Olaf Sand Skrevet i går, 15:50 Del Skrevet i går, 15:50 Hei alle sammen, ny her inne. Beklager hvis jeg gjør noe feil. Vennligst se på bildene jeg har vedlagt. Hva kan jeg gjøre for å fikse mur som vist på bildene? (Maling flasser av) Takk for svar 😊 Lenke til kommentar
kremt Skrevet i går, 16:15 Del Skrevet i går, 16:15 Trolig er det murpussen bak malingen som flasser av. Det er ulike årsaker til dette, både alder, fukt, siging i muren etc kan påvirke dette. Man må nok skrape bort maling og puss, deretter legge på nytt lag med murpuss før man maler. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet i går, 16:33 Del Skrevet i går, 16:33 Enig med førre talar, puss ned og legg eit nytt lag med murpuss før du maler. Sidan dette er ein skorstein så kan du ikkje dekke over med plater ellwr liknande. Du kan likevel flislegge eller legge på tynn papirtapet som alternativ til murpuss. 1 Lenke til kommentar
Olaf Sand Skrevet i går, 16:53 Forfatter Del Skrevet i går, 16:53 37 minutes ago, kremt said: Trolig er det murpussen bak malingen som flasser av. Det er ulike årsaker til dette, både alder, fukt, siging i muren etc kan påvirke dette. Man må nok skrape bort maling og puss, deretter legge på nytt lag med murpuss før man maler. Ok, takk for svar! 😁 Kan du gi et eksempel på produkt hva gjelder murpuss som jeg kan bruke? 🙂 Lenke til kommentar
Olaf Sand Skrevet i går, 16:54 Forfatter Del Skrevet i går, 16:54 20 minutes ago, The Avatar said: Enig med førre talar, puss ned og legg eit nytt lag med murpuss før du maler. Sidan dette er ein skorstein så kan du ikkje dekke over med plater ellwr liknande. Du kan likevel flislegge eller legge på tynn papirtapet som alternativ til murpuss. Takk for informasjon og tips! 😊 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet i går, 17:03 Del Skrevet i går, 17:03 Kan være fukt og diverse puss bort det løse og puss på nytt og ny maling 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Olaf Sand skrev (15 timer siden): Ok, takk for svar! 😁 Kan du gi et eksempel på produkt hva gjelder murpuss som jeg kan bruke? 🙂 Vil egentlig anbefale at du fyrst fjerner alt som er laust, husk også å banke for å lytte etter hulrom på plassar som held på å løsne slik at du får tatt alt samtidig. Deretter ville eg tatt nokre bilder og gått ned på ditt lokale byggevarehus og spurt om råd. I tillegg til at dei ulike kjedene selger ulike merker av murpuss, så kan det også være greit å få råd om kva produkt som vil være best for deg, både når det gjeld prisklasse, kor enkelt pussen er å påføre, og ikkje minst kor lett det er å få ei fin overflate. Det er også eit spørsmål om kva krav du stiller til kvaliteten. Er dette eit hus som du skal selge og berre vil ha ein billig "spitt shine" av, så kan du strengt tatt bruke sparkel til å fylle inn der pussen har flassa av, og deretter male. Velger du å bruke strukturmaling så vil det være til hjelp for å skjule ujamn bakgrunn. Er dette eit hus du har tenkt å bu i lenge så vil det også være langt meir aktuelt å prioritere kvalitet på både materiell og arbeidsutføring. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå