Gjest a409b...486 Skrevet mandag kl 09:03 Del Skrevet mandag kl 09:03 Jeg leser at det hjelper med fysisk aktivitet, kosthold og trening osv. Men når man ikke har lyst på mat og ikke får sove nok så orker man heller ikke å gjøre de gode tingene for å få det bedre. Man blir bare liggende i sengen. Jeg har det sånn nå. Det hadde hadde vært godt å gråte og få det ut men det er som om jeg har en boble inni meg som ikke sprekker. Jeg håper det går hull på den snart. Føler meg bedre etter jeg har grått. Jeg sliter med kjærlighetssorg. Ligger bare her å graver meg ned i det selv om jeg burde gjort andre ting. Men jeg har ikke lyst til noen ting. Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Gjest ddebc...16f Skrevet mandag kl 09:10 Del Skrevet mandag kl 09:10 Fysisk aktivitet og dagslys hjelper. Samle nok viljestyrke til å gjennomføre selv om man ikke har lyst. Å snakke med noen hjelper også. Anonymous poster hash: ddebc...16f Lenke til kommentar
Gjest a409b...486 Skrevet mandag kl 09:20 Del Skrevet mandag kl 09:20 Gjest ddebc...16f skrev (10 minutter siden): Fysisk aktivitet og dagslys hjelper. Samle nok viljestyrke til å gjennomføre selv om man ikke har lyst. Å snakke med noen hjelper også. Anonymous poster hash: ddebc...16f Jo men når man ikke får søvn og næring er det ikke lett å finne krefter Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet mandag kl 09:21 Del Skrevet mandag kl 09:21 Husk at litt er mye bedre enn ingenting. 1 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet mandag kl 09:38 Del Skrevet mandag kl 09:38 23 minutes ago, Guest a409b...486 said: Jeg leser at det hjelper med fysisk aktivitet, kosthold og trening osv. Men når man ikke har lyst på mat og ikke får sove nok så orker man heller ikke å gjøre de gode tingene for å få det bedre. Man blir bare liggende i sengen. Jeg har det sånn nå. Det hadde hadde vært godt å gråte og få det ut men det er som om jeg har en boble inni meg som ikke sprekker. Jeg håper det går hull på den snart. Føler meg bedre etter jeg har grått. Jeg sliter med kjærlighetssorg. Ligger bare her å graver meg ned i det selv om jeg burde gjort andre ting. Men jeg har ikke lyst til noen ting. Anonymous poster hash: a409b...486 Din fordel er at du har selvinnsikt. Den eneste måten å jobbe seg ut av en depresjon er å innse at man er deprimert og ta tak i det. Det tar tid, men vil gå over. Kjærlighetssorg er kjipe greier. Har bare opplevd det en gang, men det tok lang tid å akseptere. 1 Lenke til kommentar
Gjest 9d959...fba Skrevet mandag kl 09:39 Del Skrevet mandag kl 09:39 Gjest a409b...486 skrev (34 minutter siden): Jeg leser at det hjelper med fysisk aktivitet, kosthold og trening osv. Men når man ikke har lyst på mat og ikke får sove nok så orker man heller ikke å gjøre de gode tingene for å få det bedre. Man blir bare liggende i sengen. Jeg har det sånn nå. Det hadde hadde vært godt å gråte og få det ut men det er som om jeg har en boble inni meg som ikke sprekker. Jeg håper det går hull på den snart. Føler meg bedre etter jeg har grått. Jeg sliter med kjærlighetssorg. Ligger bare her å graver meg ned i det selv om jeg burde gjort andre ting. Men jeg har ikke lyst til noen ting. Anonymous poster hash: a409b...486 Kom deg på første fly til Asia. Norse og Thai Airways flyr direkte. Utforsk hele Thailand og bli der en måneds tid om du har tid og penger. Anonymous poster hash: 9d959...fba Lenke til kommentar
Gjest a409b...486 Skrevet mandag kl 09:42 Del Skrevet mandag kl 09:42 Femtekolonne skrev (2 minutter siden): Din fordel er at du har selvinnsikt. Den eneste måten å jobbe seg ut av en depresjon er å innse at man er deprimert og ta tak i det. Det tar tid, men vil gå over. Kjærlighetssorg er kjipe greier. Har bare opplevd det en gang, men det tok lang tid å akseptere. Jeg har hatt det utallige ganger og det er like vondt hver gang selv om jeg vet det går over. Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Gjest a409b...486 Skrevet mandag kl 09:43 Del Skrevet mandag kl 09:43 Gjest 9d959...fba skrev (3 minutter siden): Kom deg på første fly til Asia. Norse og Thai Airways flyr direkte. Utforsk hele Thailand og bli der en måneds tid om du har tid og penger. Anonymous poster hash: 9d959...fba Har ikke penger til det desverre og jeg hadde ikke turt å reise alene heller selv om det kunne vært godt å komme bort. Jeg får heller kjøpe meg sjokolade og en 6pk med øl Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet mandag kl 09:48 Del Skrevet mandag kl 09:48 Gjest a409b...486 skrev (4 minutter siden): Jeg får heller kjøpe meg sjokolade og en 6pk med øl Anonymous poster hash: a409b...486 Det er oppskriften på hvordan man forlenger en depresjon... 1 2 Lenke til kommentar
Gjest a409b...486 Skrevet mandag kl 09:56 Del Skrevet mandag kl 09:56 Hugo_Hardnuts skrev (6 minutter siden): Det er oppskriften på hvordan man forlenger en depresjon... Sant nok. Tror heller det blir salat fra salatbaren på Meny og en lang gåtur med humor podcast Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet mandag kl 10:39 Del Skrevet mandag kl 10:39 gåtur fungerer for meg også. Slite seg ut, jobbe, spise og sove. Hvis du har hatt kjærlighetssorg flere ganger betyr vel det at du har vært i flere forhold. Da har du tydeligvis evnen til å møte folk og det er positivt. Får se på lyspunktene. 1 Lenke til kommentar
Gjest a409b...486 Skrevet mandag kl 11:44 Del Skrevet mandag kl 11:44 Femtekolonne skrev (1 time siden): gåtur fungerer for meg også. Slite seg ut, jobbe, spise og sove. Hvis du har hatt kjærlighetssorg flere ganger betyr vel det at du har vært i flere forhold. Da har du tydeligvis evnen til å møte folk og det er positivt. Får se på lyspunktene. Har ikke hatt mange forhold men kjærlighetssorg kan også være det å være forelsket i noen man ikke får. Det kan føles likt selv om det ikke har vært noe forhold eller brudd . Men jeg skjønner poenget ditt Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Gjest cd959...b74 Skrevet mandag kl 11:50 Del Skrevet mandag kl 11:50 Gjest a409b...486 skrev (2 timer siden): Jo men når man ikke får søvn og næring er det ikke lett å finne krefter Anonymous poster hash: a409b...486 Sykemelding og remeron hjelper godt på begge deler. Men ikke bli avhengig. Ta det som en "kur" en dag eller to i uka og gjenta neste uke og neste osv. Hver gang vil du få matkick og hente inn tapt søvn. Men blir du avhengig så flater effekten ut. Remeron får du enkelt på resept fra fastlegen. Remeron er ikke hele veien ut fra en depresjon, men det er et godt trinn på veien. Anonymous poster hash: cd959...b74 Lenke til kommentar
Gjest a409b...486 Skrevet mandag kl 11:54 Del Skrevet mandag kl 11:54 Gjest cd959...b74 skrev (2 minutter siden): Sykemelding og remeron hjelper godt på begge deler. Men ikke bli avhengig. Ta det som en "kur" en dag eller to i uka og gjenta neste uke og neste osv. Hver gang vil du få matkick og hente inn tapt søvn. Men blir du avhengig så flater effekten ut. Remeron får du enkelt på resept fra fastlegen. Remeron er ikke hele veien ut fra en depresjon, men det er et godt trinn på veien. Anonymous poster hash: cd959...b74 Ok takk for tips ☺️ jeg tror mye av grunnen til at jeg depper nå er at jeg har gått arbeidsledig litt lenge og har for lite annet å fokusere på som opptar meg. Jeg har for mye alenetid rett og slett og får ikke stimuli. Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet mandag kl 12:15 Del Skrevet mandag kl 12:15 Virker som du har den mentale kapasiteten til å hente deg ut og opp fra mørket. Nå går det mot lysere tider raskt og det hjelper på. Lykke til🙂 1 Lenke til kommentar
Gjest a409b...486 Skrevet mandag kl 12:17 Del Skrevet mandag kl 12:17 Femtekolonne skrev (2 minutter siden): Virker som du har den mentale kapasiteten til å hente deg ut og opp fra mørket. Nå går det mot lysere tider raskt og det hjelper på. Lykke til🙂 Takk ❤️ Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet tirsdag kl 15:59 Del Skrevet tirsdag kl 15:59 (endret) Gjest a409b...486 skrev (På 17.2.2025 den 13.17): Takk ❤️ Anonymous poster hash: a409b...486 Skal du i det hele tatt, ha noen sjanse til aa jobbe med problemet, maa du ha det ryddig og rent rundt deg. Et rent og fungerende kjoekken, bad og bolig. Det er mye annet du maa jobbe med, men dette maa vaere paa stell. Altsaa. det foerste man maa gjoere i prosessen med aa komme seg ut av en depresjon, er aa gjoere rent boligen. Naar du sitter nydusjet med rent skift, i en ren og ryddig bolig, kan du begynne. En herlig opplevelse, bare den, stiger du paa. Endret tirsdag kl 16:05 av Karltorbj Lenke til kommentar
Gjest a409b...486 Skrevet tirsdag kl 16:06 Del Skrevet tirsdag kl 16:06 Karltorbj skrev (4 minutter siden): Skal du ha noen sjanse til aa jobbe med problemet, maa du ha det ryddig og rent rundt deg. Et rent og fungerende kjoekken, bad og bolig. Det er mye annet du maa jobbe med, men dette maa vaere paa stell. Altsaa. det foerste man maa gjoere i prossen i aa komme seg ut av en depresjon, er aa gjoere rent boligen. Naar du sitter nydusjet med rent skift, i en ren og ryddig bolig, kan du begynne. En herlig opplevelse, bare den, stiger du paa. Helt enig.. det hjelper mye. De siste dagene har jeg liksom ikke orket å ta det skikkelig her men har vaska gulvet og byttet sengetøy hvertfall. Så hjelper litt. Har fått vært på gymmen og trent styrke og gått en tur i solen i dag med podcast og lagd spagetti og kjøttdeig til middag. Så har hatt en bedre dag enn de andre og tror jeg kommer til å sove bedre i natt. Blir kanskje ut å gå en tur til for å få sove bedre. Fysisk aktivitet roer nervene og gir meg endorfiner pluss at frisk luft gjør meg trøtt. Anonymous poster hash: a409b...486 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet tirsdag kl 16:20 Del Skrevet tirsdag kl 16:20 (endret) Gjest a409b...486 skrev (14 minutter siden): Helt enig.. det hjelper mye. De siste dagene har jeg liksom ikke orket å ta det skikkelig her men har vaska gulvet og byttet sengetøy hvertfall. Så hjelper litt. Har fått vært på gymmen og trent styrke og gått en tur i solen i dag med podcast og lagd spagetti og kjøttdeig til middag. Så har hatt en bedre dag enn de andre og tror jeg kommer til å sove bedre i natt. Blir kanskje ut å gå en tur til for å få sove bedre. Fysisk aktivitet roer nervene og gir meg endorfiner pluss at frisk luft gjør meg trøtt. Anonymous poster hash: a409b...486 Hvis jeg skal proeve aa bli flinkere med soevn og spisemoensteret mitt, begynner jeg aa gaa tur annenhver dag. Da kommer det andre automatisk i tillegg. Da legger jeg meg klokken tolv og staar opp klokken seks og har lyst paa frokost og tre maaltider til den dagen. Turgaaing og frisk luft, er det beste du kan gjoere. Du er jo godt i gang du, tar fatt i problemet her og greier. Dette kommer du ut av. Oensker deg lykke til. Et tips til, ikke sov paa dagtid. Endret tirsdag kl 16:22 av Karltorbj Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet tirsdag kl 16:55 Del Skrevet tirsdag kl 16:55 (endret) Gjest cd959...b74 skrev (På 17.2.2025 den 12.50): Sykemelding og remeron Wtf? Belaste velferden med sykemelding etter kjærlighetssorg er en forbanna uting. Som skattebetaler blir jeg oppriktig sint av slik. Ulønnet permisjon er ok, men over mitt døde lik at mine unger skal ta sg betalt fri for kjærlighetssorg. Og så Remeron.. Nei, nei og atter nei til medikamentell behandling av reaktiv depresjon sekundært til en sosial hendelse som kjærlighetssorg. Ingen regler uten unntak, kan vurderes hvis det har gått seks måneder uten lys i tunnelen. Endret tirsdag kl 16:55 av Skandinav 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå