Gjest 1b6b5...e91 Skrevet onsdag kl 18:26 Del Skrevet onsdag kl 18:26 Hva er dine tanker rundt "pretty privilege" og hvordan det påvirker det din dating? Og hva vil du si er hovedforskjellen mellom menn og kvinner med denne fordelen? Anonymous poster hash: 1b6b5...e91 Lenke til kommentar
Gjest ca805...b29 Skrevet torsdag kl 13:53 Del Skrevet torsdag kl 13:53 Tenker at man ikke får gjort noe med det. Er jo mer utbredt hos kvinner helt klart. Har sett kvinner på klatre i stillinger raskere enn andre bedre kvalifiserte kvinner bare fordi de gjør jobben helt ok, men har utseende med seg. et godt eksempel er feks mitt forrige arbeidssted. Sjefen hadde nylig blitt singel etter 18 års ekteskap, hvorav vi alle fikk vite at det var 8 år siden "sist" han fikk seg noe. Den 16 år ynge nyansatte jenta med pent ansikt, store pupper og tilsynelatende velvillig slik hun flørtet åpenlyst med sjefen til enhver tid fikk seg senior posisjon 10 år før hun burde det. Og det var ikke på grunn av resultater. Ei venninne av min samboer har også lik sak, hun har null utdanning, men ble plutselig leder på under 6 mnd etter at hun begynte en affære med sjefen sin. Anonymous poster hash: ca805...b29 Lenke til kommentar
Gjest ca805...b29 Skrevet torsdag kl 13:55 Del Skrevet torsdag kl 13:55 Ser at jeg misset litt av poenget med innlegget. vedr dating, tja tror egentlig like barn leker best. Finner man noen som er lik seg selv så klaffer man i fleste tilfeller. Er bare synd folk tror at de ofte er godt over gjennomsnittet ref utseende. Det at mannfolk som trumfer greit med utseende i kombinasjon med mye penger/status og kan ta for seg de kvinnene de vil før de blir "slums" for resten av mannfolka er noe som alltid har vært og kommer alltid til å være så lenge vi lever slik vi gjør i dag. Anonymous poster hash: ca805...b29 Lenke til kommentar
Neffi Skrevet torsdag kl 15:15 Del Skrevet torsdag kl 15:15 Jeg tenker at det er veldig spesielle personer som tenker på en sånn problematikk. Man forteller mer om hva man selv er full av, enn at det sier noe om systemet vi lever i. Kan godt hende det er fordeler med å være pen, men det er like mange ulemper også. Det skjønner man etter å ha fått noen år på baken. Så hvis man fremdeles henger seg opp i slike tanker, så har man rett og slett ikke forstått hvordan verden fungerer, men har havnet i en ekstremitet av en virkelighet, som bare opprettholdes av sine likemenn. For å ta eksempelet fra noen i tråden her, som vet om kvinner som har seilet på utseende til bedre jobber. Det har de bare kunne gjort på grunn av en kåt sjef. Altså, fordelen de kanskje kan ha opplevd ble skapt av en kåt og mindre smart sjef, ikke at de hadde et spesifikt utseende. Men denne tråden handlet om dating. Det vet jeg ikke noe om, siden jeg ikke dater. Men skulle jeg ha datet hadde det vært en date med et menneske, ikke et gavepapir. 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet torsdag kl 15:22 Del Skrevet torsdag kl 15:22 Det hjelper ikke om en person er den vakreste i verden om denne personen også er dum som et brød. Heldigvis lever vi Norge og slike skjønnhetsidealer blir ofte ikke glorifisert i den grad alene, som man kan se tendenser til i andre land. La oss fortsette med dette istedenfor å grave oss ned i i skitten og ende opp som bitre mennesker. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet torsdag kl 15:37 Del Skrevet torsdag kl 15:37 Hva er galt med dum og deilig? Lenke til kommentar
Martelè Skrevet torsdag kl 16:01 Del Skrevet torsdag kl 16:01 Gjest ca805...b29 skrev (2 timer siden): et godt eksempel er feks mitt forrige arbeidssted. Sjefen hadde nylig blitt singel etter 18 års ekteskap, hvorav vi alle fikk vite at det var 8 år siden "sist" han fikk seg noe. Den 16 år ynge nyansatte jenta med pent ansikt, store pupper og tilsynelatende velvillig slik hun flørtet åpenlyst med sjefen til enhver tid fikk seg senior posisjon 10 år før hun burde det. Og det var ikke på grunn av resultater. Ei venninne av min samboer har også lik sak, hun har null utdanning, men ble plutselig leder på under 6 mnd etter at hun begynte en affære med sjefen sin. Anonymous poster hash: ca805...b29 Nasty, haha Lenke til kommentar
Neffi Skrevet torsdag kl 16:12 Del Skrevet torsdag kl 16:12 BadCat skrev (33 minutter siden): Hva er galt med dum og deilig? Johnny Depp syns spørsmålet ditt er dumt, men deilig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå