piliph Skrevet 17. februar Del Skrevet 17. februar (endret) Heisann! Ser på å kjøpe inn bilpleie til sommeren og lurer på hva folk anbefaler? Til felgrens og avfetting har jeg fast typer, men sku gjerne fått vite hva som er å anbefale av type "snow foam" og såpe, ser for tiden på polar blast og wash av autoglym. Men lurer på hva som er best iforhold til konkurentene? Håndvask bruker jeg Ceramic Wash & Protect av Autoglym. Endret 17. februar av piliph Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 18. februar Del Skrevet 18. februar Jeg startet med Turtle Wax, da de har lang historie med bilpleie produkter og har grei kvalitet på det meste, Hybrid Solutions serien deres får mye skryt, har Ceramic Wash & Wax som jeg bruker hver 3 vask, Pro Pure Wash til vedlikeholdsvask. Har påført voksen deres Ceramic + Graphene Paste Wax som jeg er veldig fornøyd med. Iron Off Gel er blant de bedre på flyverustfjerner. Jeg har nå "gått over" til Bilt Hamber og Koch-Chemie, da disse regnes som en av de beste fabrikantene til bilpleieprodukter. Surfex HD er muligens den mest brukte avfettingen, med god grunn. Jeg har også kjøpt Touch-less skumsåpe, men jeg har ikke prøvd denne enda då jeg har noe Turtle Wax skumsåpe igjen, Touch-less har forøvrig fått gode omtaler den også. 1 Lenke til kommentar
piliph Skrevet fredag kl 13:23 Forfatter Del Skrevet fredag kl 13:23 On 2/18/2025 at 7:29 AM, Fantomtegningen said: Jeg startet med Turtle Wax, da de har lang historie med bilpleie produkter og har grei kvalitet på det meste, Hybrid Solutions serien deres får mye skryt, har Ceramic Wash & Wax som jeg bruker hver 3 vask, Pro Pure Wash til vedlikeholdsvask. Har påført voksen deres Ceramic + Graphene Paste Wax som jeg er veldig fornøyd med. Iron Off Gel er blant de bedre på flyverustfjerner. Jeg har nå "gått over" til Bilt Hamber og Koch-Chemie, da disse regnes som en av de beste fabrikantene til bilpleieprodukter. Surfex HD er muligens den mest brukte avfettingen, med god grunn. Jeg har også kjøpt Touch-less skumsåpe, men jeg har ikke prøvd denne enda då jeg har noe Turtle Wax skumsåpe igjen, Touch-less har forøvrig fått gode omtaler den også. Takk for godt svar! Er ikke så lett å skjønna hva som er bra og ikke, har en kompis som dør for Maguiars og brodern dør for Autoglym, så er ikke godt å vite. Men har hørt mye godt om den avfettingen så den må prøves! Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet fredag kl 14:42 Del Skrevet fredag kl 14:42 Etter å ha hobbyvasket bil i en 10 års tid og pløyet meg gjennom et mylder av ulike produkter så er mine go to merker Sonax, CarPro, Koch Chemie, Bilt Hamber og UltraCoat. Kan ikke gå galt hvis du bruker disse merkene. Har mine favoritter i de ulike kategoriene men har funnet ut at om man har en meget skitten bil er det svært få forvask som er bedre enn Koch Chemie Vb alternativt Bilt Hamber Touchless. I tillegg er CarPro Hydro 2 absolutt favoritt hva gjelder rask keramisk beskyttelse. 1 Lenke til kommentar
piliph Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Tror jeg skal prøve meg litt fram ila sommern og se hva jeg føler passer best for meg, blir nokk å teste ulike typer avd e mest kjente merkene Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Turtle Wax får man kjøpt på Europris, så hvis pris er viktig så kan den være et greit alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå