Gå til innhold

Shuttle SN45g med xp2500+

merl1n

Anbefalte innlegg

Virker som biosen din ble ødelagt når du skulle lagre de nye innstillingene.

Du skal få ordnet det på garantien.

Men når jeg ringer til komplett, er det noe galt i å si at jeg har overklokket?

Eller vil det da gå utenom garantien?

Saken er jo at jeg klokket ned alt. Men at jeg sannsynligvis satte vcore på "above 1.8" eller noe i steden for auto!

Skal jeg si det rett som det er når jeg ringer komplett, eller må jeg pusse litt på historien for at det skal bli dekket av garantien?

Hvis det er slik at biosen ble ødelagt, hvordan fikser komplett det da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres mistenkelig ut som et ødelagt hovedkort.

Er nok høyst sannsynlig innstillinger på Vdimmen som er katastrofal på FN45 v.2 kortet som sitter i Shuttle-maskinen.

IKKE si at du har overklokket!! Dette vil gå ut over garantien selv om SN45 i teorien skal klare 200 FSB helt greit. Si at maskinen var død ved ankomst el. :)

ellers er det ABSOLUTT nødvendig for alle SN45 eiere og sjekke denne tråden for alle "does" og "don´ts" angående overklokking og maskinen generelt.

Lykke til med returen mann.

Lenke til kommentar

PC 2100 er vel litt minimalt med en xp2500 barton cpu. Denne kjører jo på 333mhz, men dine ram er "max" 266mhz. Å siden du har prøvd og klokke den så har vel rammen streika? Få tak i annen ram og test, minimum pc2700.

Lenke til kommentar

Har nå søkt retur. Snakket med en i support telefonen og han sa at jeg bare måtte sende den inn.

Har ikke nevnt overklokking. Men jeg kan ikke skjønne at det skal gå utover garantien forde. Man må jo stille på fsb med en gang man starter maskinen uansett. Når jeg fyrte opp shuttelen første gang, kjørte cpu på litt over 1ghz.

Det står jo også i manualen til shuttelen at den er knall å overklokke med. Det jeg synes er så ufattelig rart, er at den kjørte helt stabilt når jeg hadde overklokket.

Men av en eller annen merkelig grunn, skulle jeg klokke ned. Å det var da det gikk galt.

Hvis ett feiltrinn i bios skal gjøre at jeg taper 2.8k, synes jeg det er på tide av pc utviklinga kommer seg videre. Det er ikke snakk om fysiske inngrep her.

Og hva er dette med ramèn? Den kjørte jo helt stabilt med den ramèn. Så jeg synes det er litt rart at den plutselig skal streike..

edit: fant forresten ikke serienummeret på cpuèn. Jeg gidder ikke å ta ut den for å finne det nummeret hvis det er på selve cpuèn det står.

Eller har jeg ikke noe valg?

Jeg skal selvfølgelig ikke sende med ram og hdd osv?

Endret av merl1n
Lenke til kommentar

Er nok høyst sannsynlig innstillinger på Vdimmen som er katastrofal på FN45 v.2 kortet som sitter i Shuttle-maskinen.

IKKE si at du har overklokket!! Dette vil gå ut over garantien selv om SN45 i teorien skal klare 200 FSB helt greit. Si at maskinen var død ved ankomst el. :)

ellers er det ABSOLUTT nødvendig for alle SN45 eiere og sjekke denne tråden for alle "does" og "don´ts" angående overklokking og maskinen generelt.

Er det shuttelen eller ramèn som går til ###### da?

Refererer til han i tråden som hadde drept 2 stk shuttle.

Men ramèn hans lever vel enda?

Lenke til kommentar

Kan noe ha skjedd med RAM brikkene dine etter den ekstreme overklokkingen?

Hvis du virkelig har PC2100 ram, dvs de kjører normalt på 133. Når du så kjører fsben rett opp på 200, hvilket er en økning på nesten 70%, klarer neppe ramen å holde følge vel?

Er ikke sikker på om du kan ødelegge ram med overklokking, men ditt valg av ram følger ikke dine intensjoner om XP3200 hastighet så vidt jeg har forstått. Kanskje de ble for varme og tok skade av det, noen som vet om det kan skje?

Prøv å test de i en annen maskin for å se om de sviver, evt. kjør en memtest der. Du bør iallefall investere i PC3200 ram for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar

Det er neppe noen sikring i psu iom at viftene går?

Jeg bruker et GeForce4 Ti 4200 AGP. Så det er neppe feilen.

Vanlig fsb er 166. Så noe ekstrem overklokking er det ikke.

Hvorfor skulle ramèn plutselig klikke når jeg klokket NED ?

Nå har jeg i allefall tatt den fra hverandre for så å sende den tilbake.

Han i support telefonen sa at det var det eneste jeg kunne gjøre...

Håper jeg får en ny, eller at de klarer å fikse den der.

Jeg har jo ikke hatt den en uke engang..

SURE penger om den er gått til dundas uten at jeg får noe igjen.

Lenke til kommentar

Er det shuttelen eller ramèn som går til ###### da?

Refererer til han i tråden som hadde drept 2 stk shuttle.

Men ramèn hans lever vel enda?

Ja, RAMen tar ikke skade av overklokking. Har ihvertfall ALDRI hørt om noen som har fritert ram-brikkene sine pga. FSB-overklokking.

Det er nok hovedkortet som har tatt repern.

Utrolig kjipt hvis dette skjer med flere SN45 maskiner. Jeg har akkurat kjøpt meg en, men venter på RAM fra psdata før jeg kan få liv i den og sjekke om dette BIOS/HK-uhyret har bestemt seg for å vise seg bare fordi jeg sitter med FN45 v.2 hovedkort og Enhance PSU (som jeg har hørt er noen ustabile jævler :)

Uansett, lykke til alle som nettopp har skaffet seg SN45 maskiner. IKKE engang tenk på at det er deres feil at maskinene går fyken, leverandør må ta dette ansvaret fullt og helt (manual og Shuttle.com skryter jo av deres overklokkings-evne), og slik jeg har forstått er det Shuttle som har levert en ræva batch til produksjon og forbrukerne som får svi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...