Gå til innhold

Feil på batteri?

Anbefalte innlegg

Fikk mitt splitter nye Casio QV-R40 i går, men til min store forskrekkelse streiket de medfølgende AA-batteriene av typen Sanyo Ni-MH 2100 i dag, mens de fungerte helt fint i går. :no: Hadde ladet de opp slik som anvist i manualen, men det varte tydeligvis i kun få minutter. Enda displayet at batteriene var ladet fullt. Har prøvd å lade de opp flere ganger i dag, men uten hell. Hvis jeg prøver med vanlige AA-batterier lyser power-lyset i noen sekunder mens jeg prøver å slå på, mens resten er dødt. Hva skjer? Er det så lett som at batteriene som fulgte med er for dårlige, eller kan det være noe galt med kameraet (en dag gammelt!)???

På forhånd takk

Mvh. Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At vanlige AA batterier ikke fungerer særlig bra, er ikke overraskende. På grunn av at disse har en annen teknologi enn oppladbare, egner de seg meget dårlig til digitalkamera.

At de oppladbare varer kort, høres rart ut. Oppladbare trenger jo gjerne noen oppladninger før de når full kapasitet, men de skal da vare lenger enn dette. Nikon hadde litt problemer med batteriene som fulgte med Coolpix 2/3100, men dette kunne løses ved å file litt på batteripolene. Du kan jo gjerne prøve å file litt, til du ser polene er litt slitte. Det fungerte i Nikons tilfelle, men du gjør det på eget ansvar. Evt. ta kontakt med butikken og spør om det er noe galt, få byttet batteriene eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...