Gå til innhold

MSi 875P Neo-FIS2R overklokking.

DrErling

Anbefalte innlegg

Var innom en kjenning i dag for å gi han en liten "overklokking-howto". Hardware går som følger:

875P Neo-FIS2R hovedkort

P4 2.4 533 cpu

2x512mb pc3200 m/twinmos

swiftech MCX-462V ribbe

as5

80mm deltavifte

Jeg oppgraderte til nyeste BIOS (1.6) på kortet og stupte inn i BIOS. Dette er første gang jeg går løs på en p4 rigg, så jeg måtte "føle" meg frem litt i BIOS. En ting jeg reagerte på med en gang var AGP-sperre... Finnes det? Jeg kikket i manualen, og i BIOS, men fant ikke noe som omhandlet dette "fenomenet".

Er det slik å forstå at en fsb på 161mhz fører til en AGP hastighet på 80 og PCI på 40? I såfall ser jeg på 161-162mhz som en slags grense for overklokking...

Dog er det utrolig irriterende å se at prosessoren uten å mukke går stabilt på 18

*161= 2950mhz. Det er selvfølgelig fristende å la den sige opp mot 3.2Ghz, men jeg er litt småredd PCI/AGP.

Noen som har førstehåndserfaring med MSi 875P Neo-FIS2R kortet?

DrE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nice... Jeg så den innstillingen i BIOS da, men det slo meg aldri at det gikk an å endre den, hehe...

Jeg så bare den økte jevnt og trutt med fsb opp til 81/40,5 og det var da mine tanker gikk tilbake til BX-tiden og midt døde soundblaster live kort, hehe.

Det taklet ikke 42mhz pci.... RIP

DrErling

Lenke til kommentar
nice... Jeg så den innstillingen i BIOS da, men det slo meg aldri at det gikk an å endre den, hehe...

Jeg så bare den økte jevnt og trutt med fsb opp til 81/40,5 og det var da mine tanker gikk tilbake til BX-tiden og midt døde soundblaster live kort, hehe.

Det taklet ikke 42mhz pci.... RIP

DrErling

hehe, tok litt tid før jeg fant det ut også.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...