simalarion Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Er stor fan av X-com trilogien, leste i gamer.no der det stod om Ufo Aftermatch det fikk grei kritikk å jeg forstod raskt at det lignet på x-com, siden jeg har utrolig sans for det måtte jeg prøve U-A Til å begynne med ser selve spillet ut som en kloning av x-com (samme menyene, samme navnene på noen våpen, samme meny system når jager flyene angriper ufoer osv osv det er helt utrolig hvor mye ripp off det er!, det er jo faktisk bare lovendet, MEN!!). Alikevell har de faktisk klart å lage det utrolig mye dårligere!, alle har en iriterendet stemme som faktisk maser hver eneste gang de er ferdig med å utføre noe, blir truffer eller ser noe, det er syv stykker, med andre ord de snakker i munnen på hverandre hele tiden, her skall det også nevnes at de har brukt et utrolig merklig system, det har prøvd å blandet time basert + "real time" strategi, noe som for det meste fører til kaos lengre ut i spillet når motstanden blir stor (her snakker vi virkelig kaos) Det genial x-com var at du brukte utdelt tid, hvor mye du rakk komm an på hvor bra trenet soldaten var, du kunne spare tid, slik at du fikk reaksjons tid osv, når du var ferdig trykket du på done, så var det fiendens tur. i A-F er det bare kaos (var inne på dette)om du foeks putter en granat i lomma, gjør soldaten det i et trekk, roper foeks "I MADE IT" (alle soldatene har tre linjer hver) spillet STOPPER, slik at du blir sittendet manisk å trykke spillet videre for å få alle klare foeks. En ting till må jeg også ha med, du skyter ned en ufo, sender mennene dine til ufoen for å kapre den, du går inn i ufoen, der er det trangt, og i spillet går det ikke å la dem gå i kryss eller samme vei, fordi da er veien liksom opptatt (spillet fatter ikke at de når fremm til punkter til forkjellig tid, slik at når du skall mellom de trange gangene på rommskipene, blir menne flyendet overalt om du prøver å flytte alle over i et større romm på en gang, så du må flytte en av gangen(det dannes en farge strek etter den ruten du har gitt hver enkel soldat, så om du vil ha dem til å gå like etterhverandre inn en trang gang, noe som er nytting om det skulle være en alien rund hjørnet, som det som regel er, må du trykke folka bak etter første man hele tiden fordi spillet mener at veien er opptat av første mann, de klarer altså ikke å gå i kø, i trange ganger), om du har forstått meg riktig nå fårstår du hvor total kaos dette blir. Grafikken er elendig (greit at de bruker dagens 3d tricks osv, men alt er så fargeløst og kjedelig + at ingen av aliens slagene er noe kule). Det betyr at X.com slår U-A match på alle punkter. Er det fler som har noe mening om dette, eller er det bare jeg som har denne oppfatingen ?(håper på svar fra ham som skrev om spillet i gamer.no ) Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Er totalt enig!! Det spillet når ikke x-com opp til leggen engang. Savner ett skikkelig UFO og Jagged Alliance spill... Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Ufo Aftermath er ikke tragisk dårlig, det er et spill som er bedre en gjennomsnittet, men jeg er enig i at det ikke er så bra som de to første X-COM spillene. Om man setter seg ned for å spille Aftermath i den tro om at dette er en "etterfølger" av X-COM blir man kraftig skuffet, men som strategi spill fungerer det bra, og man blir hekta etter noen runder. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 (endret) For meg hvar opplevelsen helt motsatt, til å starte med virket spillet greit, men etter å ha spilt 6-7 timer når motstanden øket, viste spillet seg å være ubrukelig. Først å fremst fordi strategien ikke fungerer, det er sikkert derfor du kan save hele tiden, noe som du gjør pga det uforutsigbare systemet osv osv kunne holdt på lenge men de som leser dette har nokk fått med seg min mening nå + at de har skapt en følelse at du ikke kontrolerer stort i "forske", "fabrikk" delen av spillet heller. Nevner nå X-com igjen som de omtrent har prøvd å kopiere, der du haddet kontrollen over alt, forske på bygg, bygge dem, sette i gang produkjson på forkjellige baser som du kunne sette opp spesielt til å produsere raskt og mye osv osv Jeg fatter ikke at du kan beskytte Ufo Aftermatch, spill det litt til eller noe Endret 17. januar 2004 av simalarion Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Fysj, dette spillet la jeg vekk rett etter første oppdrag var fullført Det er vel en drøy måned siden nå, og jeg har fortsatt ikke sett på esken engang. Gir det til fetter'n min eller noe asap zulu. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg synes spillet startet helt ok, og hadde en stund en god følelse med dette spillet. Men så plutselig kom det mer og mer og mer og mer frem at spillet mangler totalt dybde og variasjon og da gadd jeg ikke mer. Uten tvil fjorårets største skuffelse ved siden av Mario Kart: DD Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg har sagt det føpr, og sier det igjen, Ufo Aftermath suger rett og slett. Spillet er heller ikke en del av X-Com serien, så det er sagt. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Må si at S2: Silent Storm er et mye mer gjennomført spill med enormt mye mer å by på...på ALLE områder! Anbefales på det varmeste. Men Ufo Aftermath suger ikke direkte.... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Syns heller ikke at Ufo: Aftermath er dårlig. Klart, det er litt anderledes og kan kreve litt tilvenning. Selv om det faller gjennom på et par ting, så syns jeg combat løsningen er god, hvor de pauser når du ser fiender eller har utført instruksene du ga dem. Men det kunne vært så mye bedre. F.eks er det latterlig at du bare har 1 Helikopter til å frakte folk med. Savnet også basebuilding. Fantes ingen mellomting mellom de 3 gruppene, mens på Ufo og X-com kunne du ha masse research og manfacturing og enda ha folk på basen når den ble angrepet. Nei, gi meg Ufo i 3D. I direkte konvertering av spillet. Eller muligens en hybrid mellom Ufo og X-Com i full 3D. Damn! Det hadde vært gøy! Haugevis av aliener, våpen, romskip og utstyr! Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Husker etter Ufo- Xcom kom ut, så kjøpte jeg også Wages of War som var samme type spill, bare med leiesoldater, men veldig likt. Noen andre som spilte dette, var dritkult husker jeg... Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg (han som skrev om spillet for gamer.no ) har ikke helt den samme oppfatningen. Jeg synes spillet var ganske godt, og jeg likte det egentlig mer og mer etter som jeg spilte det. Men som du sier, det er ikke like godt som X-Com. De taktiske mulighetene er dessverre alt for få. Tror dere kanskje vil like det som står i siste avsnitt i denne artikkelen: http://gamer.no/art.php?artikkelid=5317 Ellers vil jeg anbefale Silent Storm. Det inneholder på mange måter det samme gameplayet, men er et bedre spill. http://gamer.no/art.php?artikkelid=4649 Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Tror dere kanskje vil like det som står i siste avsnitt i denne artikkelen: http://gamer.no/art.php?artikkelid=5317 Tuller du...dette var gode nyheter. Lazer Squad Nemesis er et ekstremt gøyalt spill. Har spillt det en del via email fra jobben, er vanvittig vanedannende. Dette blir noe å se frem til ja.... kansje til og med noe som kan vippe Silent Storm av pinnen. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Kan nevne at det er snakk om blandt jagged Alliance2 entusiaster at JA3 kommer. Har du hørt noe om dette, Joachim Froholt for Gamer.no? Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Nei, men jeg kan prøve å finne ut litt om saker og ting. Har forresten kommet over ganske klare indikasjoner på at tyske Silver Style kommer til å prøve å kjøpe lisensen til Fallout 3 (og muligens også "restene" av FO3 - altså det Black Isle-folkene rakk å lage før utviklerne ble sagt opp). De har allerede ansatt Damien Foletto fra Black Isle, og er på jakt etter flere BI-ansatte. Om Interplay vil selge er en helt annen sak, men Silver Style skal ha en ganske tung investor i ryggen, så penger skal visstnok ikke være noe problem... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Nei, men jeg kan prøve å finne ut litt om saker og ting. Har forresten kommet over ganske klare indikasjoner på at tyske Silver Style kommer til å prøve å kjøpe lisensen til Fallout 3 (og muligens også "restene" av FO3 - altså det Black Isle-folkene rakk å lage før utviklerne ble sagt opp). De har allerede ansatt Damien Foletto fra Black Isle, og er på jakt etter flere BI-ansatte. Om Interplay vil selge er en helt annen sak, men Silver Style skal ha en ganske tung investor i ryggen, så penger skal visstnok ikke være noe problem... YESSS!!! Så det vil si at det muliggens er sjangse for å få oppfølgere til andre BI spill? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Har selv kjøpt meg silent storm , slik skall det gjøres Lenke til kommentar
Toastmeister Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Enig UFO Aftermath holder ikke mål, forstod det da jeg prøvde demo'en. Jeg liker også X-com, men har bare prøvd X-Com Apocalypse. U-A kan ikke måle seg med spillet på noen områder, til og med grafikken i apocalypse er bedre. Realtime i apocalypse funker veldig bra... så det var ikke en dum ide ha det i U-A, synd det ble dårlig gjennomført. U-A kunne vært bra hvis grafikken hadde vært bedre, bedre kontroll over enhetene, kutte ut de dumme stemmene som bare blir irriterende og bedre AI (eller KI på godt norsk ). UFO Aftermath er bare trist og bør ikke spilles. Spill heller (som nevnt av noen andre også) slient storm! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå