Gå til innhold

Forvarming av batteri før kjøring VW/Skoda/Audi?

Hobby2000

Anbefalte innlegg

Har stor glede av forvarmingsfunksjonen før hurtiglading i min ID5, 2025modell. Ved søk på nettet ser det ut til at man også kan forvarme batteriet før kjøring, samtidig som man varmer kabine og vinduer, eller evt aktiveres separat i VW-appen. 

=>Jeg finnef ikke en slik funksjon i appen, og batteriet varmes heller ikke når jeg varmer kabinen via appen. Lurer på om det faktisk ikke er mulig...eller om jeg bare ikke kan finne funksjonen i appen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hobby2000 skrev (34 minutter siden):

Ja, hensikten er jo å spare strøøm på batteriet ved å begynne med varmt batteri og ikke vinterkaldt...😀. Men...er det kanskje slett ikke korrekt at man faktisk kan aktivere oppvarmingen fra appen?

Jeg har en slik funksjon på min BMW. Min erfaring er at man trenger ikke forvarme batteriet med mindre man skal rett til en hurtiglader. Kan være aktuelt på tur der man overnatter på hotel og skal raskt videre neste morgen

Lenke til kommentar

Jeg har en VW id4 4M Highline 2025 modell, og jeg finner heller ingen muligheter til å forvarme batteriet fra appen. Forvarming av batteriene kan etter hva jeg har funnet ut kun startes igjennom skjermen til bilen, og så varmes de når bilen står til lading.

Men det meste ellers er jo nesten en tragedie når det kommer til VW sin app, den er nesten totalt blottet for funksjoner og informasjon. Hadde jo flere funksjoner og mye mer informasjon fra Skoda sin app allerede på en Superb 2019 modell, enn hva VW har på en 2025 modell.
Med informasjon som tenker jeg på f.eks. strømbruk for hver enkelt tur, siden lading, siden bilen var ny, osv, skal en se dette så må en jo ut i bilen for å bla seg frem i menyene på skjermen.
Det er veldig synd, for jeg synes det er en fin bil som jeg er egentlig er meget fornøyd med, men dette drar totalinntrykket litt ned, for dette burde vært mye bedre etter min mening når vi skriver 2025 på kalenderen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mykje som manglar, men eg har ikkje bruk for så veldig mykje meir heller. Det meste av funksjonar i Tesla-app og bil brukar eg aldri.

Det viktigaste er å sjekke status på bilen, lading og varming/kjøling. Alt anna er kjekt å ha, men ikkje så viktig.

Ein ting eg sakna er å kunne låse opp og igjen via app, som eg kunne på Kodiaq frå 2019, men dei ikkje har fått til på elbilane.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (6 minutter siden):

Det er mykje som manglar, men eg har ikkje bruk for så veldig mykje meir heller. Det meste av funksjonar i Tesla-app og bil brukar eg aldri.

Det viktigaste er å sjekke status på bilen, lading og varming/kjøling. Alt anna er kjekt å ha, men ikkje så viktig.

Ein ting eg sakna er å kunne låse opp og igjen via app, som eg kunne på Kodiaq frå 2019, men dei ikkje har fått til på elbilane.

Tilgang til alle bilens funksjoner er jeg helt enig i at er litt unødvendig i appen, men at en skal måtte gå ut i bilen for å finne ut hvilket strømforbruk bilen har mener jeg er for dårlig i 2025.

Dørene kan nå faktisk låses/låses opp på VW 2025 modellen, men ikke åpne/lukke vinduene, men om det er en mulighet på Skoda Enyaq/Elroq vet jeg ikke.

Ellers har jo ikke tilgangen til bilen gjennom appen blitt noe bedre, her tenker jeg på hvor ofte det ikke oppnås kontakt med verken bil eller servere, slik at forvarming av kupéen heller ikke er tilgjengelig.
Det ser ut til at det gjentar seg oftere når temperaturen er lav og på klokkeslett hvor de fleste skal avgårde samtidig, hvor da naturlig nok «trafikken» på servere er høyere. Blir nesten som når alle skal logge inn på skatteetaten for å sjekke skatten samtidig, da kneler det 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...