg kan være tilgjengelig hver gang det passer for noen andre. Ringe for å høre, nei det er et dårlig konsept. Skal man ha noe får man ta sjansen mens den er der, ikke årevis senere. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Gjest ea04c...ff5 skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke mann, men har opplevd sånt sjøl av menn som jeg valgte å avslutte pratingen med. Jeg syns rett og slett det bare er creepy oppførsel... Anonymous poster hash: ea04c...ff5 Den store forskjellen her er at det for eit år sidan var tinderdaten som tok kontakt året seinare for å høyre om TS fortsatt var singel, og fekk då til svar at TS hadde kjæreste. At TS no gjer det samme ved å seinare spørre om tinderdaten for tida er singel, underforstått eit spørsmål om å treffes igjen, er godt innafor. I ditt tilfelle så høyres det ut som at situasjonen er heilt annaleis, for dersom du tydeleg har gitt beskjed om at du ikkje er interessert i det heile tatt, så er eg einig i deg at det er upassande å skulle "mase" igjen og igjen lenge etterpå. Eg meiner at du skal køyre på TS. Her er det ingen av dykk som har avvist den andre, det virker som om dykk to har blitt offer for dårleg timing. Fyrst ved at du hadde fleire interessenter når dykk fyrst møttes, og seinare ved at du var opptatt når tinderdaten tok oppigjen tråden. Synes som sagt at det då er godt innafor at det denne gangen er du som melder frå om at du er ledig og inviterer han ut på ein date. Det kan tenkast at tinderdaten vil være avvisande til deg, nettopp fordi han fyrst no er "god nok" etter at det skar seg med fyrstevalget. Men for det fyrste så har du ingenting å tape på å spørre, sjølv om han i verste fall blir dritsur så gjer vel det ingenting? Du skal då ikkje forholde deg til dette mennesket uansett. Mest truleg så vil han ikkje ta dette ille oppe. Sjølv om det sjølvsagt er surt å være andrevalget, så trur eg dei aller fleste har forståing for at du måtte ta eit valg. Eg trur nok også at dei fleste vil oppleve det som eit positivt karaktertrekk at du valgte å berre date platonisk før du gjekk "all in" med berre ein person, framfor at du fortsatte å date mange menn samtidig. Det er openbart mykje sårare å bli dumpa etter å ha vært på mange dates og investert mykje tid i eit forhold som det då ikkje blei noko av. Eg tenker også at du/dykk er "for gamle" til å skulle drive "mind games" med kvarandre. Det er openbart betre odds for at det kan bli eit vellykka forhold av å ta oppigjen kontakten med ein person du kjenner til frå før og som i tillegg liker deg, enn at du skal satse på å få full klaff med ein heilt framand person som du aldri har møtt før. Av og til så treng forholda å modnast før det kan blir noko meir. Lenke til kommentar
Gjest a02eb...0ac Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Gjest ea04c...ff5 skrev (3 minutter siden): Det er snakk om 2 år etterpå her. Det er litt drøyt. Men han jeg snakker om har ved flere anledninger tatt kontakt når det er tydelig at jeg ikke er interessert.Så ja, det er faktisk creepy. (Og jeg ble nødt til å blokkere han på alle sosiale medier). Angående TS, et enkelt spørsmål skader ikke, så lenge hun godtar et nei. Det gjorde ikke han jeg hadde kontakt med. Anonymous poster hash: ea04c...ff5 1 år etterpå (men 2 år siden tinderdaten) fordi han var i kontakt et halvt års tid inn i det nye forholdet for å høre om jeg var singel. Men ja, her er det jo meg som "avsluttet" begge gangene, ,og så meg som tar kontakt igjen, så er vel ikke det så creepy, vel? Vi er jo begge voksne mennesker, og jeg har jo HELT klart tenkt å respektere et nei 🙂 Men tusen takk for alle tilbakemeldinger, jeg tar dem med meg videre Anonymous poster hash: a02eb...0ac Lenke til kommentar
Valmeth Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Ikke min stil akkurat. Jeg har, kall det "takket nei", til noen kvinner opp igjennom og tenkte med det at det var vinn/forsvinn. Virker bare desperat om man kommer tilbake sånn ut av ingenting lang tid senere. Skal man liksom tenke at "Jaha, så nå er jeg god nok, når du ikke har noen andre". Jeg hadde sett annerledes på det om man møttes naturlig på noe arrangement og kom i prat da, men å kontakte noen lenge etterpå pga det skar seg med forrige, det er bare ynkelig. "Hei nødløsning, nå er du god nok " Jeg hadde(har) en stadig tilbakevendende ex som tar kontakt når hun er singel. Fuck off. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Kjør på - skader ikke med et "hei, hvordan går det?". Da slipper du å sitte med "ballen" og vite at det er deg det står på. Enten får du et hyggelig svar tilbake og tar opp tråden eller "ballen" blir liggende hos han. Men det holder med én kort melding. Ikke bli den som plager gamle kontakter som ikke er interessert lengre. Får du ikke svar innen et par dager eller et lunkent svar så må du se bort og framover, ikke bakover til han. Endret 17 timer siden av Simen1 Lenke til kommentar
Gjest a02eb...0ac Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden The Avatar skrev (1 minutt siden): Den store forskjellen her er at det for eit år sidan var tinderdaten som tok kontakt året seinare for å høyre om TS fortsatt var singel, og fekk då til svar at TS hadde kjæreste. At TS no gjer det samme ved å seinare spørre om tinderdaten for tida er singel, underforstått eit spørsmål om å treffes igjen, er godt innafor. I ditt tilfelle så høyres det ut som at situasjonen er heilt annaleis, for dersom du tydeleg har gitt beskjed om at du ikkje er interessert i det heile tatt, så er eg einig i deg at det er upassande å skulle "mase" igjen og igjen lenge etterpå. Eg meiner at du skal køyre på TS. Her er det ingen av dykk som har avvist den andre, det virker som om dykk to har blitt offer for dårleg timing. Fyrst ved at du hadde fleire interessenter når dykk fyrst møttes, og seinare ved at du var opptatt når tinderdaten tok oppigjen tråden. Synes som sagt at det då er godt innafor at det denne gangen er du som melder frå om at du er ledig og inviterer han ut på ein date. Det kan tenkast at tinderdaten vil være avvisande til deg, nettopp fordi han fyrst no er "god nok" etter at det skar seg med fyrstevalget. Men for det fyrste så har du ingenting å tape på å spørre, sjølv om han i verste fall blir dritsur så gjer vel det ingenting? Du skal då ikkje forholde deg til dette mennesket uansett. Mest truleg så vil han ikkje ta dette ille oppe. Sjølv om det sjølvsagt er surt å være andrevalget, så trur eg dei aller fleste har forståing for at du måtte ta eit valg. Eg trur nok også at dei fleste vil oppleve det som eit positivt karaktertrekk at du valgte å berre date platonisk før du gjekk "all in" med berre ein person, framfor at du fortsatte å date mange menn samtidig. Det er openbart mykje sårare å bli dumpa etter å ha vært på mange dates og investert mykje tid i eit forhold som det då ikkje blei noko av. Eg tenker også at du/dykk er "for gamle" til å skulle drive "mind games" med kvarandre. Det er openbart betre odds for at det kan bli eit vellykka forhold av å ta oppigjen kontakten med ein person du kjenner til frå før og som i tillegg liker deg, enn at du skal satse på å få full klaff med ein heilt framand person som du aldri har møtt før. Av og til så treng forholda å modnast før det kan blir noko meir. Tusen takk for gode råd og gjennomtenkt svar!! Du har rett, vi er for gamle til mind games, og har jo ikke noe å tape på å bare legge det fram sånn som det er. Anonymous poster hash: a02eb...0ac Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Bør kanskje også nevne at du bør være oppmerksom på om tinderdaten er ærleg med deg. Det er sjølvsagt alltids ein risiko for at tinderdaten er i eit forhold, men lyg til deg om å være singel for å ha eit sidesprang med deg. Men om det skulle skje så får du i det minste ei bekrefting på at dette ikkje var rette personen å inngå eit forpliktande forhold med. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Gjest ea04c...ff5 skrev (14 minutter siden): Det er snakk om 2 år etterpå her. Det er litt drøyt. Men han jeg snakker om har ved flere anledninger tatt kontakt når det er tydelig at jeg ikke er interessert.Så ja, det er faktisk creepy. (Og jeg ble nødt til å blokkere han på alle sosiale medier). Angående TS, et enkelt spørsmål skader ikke, så lenge hun godtar et nei. Det gjorde ikke han jeg hadde kontakt med. Anonymous poster hash: ea04c...ff5 Det er jo åpenbart at du snakker om noe helt annet 😛 Å sjekke inn hos folk en har opplevd ting med i livet er da ikke galt. Men om de gir beskjed eller antyder at de ikke er interessert i kontakt så fortsetter en ikke såklart. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Gjest ea04c...ff5 skrev (33 minutter siden): Det er snakk om 2 år etterpå her. Det er litt drøyt. Men han jeg snakker om har ved flere anledninger tatt kontakt når det er tydelig at jeg ikke er interessert.Så ja, det er faktisk creepy. (Og jeg ble nødt til å blokkere han på alle sosiale medier). Angående TS, et enkelt spørsmål skader ikke, så lenge hun godtar et nei. Det gjorde ikke han jeg hadde kontakt med. Anonymous poster hash: ea04c...ff5 Din erfaring er da ikkje relevant for TS i det heile tatt. Eg synest TS skal ta kontakt eg. 3 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Nå har ikke jeg vært på datingmarkedet på godt over et tiår, men jeg tenker det må være helt innafor å sende en melding og høre hvordan det går. Det kan hende det lander helt feil, men både du og han er da voksne mennesker som tåler såpass. Og jeg ville nok bare gjort det én gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå