Gavekort Skrevet i går, 15:14 Del Skrevet i går, 15:14 Camlon skrev (11 minutter siden): Jeg sier at de kopierer teknologi, så man bør være forsiktig med å lage naive avtaler med Kina. Jeg er ikke uenig. Men de er ikke kunnskapsløse copycats lenger, som er det jeg prøver å si. De driver med industrispionasje for å kunne akselerere sin egen teknologiske utvikling, men de begynner å få utrolig mange dyktige ingeniører nå. Restriksjoner på vestlig IP har bare gitt mer ressurser til å utvikle demmes egne alternativer. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet i går, 15:20 Del Skrevet i går, 15:20 (endret) Kina er ikkje eit land vi skal knytte oss til nei. Dei utnytter fattige land kynisk, like kynisk som kolonimaktene for 100 år siden. Kinesisk politikk er å bruke økonomi som eit våpen for å sikre Kina på bekostning av alle andre. Kina oppfører seg som bøller i Sør-Kina havet, på samme måte som russland gjør i sine naboland. Kina drivet etnisk rensing, diskriminering og undertrykking av andre folkegrupper i Kina på ein kynisk og brutal måte. Sjølv om vi skulle ønske å knytte oss til Kina så ville dei dolke oss i ryggen så fort dei ser seg tjent med det. Endret i går, 15:21 av Dragavon Lenke til kommentar
Camlon Skrevet i går, 15:21 Del Skrevet i går, 15:21 (endret) 10 minutes ago, Gavekort said: Jeg er ikke uenig. Men de er ikke kunnskapsløse copycats lenger, som er det jeg prøver å si. De driver med industrispionasje for å kunne akselerere sin egen teknologiske utvikling, men de begynner å få utrolig mange dyktige ingeniører nå. Restriksjoner på vestlig IP har bare gitt mer ressurser til å utvikle demmes egne alternativer. Å kopiere teknologi er ikke unikt for Kina, det skjer også i Vesten, som regel innenfor lovlige rammer. Windows kopierte Apple, og Facebook hentet Stories fra Snapchat. Kunnskapsløse copycats kan bare kopiere produkter, de klarer ikke å utvikle dem videre til noe som er bedre. At Kina kopierer teknologi viser ikke at de mangler kompetanse, men at de har liten respekt for vestlige lover og regler. Det er derfor ikke en god ide å satse på Kina som en handelspartner. Endret i går, 15:26 av Camlon Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet i går, 15:35 Del Skrevet i går, 15:35 Camlon skrev (14 minutter siden): At Kina kopierer teknologi viser ikke at de mangler kompetanse Situasjonen er alt annet enn at de mangler kompetanse. Det vestlige narrativet har lenge vært at Kina bare er copycats som ikke er i stand til å utvikle ting selv, dette har endret seg de siste 10-15 åra, og om vi fortsetter å avblåse dem som kunnskapsløse copycats så kommer vi til å bli overrasket når de omsider begynner å bruke denne teknologien mot oss, militært eller økonomisk. Synes det er skremmende hvordan vi har en tendens til å avblåse kinesisk innovasjon. Det kan komme en dag der Kina sanksjonerer oss for ledende teknologi. Lenke til kommentar
obygda Skrevet i går, 16:50 Del Skrevet i går, 16:50 Dragavon skrev (1 time siden): Kina er ikkje eit land vi skal knytte oss til nei. Dei utnytter fattige land kynisk, like kynisk som kolonimaktene for 100 år siden. Kinesisk politikk er å bruke økonomi som eit våpen for å sikre Kina på bekostning av alle andre. Kina oppfører seg som bøller i Sør-Kina havet, på samme måte som russland gjør i sine naboland. Kina drivet etnisk rensing, diskriminering og undertrykking av andre folkegrupper i Kina på ein kynisk og brutal måte. Sjølv om vi skulle ønske å knytte oss til Kina så ville dei dolke oss i ryggen så fort dei ser seg tjent med det. USA utnytter Ukraina nå. Fuck Trump! Lenke til kommentar
Camlon Skrevet i går, 17:31 Del Skrevet i går, 17:31 39 minutes ago, obygda said: USA utnytter Ukraina nå. Fuck Trump! Dette gir enda mindre mening. Du er sur på Trump fordi han ikke vil støtte Ukraina, men du vil samarbeide med Kina som er pro-Russland. Resolution 77-229 om krim Lenke til kommentar
obygda Skrevet i går, 17:33 Del Skrevet i går, 17:33 Camlon skrev (1 minutt siden): Dette gir enda mindre mening. Du er sur på Trump fordi han ikke vil støtte Ukraina, men du vil samarbeide med Kina som er pro-Russland. Resolution 77-229 om krim Det er USA som driver med innkreving i Europa om dagen - de er jo rene mafiaen. Så i mine øyne er USA en større fiende enn Kina for øyeblikket Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet i går, 17:39 Del Skrevet i går, 17:39 obygda skrev (4 minutter siden): Det er USA som driver med innkreving i Europa om dagen - de er jo rene mafiaen. Så i mine øyne er USA en større fiende enn Kina for øyeblikket Tror ikke jeg ville valgt Kina som venn heller for å være ærlig. En så lenge Kina er det regimet de er nå så kommer demmes interesser neppe til å være kompatible med våre. Lenke til kommentar
James G Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) obygda skrev (26 minutter siden): Det er USA som driver med innkreving i Europa om dagen - de er jo rene mafiaen. Så i mine øyne er USA en større fiende enn Kina for øyeblikket Kina var det første som anerkjente Taliban og byttet raskt ut ambassadører. Kinesiske ledere har gjort det klart at de vil hjelpe og «koordinere» Russland. I lang tid sendte Kina folk som rømte fra Nord-Korea tilbake til Nord-Korea, og bare så på at de ble torturert og drept av Kims regime. For en skam for deg at du planlegger å bli venn med et slikt land bare fordi du vil anti USA. Du kan like gjerne bare alliere deg med Russland og Nord-Korea. Endret 23 timer siden av James G Lenke til kommentar
obygda Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Gavekort skrev (24 minutter siden): Tror ikke jeg ville valgt Kina som venn heller for å være ærlig. En så lenge Kina er det regimet de er nå så kommer demmes interesser neppe til å være kompatible med våre. Har ikke sagt jeg vil velge dem som venn,men en man kan handle med. Vil kalle USA uvenn og Kina en fremmed man bare handler med. Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden pants skrev (På 20.2.2025 den 13.54): Til slutt ønsker jeg å stille noen spørsmål om europa er tjent ved å være en tett alliert til USA. Bevares hele start tråden din er en elendig beskrivelse av staten Kina og, en eneste lang unnskyldning for at de er så bedritne som de er, og fordi USA har Trump i dag må vi knytte oss tettere til Kina ? Sikkerhetssamarbeid er noe som foregår over årtier ! Trump er da bare en parentes i denne historien. Så er det Kina som skal være en god erstatter. Dette tror du ikke på selv om du ikke liker mafia stater på et nivå som gjør Trump til en skolegutt i forhold. Lenke til kommentar
James G Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden obygda skrev (1 time siden): USA utnytter Ukraina nå. Fuck Trump! og gjett hvem som pumper opp russiske krigsmaskiner? Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden obygda skrev (1 minutt siden): Har ikke sagt jeg vil velge dem som venn,men en man kan handle med. Vil kalle USA uvenn og Kina en fremmed man bare handler med. Gjøre seg avhengig av Kina er farlig, skulle du trakke de på tærne så havner du fort i "fryseboksen", bare spør Erna. Som måtte selge sjelen sin for å komme inn i varmen igjen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden James G skrev (14 minutter siden): og gjett hvem som pumper opp russiske krigsmaskiner? Kina har tatt over for vesten når det kommer til sivile varer, men tør de selge våpen og ammunisjon? Fra til Trump dukket opp ville våpeneksport blitt tatt ille opp. Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden agvg skrev (4 minutter siden): Kina har tatt over for vesten når det kommer til sivile varer, men tør de selge våpen og ammunisjon? Fra til Trump dukket opp ville våpeneksport blitt tatt ille opp. Ja det har de, men det er ikke sikkert at det kommer til å forbli slik, mange land i verden har sett seg vanvittig lei på Kina som forurenser mest, stjeler alle andre sine ideer, driter i HMS og produserer som bare pokker og vesten har ikke en mulighet til å konkurrere på så ulike konkurranse forhold. Virker som denne tiden nå er over for Kina sin del. Så kommer nok handelen til å gli fremdeles men Kina sine tjuv triks vil bli avdekket i langt større grad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå