Gå til innhold

James Bond får nye kreative eiere

Sjørøver

Anbefalte innlegg

AndersT2 skrev (37 minutter siden):

Dette har ikke noe med at Daniel Craig eraen er over, og det skal komme ny. Broccoli familien har hatt den kreative kontrollen siden 1962 og til i dag, og for uten ett par dårlige filmer, har greid å holde filmene til en meget høy standard, som har fulgt tiden som de har blitt laget i. 

De har aldri tatt de lett tjente pengene ved å lage spin-offs osv, bare for å tjene penger. Det er her det kan bli problemer med at Amazon overtar kontrollen. Da Bond er sikre penger. Vi ser jo hva som har skjedd med Star Wars. Det har blitt for mye av det, slik at folk mister interessen. Alt for å tjene penger på ting som sikkert teller. Jeg er selv stor Star Wars fan, men det er fortsatt 3-4 av seriene jeg ikke har rotet meg til å se enda, da de virker nokså dølle.

Jeg har foreløpig for det mese likt det Amazon har gjort med Lord of the Rings serien. Men nå hadde jeg heller aldri forventningen at den skulle være like bra som filmene (2001-2003), bare at jeg skulle bli underholdt av den, noe jeg har blitt så langt.

Det kjedelige for meg som film samler, så gir ikke Amazon noe særlig ut på 4K Blu-ray, så frykten er at de skal låse Bond til Prime, for å sikre penger inn den veien. Samt som mange andre, at de skal gjøre om på hele konseptet Bond.

Det med Craig-æraen var mest relatert til det Mala skrev, ellers er det jo det at det ikke har skjedd noe siden Craig ble ny Bond. Skulle de gjøre endringer så ville det jo som regel være i en ny æra, som det nå er for første gang på 20 år.

Jeg tror absolutt det har vært smart at de har holdt litt igjen, men samtidig så har ting endret seg veldig de siste 20 årene. Vi trenger fortsatt Bond-filmer som er store og hører hjemme på kinolerretet, men det er for lengst bevist at man kan utvide det universet med andre serier og filmer på en positiv måte. Det er utførelsen og ikke prinsippet om å lage/ikke lage som blir avgjørende.

Rings of Power likte jeg ikke personlig, og mye av det som er laget rundt Star Wars har vært elendig. Men det siste gjelder også for filmene. Jeg synes f.eks. at Mandalorian S1, Andor, Rogue One var mye bedre tilskudd til Star Wars enn den siste film-trilogien.

Jeg føler man kan stole på at Amazon vil forsøke å holde merkevaren tro til seg selv. Apple og HBO er vel de andre som jeg også kunne sett levere noe bra med Bond, men jeg hadde IKKE stolt på Netflix og Disney. Amazon har adaptert flere eksisterende merkevarer og historier med gode resultater. The Boys, Fallout, Reacher og mer jeg ikke kommer på. The Expanse og The Grand Tour/Top Gear kan vel også nevnes, da de reddet seriene fra andre. Rings of Power er jo mer delt, men med tanke på hvor høyt ansett LOTR er så må det vel kalles en suksess også.

Mulig jeg tar helt feil, men jeg er optimistisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (19 timer siden):

Redd dette blir starten på slutten for Bond, slik vi kjenner det. 

Det skal du ikke se vekk i fra. Blir vel "James Bond for the modern audience" eller noe sånn bullshit. Bond blir sikkert en svart trans-kvinne eller genderfluid. Eller kanskje muslim? 

Om han mot formodning forblir en hvit mann, så blir han garantert homofil eller noe sånt. En hvit streit mann som prøver å komme til sengs med alle vakre kvinner han møter på sin vei, er vel omtrent så politisk ukorrekt som det er mulig å få det i dag.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (16 minutter siden):

Det skal du ikke se vekk i fra. Blir vel "James Bond for the modern audience" eller noe sånn bullshit. Bond blir sikkert en svart trans-kvinne eller genderfluid. Eller kanskje muslim? 

Om han mot formodning forblir en hvit mann, så blir han garantert homofil eller noe sånt. En hvit streit mann som prøver å komme til sengs med alle vakre kvinner han møter på sin vei, er vel omtrent så politisk ukorrekt som det er mulig å få det i dag.

Woke er heldigvis på vei ut av kulturen, nå er det andre trender som gjelder. 

Jeg er mer redd for at algoritmene til Bezos forteller at det er lønnsomt å gjøre Bond til en amerikansk mann, og at manuset skal skrives av KI, filmen skal spilles inn foran de samme billige greenscreensa Marvel bruker og skal slippes rett på Prime. Jeg håper jeg tar feil. 

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 time siden):

Woke er heldigvis på vei ut av kulturen, nå er det andre trender som gjelder. 

Jeg er mer redd for at algoritmene til Bezos forteller at det er lønnsomt å gjøre Bond til en amerikansk mann, og at manuset skal skrives av KI, filmen skal spilles inn foran de samme billige greenscreensa Marvel bruker og skal slippes rett på Prime. Jeg håper jeg tar feil. 

Tror det er mer sannsynlig at de kommer til å lage en "woke" James Bond enn at de lager en KI-versjon. Føler luften allerede er i ferd med å gå ut av KI-boblen.

Lenke til kommentar

Det er ikke slik at alt er eller har vært "woke" de siste ti årene. Og det kommer heller ikke til å bli slik. Ja det har vært massevis av eksempler der fokus på inklusivitet har vært ekstremt åpenbart, men det er det masse eksempler der det ikke har vært det.

Den irrasjonelle frykten du og mange andre har er utrolig slitsomt å høre på.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med hvordan verdenssituasjonen endrer seg nå, og hvordan ulike inkluderingsstiltak i USA er under angrep fra Trump og co, skal man vel ikke være så sikker på at Apple, Amazon, Disney osv. vil være like ivrige på å fronte såkalt «woke» fremover. 

I det hele tatt blir det spennende å se hvordan amerikanske Amazon vil forholde seg til den Britiske helten Bond nå som britene ikke engang nødvendigvis er USAs allierte i sikkerhetspolitisk spørsmål. Vil tro de prøver å treffe en balanse hvor de ikke blir for politiske, og fortsatt kan tiltrekke seg kunder over hele verden, men når man kanskje ikke lenger engang kan gjøre narr av nazister, blir det jo vanskeligere og vanskeligere å finne en «nøytral» fiende.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
Kajac skrev (21 timer siden):

Tror det er mer sannsynlig at de kommer til å lage en "woke" James Bond enn at de lager en KI-versjon. Føler luften allerede er i ferd med å gå ut av KI-boblen.

Hvorfor skal de lage en woke-Bond - hva enn det er - når woke er på vei ut av kulturen og ikke lenger lønnsomt? Amazon er ute etter å melke denne kua, så det gir lite mening fra et økonomisk standpunkt.

KI derimot, tas stadig mer i bruk i film og andre kreative yrker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...