Gå til innhold

Trump 2025 og norske synspunkt og reaksjoner

Anbefalte innlegg

Ja nok en tråd om Trump, men hadde vært greit å samle en tråd om Norges synspunkter og reaksjoner på det som skjer. Det virker som om hver time bare blir verre og verre...

Støre ble f.eks. invitert til et europeisk krisemøte i dag 19. februar, men prioriterte heller et bedriftsbesøk på Hydro Karmøy, i stede for å være tilstede i Frankrike. For meg så tar Støre fremdeles ikke skikkelig på alvor, og er i sitt ess med "vent og se" holdning.

Samtidig tror jeg aldri at jeg har sett en slik håpløs debatt som var i Debatten i går, med Ole Asbjørn Ness som står og skriker i trynet på Audun Lysbakken med fraser og meninger fra mange tiår tilbake. 

Jeg mener tiden nå må være handling, og å legge disse tomme og runde frasene fra seg og si hva en faktisk mener, samt faktisk utrette noe i stede for all pisspreik. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste landene som deltar på toppmøtet i Paris gjør det via video. Inkludert våre naboer Finland og Sverige.

Det er forståelig at ikke alle statslederne reiser på én dags varsel når de kan delta på video. Video fungerer jo veldig fint og er helt vanlig, og sier ingenting om prioritering. Det er jo nettopp for at vi skal utrette noe sammen at dette møtet skal skje. Jeg er helt sikker på at alle landene som deltar på møtet tar det på høyeste alvor, inkludert de på video.

Ole Asbjørn Ness sin opptreden på debatten i går må være noe av det aller pinligste jeg har sett i det programmet på lang tid. Sjeldent jeg er så enig med Audun Lysbakken, men han regelrett maltrakterte Ness sammen med Skjervøy. Det er dumt at ytre høyre i Norge har inntatt en anti-ukrainsk posisjon, og veldig dumt at NRK inviterer en sånn person til en så viktig debatt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Andre1980 said:

Støre ble f.eks. invitert til et europeisk krisemøte i dag 19. februar, men prioriterte heller et bedriftsbesøk på Hydro Karmøy, i stede for å være tilstede i Frankrike. For meg så tar Støre fremdeles ikke skikkelig på alvor, og er i sitt ess med "vent og se" holdning.

Og alle de andre som deltok på video…? 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar

Burde vært mer fokus på forsvar. Hvis vi planlegger å beholde friheten i Europa trengs en stor opprustning. En ny debatt om atomvåpen er også nødvendig - som et rikt land er det feil å overlate hele ansvaret for atomberedskap til GB og Frankrike.

USA melder om en reduksjon til 1/3, og da er de nede på et nivå der de kun kan (garantert) beskytte seg selv. Det vil også påvirke våre våpensystemer med mindre dollar til oppgradering.

Handel med USA er en hype for Norge. På kort tid tar andre kunder over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...