Gå til innhold

Jeg skulle gjerne refundert Baldurs Gate III


Anbefalte innlegg

Upopulær mening: Baldur’s Gate III er ikke et kjempebra spill!?!?

Jeg kjøpte det i går, endelig. Hadde lest anmeldelser, sett YouTube-videoer, så da det var tilbud på Steam tenkte jeg at , nå flesker jeg til og skal kose meg!

Men akk … allerede de første timene dauer jeg helt fatalt flere ganger. Synd jeg har brukt opp Steams returpolicy (2 timer). Tiden gikk med til å virkelig (!!!) prøve å kose meg, selv om det burde vært lekende lett gitt at dette skulle være et så bra spill.

Jeg er ikke en sykt pro gamer, men jeg har nok spilltimer i RPG-er som The Witcher III og Assassin’s Creed til at sjangeren ikke er ukjent. Jeg har også spilt de gamle Might and Magic-spillene (og Heroes of Might and Magic, men det er en annen type spill 😄), så jeg er "kjent" med turbaserte spill. Jeg spiller dessuten på nest letteste nivå – jeg skal jo kose meg!

Men akk. Første opplevelsen er inne i dette nautilus-skipet, eller hva det heter. Tentakkelmannen stapper en larve i hodet mitt, og skipet er på vei ned, så jeg må komme meg ut på et vis. Så, når jeg i styrrommet blir kastet inn i en kamp med tentakkelmannen, en djevel og noe småkryp, tar jeg unna småkrypene først, for de står i veien. Jeg ser at tentakkelmannen har grønn ring rundt seg (altså "venn"), men han dytta en makk i hodet mitt, så som ranger tenker jeg at jeg like gjerne kan plassere noen skudd i ryggen på ham mens han slåss med djevelen.

Rett før tentakkelmannen går ned, dukker det opp to djevelmenn til – jasså, hmm. Tentakkelmannen går ned, og så viser det seg at djevelmannen han sloss med er ganske overpowered. Med de to andre djevlene er det fort snipp, snapp, snute. Javel?! Jeg spiller ikke på vanskelig her, altså, dette burde vært grei skuring. Etter en restart finner jeg ut at målet egentlig bare var å ta de små og løpe forbi til kontrollpanelet … javel.

OK, så krasjer skipet, og vi løper rundt på stranda. Vennen vi hadde, har vi mista, men vi finner en annen melee-venn, noe som er greit for en som spiller ranged. Vi finner også en mage som vi drar ut av et hull. Flott! Et team! 😃

Vi finner noen ruiner med noen folk, vi feiler på å overtale dem, og da vil de heller slåss. Jaja, let's goooo! MEN MED MINDRE du legger merke til steinen du kan skyte for å få gulvet til å kollapse og ta med seg en av fiendene, blir dette en tøff kamp. Jeg gjorde ikke det første gangen, og teamet mitt dauer nokså greit. Det var en utrolig vanskelig vinkel for å se at det i det hele tatt hang noe i lufta som kunne skytes ned. Jeg begynner å ane en viss trend her …

Nå har jeg begynt å lagre hele tiden, så jeg fant en save før kampen. Jeg feiler nok en gang på overtalelse, og de vil slåss. Men denne gangen får jeg tatt ut hoved-melee med den steinen, som lager et hull han faller ned i og dør av. Da går resten av fiendene ned også. Så da kan jeg bevege meg videre.

Det er en dør med en dude, som jeg lurer til å åpne – og får tatt. Kult, starten på en av mange dungeons! Jeg tar meg tid i det første rommet og klikker og åpner alt. Gøy! Men så beveger jeg meg videre, og allerede i neste rom venter 4–5 fiender. Det er en dør imellom, og de starter med å kaste et kraftig fire spell som setter bakken i brann.

Jeg sprer meg ut på hver side av døra og tenker at jeg kan ta dem én og én etter hvert som de kommer gjennom. AI-en er jo ikke akkurat avansert – melee-fiender vil bare gå mot deg, og ranged søker line of sight, så her har jeg en god posisjon. Jeg er level 3–4 på dette tidspunktet, og fiendene er noe av det samme. Men den andre duden som løper inn døra er freaking overpowered. Jeg har ikke sjans.

Tre av mine folk står og hamrer løs på ham, men han merker det knapt. Han denger oss sykt, og etter at alle potions er brukt opp, har jeg ikke engang drept noen av dem, men hele teamet mitt er gone.

Hjelpes meg. Første timen, første sonen, første dungeon. Fullstendig pryl. Jeg vil heller spille noe annet …

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DUFF_B33R skrev (4 minutter siden):

Upopulær mening: Baldur’s Gate III er ikke et kjempebra spill!?!?

Jeg kjøpte det i går, endelig. Hadde lest anmeldelser, sett YouTube-videoer, så da det var tilbud på Steam tenkte jeg at , nå flesker jeg til og skal kose meg!

Men akk … allerede de første timene dauer jeg helt fatalt flere ganger. Synd jeg har brukt opp Steams returpolicy (2 timer). Tiden gikk med til å virkelig (!!!) prøve å kose meg, selv om det burde vært lekende lett gitt at dette skulle være et så bra spill.

Jeg er ikke en sykt pro gamer, men jeg har nok spilltimer i RPG-er som The Witcher III og Assassin’s Creed til at sjangeren ikke er ukjent. Jeg har også spilt de gamle Might and Magic-spillene (og Heroes of Might and Magic, men det er en annen type spill 😄), så jeg er "kjent" med turbaserte spill. Jeg spiller dessuten på nest letteste nivå – jeg skal jo kose meg!

Men akk. Første opplevelsen er inne i dette nautilus-skipet, eller hva det heter. Tentakkelmannen stapper en larve i hodet mitt, og skipet er på vei ned, så jeg må komme meg ut på et vis. Så, når jeg i styrrommet blir kastet inn i en kamp med tentakkelmannen, en djevel og noe småkryp, tar jeg unna småkrypene først, for de står i veien. Jeg ser at tentakkelmannen har grønn ring rundt seg (altså "venn"), men han dytta en makk i hodet mitt, så som ranger tenker jeg at jeg like gjerne kan plassere noen skudd i ryggen på ham mens han slåss med djevelen.

Rett før tentakkelmannen går ned, dukker det opp to djevelmenn til – jasså, hmm. Tentakkelmannen går ned, og så viser det seg at djevelmannen han sloss med er ganske overpowered. Med de to andre djevlene er det fort snipp, snapp, snute. Javel?! Jeg spiller ikke på vanskelig her, altså, dette burde vært grei skuring. Etter en restart finner jeg ut at målet egentlig bare var å ta de små og løpe forbi til kontrollpanelet … javel.

OK, så krasjer skipet, og vi løper rundt på stranda. Vennen vi hadde, har vi mista, men vi finner en annen melee-venn, noe som er greit for en som spiller ranged. Vi finner også en mage som vi drar ut av et hull. Flott! Et team! 😃

Vi finner noen ruiner med noen folk, vi feiler på å overtale dem, og da vil de heller slåss. Jaja, let's goooo! MEN MED MINDRE du legger merke til steinen du kan skyte for å få gulvet til å kollapse og ta med seg en av fiendene, blir dette en tøff kamp. Jeg gjorde ikke det første gangen, og teamet mitt dauer nokså greit. Det var en utrolig vanskelig vinkel for å se at det i det hele tatt hang noe i lufta som kunne skytes ned. Jeg begynner å ane en viss trend her …

Nå har jeg begynt å lagre hele tiden, så jeg fant en save før kampen. Jeg feiler nok en gang på overtalelse, og de vil slåss. Men denne gangen får jeg tatt ut hoved-melee med den steinen, som lager et hull han faller ned i og dør av. Da går resten av fiendene ned også. Så da kan jeg bevege meg videre.

Det er en dør med en dude, som jeg lurer til å åpne – og får tatt. Kult, starten på en av mange dungeons! Jeg tar meg tid i det første rommet og klikker og åpner alt. Gøy! Men så beveger jeg meg videre, og allerede i neste rom venter 4–5 fiender. Det er en dør imellom, og de starter med å kaste et kraftig fire spell som setter bakken i brann.

Jeg sprer meg ut på hver side av døra og tenker at jeg kan ta dem én og én etter hvert som de kommer gjennom. AI-en er jo ikke akkurat avansert – melee-fiender vil bare gå mot deg, og ranged søker line of sight, så her har jeg en god posisjon. Jeg er level 3–4 på dette tidspunktet, og fiendene er noe av det samme. Men den andre duden som løper inn døra er freaking overpowered. Jeg har ikke sjans.

Tre av mine folk står og hamrer løs på ham, men han merker det knapt. Han denger oss sykt, og etter at alle potions er brukt opp, har jeg ikke engang drept noen av dem, men hele teamet mitt er gone.

Hjelpes meg. Første timen, første sonen, første dungeon. Fullstendig pryl. Jeg vil heller spille noe annet …

Man kan alltids gjøre andre ting i spillet og komme tilbake senere til det som er vanskelig i starten. For meg er det et 10/10-spill. Nå er det et års tid siden jeg spilte det, men kan ikke huske det var uoverkommelig vanskelig. Noen kamper måtte det flere forsøk til for å klare, bl.a i første akt.

Lenke til kommentar
DUFF_B33R skrev (30 minutter siden):

Jeg er ikke en sykt pro gamer, men jeg har nok spilltimer i RPG-er som The Witcher III og Assassin’s Creed

Dette er ikke RPG i samme forstand i det hele tatt, dette er mye mer Action spill (men ja det har blitt populært å trykke inn RPG elementer i disse spillene). Baldurs Gate er Rolle spill i rette forstand med D&D mekanikk & regler bak som skal gjøre det til en utfordring, du skal ikke bli leid rundt her som i spillene du nevner som det store å hele går mer på å være Gods Of War typ flink i Action spill.

Det er en lang rekke slike RPG spill fra blant andre Black Isle om du ikke heller har vært borti tidligere Baldurs gate spill så har du nok gått feil vei her ja.

Jeg kjøpte også spillet på tilbud nå å det har ikke dukket opp noe som jeg opplever som vanskelig men så før jeg startet at du kan velge Eeasy mode, mulig det er noe du vill forsøke. Utover det skal det være lett å få penger tilbake fra Steam

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hvilken vanskelighetsgrad spiller du på?
BG3 er jo et godt gammeldags rollespill med alt det innebærer. Turbasert og rikelig muligheter til å fucke opp. Den ruinen du snakker om er vanskelig, da det er mange personer å holde styr på samtidig, som kan være utfordrende første spilling.

Jeg hadde sikkert 4-5 forsøk på den før det gikk greit.

Om du kommer fra The Witcher III og Assassin’s Creed så ser jeg at det kan bli utfordrende om du forventet mer av det samme. I BG3 er det mer taktikk som gjelder.

Spillet handler i store trekk om å mininere fiendes action-økonomi, og maksimere din egen. Kort og greit betyr dette at du skal prøve å gjøre så mange skade-angrep som mulig en runde, mens du samtidig forsøker å minimere fiendens antall skade-angrep. Noen tips er å bruke items og spells som gir deg crowd-controll (grease, tashas laughter confusion osv). Andre ting kan være å bruke dører for å stenge for angrep, eller å fokusere ned en fiende med lite liv først. Fks om det står en magiker bak alle som har lite liv og AC kan det være verdt å fjerne han fra spillet raskt.
 

Lenke til kommentar

Eg liker BG3, men eg er også til dels einig med deg.

Ein ting er at dette er ekte rollespel du du står ganske så fritt både på å bygge karakterar og finne ulike måtar å løyse spela på. I motsetting til ein del andre action spel med rollespelelement så er du ganske avhengig av å bruke rette spells and abilities. Her har du svært mange valg og veldig mange av krever at du befinner deg i ganske så spesifikke situasjonar, som igjen betyr at du både kan finne ein spelestil som er nesten game breaking overpowered, til at du går rundt og lager lysshow med fine farger og angriper med vanlige våpen og ikkje kjem nokon veg. Ofte er det også slik at dei beste komboane ikkje nødvendigvis er dei som tilsynelatande ser mest effektive ut.

Eit anna viktig moment som er lett å gløyme av, kanskje særleg når du speler på enklaste vanskeleggrad med karakterer som bruker lite magi er at du må huske å returnere til camp ganske ofte. Du finner tonnevis med proviant, under oppholdet i campen får du ulike scener alt etter kor langt du har komt i spelet som driv historia framover, og kanskje viktigast av alt du sikrer at ditt party alltid har alle sine spells og abilities tilgjengelege når du treng det. Eit tips om du skal meta-game er å være ekstra på vakt når du entrer eit nytt område og spelet autolagrar, då kan du forvente å møte på ein sterk fiende som du kanskje ikkje vil være i stand til å takle om du kjem direkte frå forrige kamp.

Eg ser at du har funnet det ut i disse ruinene, men det er også ein del encounters der det er meininga å ta omgivnadane til hjelp, alt frå å utløyse feller, knuse tønner med brennbar olje, osv.

 

Mine største ankepunkt mot BG3 er:

- Eg er ikkje heilt komfortabel med overgangen mellom real time og turn based. Eg savnar også ein ordentlig pauseknapp utanom å berre aktivere turn based mode. I mange tilfeller der du til dømes vil snike deg forbi fiendar når dei snur ryggen til så er dette vanskeleg å få til i real time og du må nesten aktivere turn based, då synes eg det går litt vel seint sidan alle karakterane skal gjennom sin turn. Tilsvarande om du skal vente på akkurat rette augeblikken til å skyte ei pil for å aktivere ei felle.

- Eg synes spelomgivnadane er litt uoversiktlege. Når du zoomer godt inn så flatar også kameraet ut, og når du zoomer heilt ut så får du ei meir ovanfrå og ned perspeiktiv (men ikkje heilt som i tactical view som du må aktivere utanom). Sjølv når du har zooma heilt ut så er det veldig ofte du ikkje ser langt nok til å få med deg alt som det er viktig å få med seg. Under kampane så medfører det at du må bruke mykje free cam for å skaffe oversikt. Eg synes også at det fortsatt er vanskeleg å foutsjå kvar ein karakter får line og sight og når ein ikkje har det. Dette gjer det unødvendig krevande å bruke ranged attacks. Personleg synes eg at det lugger litt at rekkevidden på ranged attacks er så absolutt. Eg skjønar at dette er i tråd med D&D reglane, men det ser utvilsomt rart ut med slike avgrensingar når kampen er fullt ut visualisert. Er fienden akkurat 1 meter utanfor effektiv rekkevidde så burde det likevel være lov å skyte ei pil med litt fråtrekk på både treffprosent og fysisk skade. At pila skal treffe ein usynleg vegg etter X meter er veldig merkeleg. For magi som ikkje følger fysikkens lover så er det litt lettare å berre akseptere at lynbolten stopper etter X meter.
Her vil eg også legge til at det å utforske landskapet gir deg ikkje fullt så mange moglegheiter som ein burde hatt i eit klassisk rollespel. Veldig mange "hemmeligheiter" er skjult gjennom ulike stadar der du må hoppe til neste plattform, alternativt kan du teleportere tilsvarande distanser, men du får nesten aldri teleportere eller bruke feather falling til å utforske botnen på djupe raviner, eller bruke water breathing til å utforske under vatn djupare enn knehøgde, eller bruke investitute of stone til å bevege seg gjennom steinveggar. Eg forstår at nokon avgrensingar må det være, men dette er avgrensingar som innimellom gjer det vanskeleg å finne den tiltenkte løysinga, og som tvinger deg inn på eit litt vel linært spor.

- Ettersom du heile tida får beskjed om at du ikkje har bestått ein skill check, så innbyr det til save scumming. Du kan sjølvsagt la være, men ein blir jo veldig nyskjerrig på kva du kunne funnet i ei nedgrav skattekiste eller korleis samtalen kunne gått føre seg om du berre hadde hatt litt meir flaks. Personleg synes eg at spelet hadde vært meir givande om eg ikkje fekk vite om at dette kunne gått føre seg på ein anna måte, og då hadde det vært enda meir spennande å spele spelet på nytt med ein heilt anna karakter med andre skills.

- Og sjølv om det er heilt i tråd med korleis eit rollespel skal være, så synes eg kanskje at spelet legg litt for mykje opp til at hovudpersonen bør ha høg charisma, wisdom og til dels intelligens for å få mest mogleg ut av samtalar og interactions. Kampsystemet er ikkje så gøy at at eit party beståande av berre damage dealers blir veldig givende. Dette har også den effekten at det innimellom kan være veldig vanskeleg å ha med seg dine favorittkarakterar. Til tross for dette så har BG3 veldig stort fokus på kampar. I "ekte" D&D så vil ein i mykje større grad kunne unngå kamp, i BG3 er dei meste av kampane ikkje til å unngå.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (24 minutter siden):

- Og sjølv om det er heilt i tråd med korleis eit rollespel skal være, så synes eg kanskje at spelet legg litt for mykje opp til at hovudpersonen bør ha høg charisma, wisdom og til dels intelligens for å få mest mogleg ut av samtalar og interactions.

I mine øyne er største problemet at når D&D regel system brukes så passer det ikke inn å spille som feks Orc (eller andre karakterer D&D karaktiseres som True evil osv) Handlingen i spillet er alltid skreddersydd til bestemt helter & bestemt Party, Tyver & Barder feks er aldri lurt å velge i sitt party nei det er alltid - Fighter - Cleric - Mage - Rouge/Paladin som gjelder, så hvorfor ha alle valgene når det føles helt feil i hele historien å ingenting passer inn om du gjør egne valg.. en stor gåte. Eneste D&D basserte spill som forsøkte å få dette inn der man faktisk kunne spille som karakterne man valgte pluss bruke deres skills fult ut var Temple of Elemtal evil.. Skulle gjerne sette dette enda bedre utført men det stoppet med det spillet. Det er en stor jobb å få en så fleksibel handling men når man ikke har funksjon for det bør man droppe valgene man ikke bør velge.

Startet som Orc her å alt føles helt banalt/maltplassert i handlingen, det er så langt 1 setning jeg kunne velge å svare som Orc som gav mening, men når man velger Orc burde jo alle svar alternativene være som en Orc + karakterene må reagere på deg som du er en Orc ikke feks en Paladin (det er også kun "Paladin helte" stemmer å velge som også er typisk)... Nå velger sikkert de fleste en standard Alve/Menneske/Dverg "helt" pga LOR inspirasjon osv så da merker du ikke hvor maltplassert det blir

 

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har prøvd å komme inn i spillet 3-4 omganger med klarer ikke helt å like det.

Har også problemer med å ta en del fiender etter jeg kommet meg gjennom startdelen, som var sist gang jeg ga opp - men mulig det bare er meningen man ikke skal den delen av kartet enda.

Lenke til kommentar

Visse områder på kartet er for litt høyere level. Prøv å gjøre noe annet først. Dette er spesielt merkbart i starten av spillet, da man går opp i level rimelig raskt. Det blir mindre og mindre merkbart etterhvert når det ikke er meningen at man skal gå opp i level hele tiden.

Det er (heldigvis) ikke noe level-scaling på fiendene i dette spillet.

Et annet tips er å skru ned vanskelighetsgraden.

Lenke til kommentar

DER, nå gav jeg faktisk opp!

Jeg gjorde litt undersøkelser og det viser seg at man skal finne ho grønne dama man stifter bekjentskap med på båten etter krasjen. Ho er tatt til fange, som ikke er lett å oppdage da jeg kom meg til Ruins (dungeon) på det første mappet helt fint med de to andre vennene i partyet mitt (healer og caster) som man finner på veien.

Men nå er vi fulltallige; meg som ranged, fighter, healer og caster. Burde gå greit nå i den første dungeon? NOPE! Blir så hardt spanka - jaja, ok. Jeg reloader. Ruins er ikke nødvendig for main story så jeg får spare den et par levels før jeg kommer tilbake.

Så jeg følger questen og kommer til grove. Strengt tatt ikke nødvendig men jeg utforsker litt og kommer ned på en strand med 4 harpies. Disse skal til å ta en liten gutt så edel som jeg er tar jeg meg av de 4 harpies. Jeg mister dog fighteren og casteren men observerer at jeg har revivespell så no biggy. Litt tidlig å bruke dem men ok.

PROBLEMET er at casteren og fighteren døde oppå/nær en harpy og man får "necrosis" i nærheten av de. Necrosis tar da liv over tid. Revive tar de tilbake til livet med 1 HP.... 1 HP!!!!! De dør da øyblikkelige med en gang. F**K DAT SJIT, CTRL ALT DEL - IM OUT!

Lenke til kommentar

1. Du kan senke vanskelighetsgraden underveis i spillet.

2. Steams refund-policy med 2 timer er ikke skrevet i stein. Jeg har refundet flere spill hvor jeg har mer enn 2 timer. Jeg har begrunnet mitt ønske om refund at det tok meg mer enn 2 timer å skjønne at dette ikke var noe for meg. Jeg refunder alltid til Steam Wallet, ikke til kredittkortet. Mulig terskelen er lavere for refund da.

Lenke til kommentar

Du er klar over D&D standaren med Camping? der du skal slikke sår, bytte ut til nye spells osv osv....  sist med ikke minst Sove, når du våkner er alt på plass igjen. Dette er en evig greie med D&D spesielt det at du må sove for å få fylt på med Spells igjen som ofte gjør det til en evig repeat (noen spill værre en andre). Om du ikke er klar over denne funksjon er det u-mulig ja :)

 

Lenke til kommentar
11 hours ago, DUFF_B33R said:

DER, nå gav jeg faktisk opp!

Jeg gjorde litt undersøkelser og det viser seg at man skal finne ho grønne dama man stifter bekjentskap med på båten etter krasjen. Ho er tatt til fange, som ikke er lett å oppdage da jeg kom meg til Ruins (dungeon) på det første mappet helt fint med de to andre vennene i partyet mitt (healer og caster) som man finner på veien.

Men nå er vi fulltallige; meg som ranged, fighter, healer og caster. Burde gå greit nå i den første dungeon? NOPE! Blir så hardt spanka - jaja, ok. Jeg reloader. Ruins er ikke nødvendig for main story så jeg får spare den et par levels før jeg kommer tilbake.

Så jeg følger questen og kommer til grove. Strengt tatt ikke nødvendig men jeg utforsker litt og kommer ned på en strand med 4 harpies. Disse skal til å ta en liten gutt så edel som jeg er tar jeg meg av de 4 harpies. Jeg mister dog fighteren og casteren men observerer at jeg har revivespell så no biggy. Litt tidlig å bruke dem men ok.

PROBLEMET er at casteren og fighteren døde oppå/nær en harpy og man får "necrosis" i nærheten av de. Necrosis tar da liv over tid. Revive tar de tilbake til livet med 1 HP.... 1 HP!!!!! De dør da øyblikkelige med en gang. F**K DAT SJIT, CTRL ALT DEL - IM OUT!

Du droppet dungeonen i startet fordi det var for høy level, og gikk til et område med enda høyere level. :)

Anbefaler å senke vanskelighetsgraden til Explorer. Det finnes også mange mods du kan bruke for å få en mer skreddersydd opplevelse.

Eller så er kanskje ikke dette spillet for deg, og det er helt greit. Denne sjangeren har alltid vært for spesielt interesserte, og det er derfor det var så overraskende at dette spillet slo bredt ann.

Lenke til kommentar
DUFF_B33R skrev (12 timer siden):

PROBLEMET er at casteren og fighteren døde oppå/nær en harpy og man får "necrosis" i nærheten av de. Necrosis tar da liv over tid. Revive tar de tilbake til livet med 1 HP.... 1 HP!!!!! De dør da øyblikkelige med en gang. F**K DAT SJIT, CTRL ALT DEL - IM OUT!

Skjønner at du nok ikkje er ute etter tips, men tenkte eg vil nemne at du kan flytte liket ved å klikke og dra liket ei kort distanse. Om du har ein sterk nok karakter kan du til og med putte liket i inventory som om det var ein gjenstand. Det er mogleg du må drikke ein strength potion eller liknande for å bli sterk nok.
Den enklaste løysinga er likevel å dra tilbake til campen og betale 200 gold til fyren som er der, då vil din døde kompanjong bli teleportert inn. Dette koster litt gull men er nyttig dersom liket er utilgjengeleg etter å ha blitt dytta ned i ei ravine, i lava, eller liknande.

Eg er nok ein gong einig med deg at til tross for at dette er heilt i tråd med D&D reglane, gjenoppliva karakterar kjem tilbake med 1 HP fordi du ikkje skal kunne bruke gjenoppliving i kamp, gjenopplivinga skal skje etterpå når alt har roa seg.
Til tross for dette så burde spelet (særleg på lavare vanskelegheitsgrad) gjere karakteren immun mot ytterlegare skade etter gjenoppliving, eller i det minste gitt ein advarsel om at du kanskje ikkje får ønska resultat ved å bruke revive scrollen i slike tilfeller.
Dette handlar om brukarvenlegheit som burde være mogleg å implementere utan at å gå på bekostninga av det å være tro mot kildematerialet.
Igjen så nærmast oppfordrer spelet deg til å lagre spelet og at du gjennom save scumming må forsøke ulike framgangsmåter til du finn noko som fungerer.

 

Kan også legge til at for din spelestil så er det ikkje sikkert du bør ha ein healer i det heile tatt. Du kan enten bytte ut Shadowheart heilt eller bygge om Shadowheart til meir kampfokus om du vil ha henne med for historien sin del. Med din spelestil så kan det være like bra å ha ein ekstra fighter eller caster. Du treng ikkje healing om du kan dele ut nok skade til å avslutte kampane tidlig, dette gir deg ein ekstra sjanse til å påføre fienden skade framfor å bruke tida på å delvis helbrede nokon. I BG3 og D&D generelt så har alle karakterane full styrke til du får dei ned til 0 HP, det å skade ein fiende gir deg ingen vidare fordel i kampen.
Om du treng healing så har du uansett potions og scrolls når du er i kamp, i tillegg til short rest eller retur til campen som du kan benytte deg av etter kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...