Patek Skrevet mandag kl 08:27 Del Skrevet mandag kl 08:27 Er styreleder for et lite sameie hvor vi skulle utføre en liten gravejobb. Skulle grave ned et trekkrør fra strømskap til noen boder. Hadde en entrepenør som kom på befaring og ga oss en pris på 17 500 kr ink mva. Når vi i dag får fakturaen er det lagt på 4500 kr for trekkerør (Ø100. ca 10-15m) og 2500 kr for asfalt. Kostnaden av trekkrøret og asfalt var visstnok ikke inkludert i de 17 500 kr som jeg trodde. Tilbudet jeg fikk var kun muntlig, så har dessverre dårlig dokumentasjon... Siden det faktureres til et sameie er det vel kjøpsloven man må forholde seg til, er det noen vits å klage på fakturaen her, eller er det ikke noe annet poeng enn å betale? Lenke til kommentar
leticia Skrevet mandag kl 08:35 Del Skrevet mandag kl 08:35 Klage kan du selvfølgelig gjøre. Men du er avhengig av deres godvilje her høres det ut for siden du ikke har fått et skriftlig tilbud. Veldig rart at man ikke sender ut et skriftlig tilbud sånn egentlig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet tirsdag kl 17:05 Del Skrevet tirsdag kl 17:05 1. Alltid ha en skriftlig kontrakt/avtale der pris, omfang av arbeid og leveranser er godt beskrevet og datoer for oppstart og avslutning er med. Denne avtalen skal være signert av begge parter. Alltid! Her er det bare å lære av sine feil. Dette gikk skeis. Bare klag i vei. PS. Husk at du kan ta lovlig skjult lydopptak av møter du selv deltar i (fysisk eller over telefon eller nettmøte). Der kan for eksempel motparten innrømme hva avtalen gikk ut på i utgangspunktet sånn at du kan bruke opptaket som dokumentasjon i en eventuell rettstvist. Dette kan være vanskelig å få ut fra motparten skriftlig fordi man gjerne er mer oppmerksom på at alt skriftlig kan bli brukt mot en senere. 1 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet torsdag kl 07:57 Del Skrevet torsdag kl 07:57 Det kan vel hende at dette ordner seg likevel? Godvilje kan være lønnsomt. Jeg ville ta en pen telefonsamtale med leder for dette firmaet. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet torsdag kl 08:10 Del Skrevet torsdag kl 08:10 Her kan det jo være at du ikke har noe å klage på heller, ettersom du baserer klagen på hva du trodde ble avtalt uten å kunne sjekke. Det kan jo være at hen sa 17500 pluss rør og asfalt eller grave jobben kommer på 17500, etc. Dersom du skal gjøre noe videre ville jeg først sjekket med andre selskaper om 24500kr for hele jobben virker urimelig eller ikke. Dersom andre ville gjort det for nærmere 17500, så har du mer grunnlag for å misforstå tilbudet og dermed mer grunnlag for klagen. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet torsdag kl 13:53 Del Skrevet torsdag kl 13:53 2500 for asfaltering er det ikke noe å si på i seg selv, selv om man kan spørre seg om det skulle vært inkludert i prisen. 4500 for 10-15m Ø100 kabelrør, derimot, det er helt borti natta, her har dere sikkert betalt for en hel kveil på 50m, minst. I motsetning til kabler, så er det null problem å skjøte slike trekkerør, så de 35 siste blir nok ikke kastet. 35m rest er uansett så mye at det er null problem for entreprenøren å få brukt den et (eller flere) annet sted, og sannsynligvis fakturere en hel lengde der også... Lenke til kommentar
Patek Skrevet i går, 06:10 Forfatter Del Skrevet i går, 06:10 Inge Rognmo skrev (16 timer siden): 2500 for asfaltering er det ikke noe å si på i seg selv, selv om man kan spørre seg om det skulle vært inkludert i prisen. 4500 for 10-15m Ø100 kabelrør, derimot, det er helt borti natta, her har dere sikkert betalt for en hel kveil på 50m, minst. I motsetning til kabler, så er det null problem å skjøte slike trekkerør, så de 35 siste blir nok ikke kastet. 35m rest er uansett så mye at det er null problem for entreprenøren å få brukt den et (eller flere) annet sted, og sannsynligvis fakturere en hel lengde der også... Jepp, er kanskje det jeg reagerte mest på. Hadde regningen vært på avtalt sum pluss asfaltering og 500 kr på røret hadde jeg bare betalt, men når jeg sjekket litt rundt var det veldig drøy pris på røret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå