DrErling Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Var innom en kjenning i dag for å gi han en liten "overklokking-howto". Hardware går som følger: 875P Neo-FIS2R hovedkort P4 2.4 533 cpu 2x512mb pc3200 m/twinmos swiftech MCX-462V ribbe as5 80mm deltavifte Jeg oppgraderte til nyeste BIOS (1.6) på kortet og stupte inn i BIOS. Dette er første gang jeg går løs på en p4 rigg, så jeg måtte "føle" meg frem litt i BIOS. En ting jeg reagerte på med en gang var AGP-sperre... Finnes det? Jeg kikket i manualen, og i BIOS, men fant ikke noe som omhandlet dette "fenomenet". Er det slik å forstå at en fsb på 161mhz fører til en AGP hastighet på 80 og PCI på 40? I såfall ser jeg på 161-162mhz som en slags grense for overklokking... Dog er det utrolig irriterende å se at prosessoren uten å mukke går stabilt på 18 *161= 2950mhz. Det er selvfølgelig fristende å la den sige opp mot 3.2Ghz, men jeg er litt småredd PCI/AGP. Noen som har førstehåndserfaring med MSi 875P Neo-FIS2R kortet? DrE Lenke til kommentar
dp Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 er agp lock.. man kan se agp hastigheten stå der et eller annet sted.. trykk bare + på tasturet og den blir låst på 67/34.. oppdater forresten til bios v1.8, den er MYE bedre. kortet klokker faktisk bra med den. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 nice... Jeg så den innstillingen i BIOS da, men det slo meg aldri at det gikk an å endre den, hehe... Jeg så bare den økte jevnt og trutt med fsb opp til 81/40,5 og det var da mine tanker gikk tilbake til BX-tiden og midt døde soundblaster live kort, hehe. Det taklet ikke 42mhz pci.... RIP DrErling Lenke til kommentar
dp Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 nice... Jeg så den innstillingen i BIOS da, men det slo meg aldri at det gikk an å endre den, hehe... Jeg så bare den økte jevnt og trutt med fsb opp til 81/40,5 og det var da mine tanker gikk tilbake til BX-tiden og midt døde soundblaster live kort, hehe. Det taklet ikke 42mhz pci.... RIP DrErling hehe, tok litt tid før jeg fant det ut også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå