Cent~ Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg er rimelig uerfaren på linux, men har innstalert x anntal versjoner før. Nå prøver jeg meg på Mandrake 8.1 på ny innkjøpt maskineri. Problemet er at jeg ikke kommer inn i x windows. Feilkoden jeg får er: Config error: /etc/X11/XF86Config :48 .. Mondule section keyword expected XIO: Fatal IO error 104 (Connection reset by peer) on X server ":0.0" After 0 reqests (0 known processed) with 0 events remaining. Har prøvd å om innstalere, og har prøvd div forskjellige innstillinger i xf86config. Men får samme feilmelding. Maskinprofilen kan dere se under, og i tilleg har jeg Logitech tråløst mus og tastatur. Håper noen kan hjelpe meg! Cent~ Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Quote: On 2002-03-10 21:20, Cent~ skrev:Jeg er rimelig uerfaren på linux, men har innstalert x anntal versjoner før.Nå prøver jeg meg på Mandrake 8.1 på ny innkjøpt maskineri. Problemet er at jeg ikke kommer inn i x windows. Feilkoden jeg får er:Config error: /etc/X11/XF86Config :48..Mondule section keyword expectedXIO: Fatal IO error 104 (Connection reset by peer) on X server ":0.0"After 0 reqests (0 known processed) with 0 events remaining. Vi vet jo ikke hva som står på linje nummer 48 i /etc/X11/XF86Config-4 filen din, men sannsynligvis er det Section "InputDevice" innstillingene dine som streiker. Har ikke trådløs tastatur eller mus, men tipper at dette er problemet. Kan du ikke fortelle oss hva som står på linjene f.eks 45-55 ? prøv cat -n /etc/X11/XFConfig-4 | grep 48 -a5 Quote: Har prøvd å om innstalere, og har prøvd div forskjellige innstillinger i xf86config. Men får samme feilmelding.Maskinprofilen kan dere se under, og i tilleg har jeg Logitech tråløst mus og tastatur.Håper noen kan hjelpe meg! :smile:Cent~ <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: lurerpaa på 2002-03-10 23:44 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: lurerpaa på 2002-03-11 23:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå