Fragletrollet Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis motstanden var som du sier mellom 400Kohm og etpar Megaohm hvordan kan folk da omkomme ved å få 220Volt i seg??. Kanskje alle disse har hjertefeil i utgangspunktet? I land som bruker 110V dør også folk som følge av strømgjennomgang fra lysnettet. Det stod vel forklart lengre opp i posten, har det ikke noe med strømstyrken å gjøre da? Det er jo forskjell mellom å få strømmen fra et engangskamera og stikkontakt støt? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Siden det virker som det er mange som ikke kan så mye om kondensatorer skal jeg ta litt om det nå... En kondensator består av 2 metallplater som er plassert veldig nærme hverandre, imellom dem er det et isolerende materiale kalt dielektrikum, og 2 ledere som stikker ut fra hver side. Man har et par forskjellige typer kondensatorer, men i hovedsak Polariserte og upolariserte. Polarisert betyr at du må passe på å koble + og - riktig (hvis ikke kan det si PANG! og det lukter fisk) Upolarisert betyr at du kan koble som du vil. Serie kobling og parallell kobling Ved serie kobling av kondensatorer vil kapasiteten (mengden strøm som kondensatoren kan lades med) gå ned, men derimot viss du serie kobler 2 kondensatorer som tåler F.eks, 25 volt, kan du lade de med 50 volt. Ved serie koblingen går kapasiteten ned, så du får ikke like mye strøm i kondensatorene som ved parallell kobling, derfor kan du sette dem i folk uten fare (ikke barn, gravide, mennesker med peacemaker) Ved parallell kobling øker kapasitansen i kondensatorene. Husk: Strøm dreper, spenning er mindre farlig... Endret 29. januar 2004 av alex503 Lenke til kommentar
andm Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Denne selger de på Electradeshop: MINI DYREGJERDEELEKTRONIKKEn høyspenningsgenerator for elektrisk gjerde rundt en dyreinnhegning. Produserer 2000V 0,2A. Drives med 12V DC. Strømforbruk: 300mA. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Denne selger de på Electradeshop: MINI DYREGJERDEELEKTRONIKKEn høyspenningsgenerator for elektrisk gjerde rundt en dyreinnhegning. Produserer 2000V 0,2A. Drives med 12V DC. Strømforbruk: 300mA. /me wants! Har noen irriterende småsøsken her.... Hvis ikke kan jeg zappe Hansemann med den... Gjemt i litt Gaffa... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 hmm.. kanskje det er noe ala sånn som onkelen min bruker til kuene sine... hvis du skal få deg sånn, så må du huske på at den må jordes, og hvis det er sånn som onkelen min bruker, så står ikke strømmen på hele tiden, men boksen tikker i takt med at det kommer strøm... når jeg var liten, likte jeg å ta på det... (= strøm i seg..) Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 hmm.. kanskje det er noe ala sånn som onkelen min bruker til kuene sine... hvis du skal få deg sånn, så må du huske på at den må jordes, og hvis det er sånn som onkelen min bruker, så står ikke strømmen på hele tiden, men boksen tikker i takt med at det kommer strøm... når jeg var liten, likte jeg å ta på det... (= strøm i seg..) hehe husker jeg gorde det som liten jeg og. En venn av meg som ikke er helt klok pissa på et. Det så ikke hellt behagelig ut Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg åpna et sånt kamera her forleden. fikk to ganger støt av 330volt.. Armen føk ut og jeg fikk store brannmerker + at det svei veldig.. Ikke morro. Armen føk ut??.. Av hva da ? Døren? Vinduet Sitt gode skinn?? Neida... er overtrøtt på fredagskvelden Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 (endret) Husk: Strøm dreper, spenning er mindre farlig... Er det ikke omvent da? mer spenning=mere sjans for å dø? Endret 4. mars 2004 av PyroCX Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Husk: Strøm dreper, spenning er mindre farlig... Er det ikke omvent da? mer spenning=mere sjans for å dø? nei, det er straumen som dreper, ikkje spenningen Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 der har jeg akkurat lagd meg en egen shock pistol! fy ****** den er max nice det svære gnistet når den fyrer av knall bra guide! Lenke til kommentar
Ducati86 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Har en på 10000uF lurer på hvem jeg kan drepe med den...... Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 vel i fjor var det en smarting som hadde laget en sån strøm sak, jaj han tokk den med på skolen........ ops vi hadde gym ja. man kunne se strømmen ledes bortover på dusj gulvet. FY F??N det var vont anbefales ikke, han karn fikk ett bar meldinger hjem og nedsatt oppførsel Lenke til kommentar
Big_Blast Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Hvis du ikke gidder og lodde og styre så kann man skaffe seg en kondensator, passe størelse bare dra den fort opp og ned på klærne dine og sett den på huden til en eller annen. Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 prøvde ut potensiale i denne KICK ASS greia på en fisk jeg og 4 kammerater dro ned på dyre butikken og kjøpte oss en 13cm stor fisk til en overkommelig sum av 45kr. vi tok shock gunnen og fisken med på dass og tok den ut av posen og ladet opp med en gang jeg var nær fisken døde den momentant tok så og lada den opp på nytt og det som skjedde da var at den begynte å leve igjen Fy ****** så morro det har vært med den! Men til alle dere som har tenkt å lage en sånn eller har lagd, bytt ut batteriet til et nytt... de fleste som sitter i cam't er gamle... fikk mye bedre ytelse av min ved å bytte batteri btw. det er veldig enkelt å lage en sånn Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 haha.. dere henrettet alså en fisk ? tror dere bør legge dere selv inn på en klinik.. dere er potensielle seriemordere Lenke til kommentar
EDB Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 kan man bruke no anna en loddebolt til å "feste" ledningene? Dreiv på nå, hadde ikke lodda no ledninger eller noe, bare kortslutta osv, så trykte jeg på "flash" knappen, fikk støt gitt Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 ...jeg er rett og slett oppgitt over at man kan behandle dyr slik Lenke til kommentar
rlz Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 FYYYYYYYYY Dyremishandlere! Legg dere inn på psykiatrisk anstalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå