Gå til innhold

Folkeaksjon og forbrukermakt mot Russland, Kina og USA.

I hvilken grad vil du bruke din forbrukermakt mot Russland, Kina og USA?  

97 stemmer

1. 1. I hvilken grad vil du bruke din forbrukermakt mot Russland, Kina og USA?

• +++ I stor grad. (F.eks følge godt med på selskaper, produkter, aktivt velge Europeisk i stor grad)
      37
    • ++ I middels grad. (F.eks følge middels med og foretrekke Europeisk hvis det er liten forskjell ellers)
      24
    • + I noen grad. (F.eks følge noe med, kanskje velge Europeisk litt oftere enn før)
      12
    • 0 Jeg bryr meg ikke og kommer ikke til å endre noen handlevaner.
      19
    • - Jeg vil gjøre motsatt og handle varer og tjenester fra disse landene i STØRRE grad enn før.
      5

Anbefalte innlegg

On 2/24/2025 at 12:41 PM, Simen1 said:

Jeg synes hovedproblemet med den lista er at den er så omfattende at man gir opp å følge med på den. Det burde finnes en kortversjon for hvermansen. Noe enkelt og slagkraftig.

Om du bruker en mobiltelefon med iOS eller Android så finnes det en app ved navn Zrada. Scan strekkode på et produkt og få opp info.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Jarmo said:

Og hvem eier de helt eller delvis? Ta en titt på aksjeeiere eller/og forvaltere i Europa. Som BlackRock , alle fondene osv. Ja, til og med Norsk oljefond utlandet. Da har du en jobb for resten av livet foran deg..

Er du en av de som tror at blackrock tar over verden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Maabren skrev (2 timer siden):

Har 2 stk USSR. :) Den kalde krigen framstår som gentlemans-aktig i forhold til det Putin og Trump kan rote til. 

Russland vart uaktuell i 2022. Blir ikkje lett å styre klar alt fra USA og Kina, men noko burde la seg gjere. Håpet er at man får handla det man trenger fra land som er ok. Men alltids fare for at selskap fra USA eller Kina har ein finger borti det meste.

Ja har 2 stk USSR arvegods etter pappa tror de er produsert mellom 1960 og 1980 eller no 1 stk O/U og 1 stk S/S O/U er 12/70 og S/S er 16/70 ja det er nok mere Gentleman aktiv enn i dag ja Kina har nok en finger med i det meste i alle fall elektronikk Modemet mitt er Made In China tipper det meste på Power og Elkjøp kommer derfra var andre tider når Norge lagde tv selv lurt og holde seg unna Russland da men er uaktuelt og vrake Hagler bare de kommer derfra som sikkert mange mener  😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (15 minutter siden):

Ja har 2 stk USSR arvegods etter pappa tror de er produsert mellom 1960 og 1980 eller no 1 stk O/U og 1 stk S/S O/U er 12/70 og S/S er 16/70 ja det er nok mere Gentleman aktiv enn i dag ja Kina har nok en finger med i det meste i alle fall elektronikk Modemet mitt er Made In China tipper det meste på Power og Elkjøp kommer derfra var andre tider når Norge lagde tv selv lurt og holde seg unna Russland da men er uaktuelt og vrake Hagler bare de kommer derfra som sikkert mange mener  😉

Fyll opp med ammo, og vær klar den dagen KGB står på døra!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 6.3.2025 den 11.44):

Takk, så: Brave, Vivaldi og muligens Firefox dersom man får skrudd av salg av data på et eller annet vis?

"Alle amerikanske, som tjener penger på å spore deg på nettet og selge søkemotortrafikk, mens Firefox i det minste er laget av en ideell organisasjon og drevet av en egen nettlesermotor."

Har brukt Firefox som standard nettleser i årevis, og fortsetter bruke den.

Lenke til kommentar
Kajac skrev (På 6.3.2025 den 12.13):

Så at flere Youtubere som snakket om de siste endringene i Firefox anbefalte LibreWolf. Har ikke prøvd den selv.

Innstallerte den og sjekket. Du kan innstille Firefox til akkurat det samme, bare at i LibreWolf er det forhåndsinnstilt og at det er færre valg å velge mellom enn i Firefox.  Ser ikke ut til å være annen forskjell enn det?    

• Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 time siden):

Innstallerte den og sjekket. Du kan innstille Firefox til akkurat det samme, bare at i LibreWolf er det forhåndsinnstilt og at det er færre valg å velge mellom enn i Firefox.  Ser ikke ut til å være annen forskjell enn det?    

Vet ikke. Har ikke sjekket selv. Bruker Vivaldi og har gjort det de siste 10 årene 😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...